Pogranicza
Masz now± wiadomo¶æ, ale najpierw reklama. Steve Jobs, szef firmy Apple, to z pewno¶ci± cz³owiek pomys³owy, z wizj±. Jest te¿ wyj±tkowo zaradny, a kolejnym na to dowodem jest uzyskany przez jego firmê patent, na horror, który z pewno¶ci± niebawem bêdziemy mogli ogl±daæ na ekranach naszych monitorów.
Amerykañski Urz±d Patentowy przyzna³ firmie Apple patent, który zapewne zostanie wykorzystany. Chodzi o mo¿liwo¶æ blokowania pewnych funkcji w systemie operacyjnym, na czas wy¶wietlania reklam.
Innymi s³owy, taki system mia³by byæ dostêpny za darmo lub po obni¿onej cenie, ale aby z niego korzystaæ, to u¿ytkownik bêdzie musia³ ogl±daæ reklamy. Dopóki jej nie obejrzy, to (nieokre¶lona w patencie, oczywi¶cie) jedna lub wiêcej funkcji bêdzie zablokowane.
Steve Jobs, twórca tego rozwi±zania (tak przynajmniej zapisano w patencie) wyra¼nie nawet okre¶li³, ¿e kwestia dotyczy nie tylko reklam wizualnych, ale tak¿e d¼wiêkowych. Patent obejmuje te¿ reklamy w postaci filmów, ale nawet wykonuj±cych okre¶lony przez reklamodawcê kod programu, na maszynie u¿ytkownika.
Ca³y mechanizm do dzia³ania wymaga oczywi¶cie po³±czenia z internetem. Odpowiedni "dostawca us³ug" ma, zgodnie z patentem, monitorowaæ aktywno¶æ u¿ytkownika i dostarczaæ mu spersonalizowane pakiety reklam.
Warto te¿ mieæ na uwadze to, ¿e od³±czenie komputera od sieci mo¿e spowodowaæ zablokowanie pewnych funkcji systemu operacyjnego. Obejmuje to oczywi¶cie te, które zosta³y objête programem, który mo¿na okre¶liæ jako "uruchomi siê, ale po reklamie".
Je¿eli pomys³ ten zostanie zrealizowany, w którym¶ z komercyjnych systemów operacyjnych, to otwartym pozostanie pytanie: czy reklama w zamian za tani system zmniejszy, czy zwiêkszy skalê piractwa?
pclab.pl
ooo...zaczyna sie, reklamy za reklamami, jak w sieciach komorkowych powoli
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl