BMW E21 318 swap m60 4l 

Pogranicza

Helo, zakupi³em ciekawe cacuszko z 79 roku, w tej chwili jest rozebrany, zawioz³em go do piaskowania, potem blacharka i lakier, nowe serce ju¿ jest, mo¿e ma kto¶ pomys³ jak zaadoptowaæ zawieszenie od e39 lub e38 ?


witam wkoncu na forum
Po co adoptowac zawias z e39/e38 do e21 ?

Po co adoptowac zawias z e39/e38 do e21 ?

Poniewa¿ oryginalny most niewytrzyma, uk³ad chamulcowy równie¿, tylnie zawieszenie jest archaiczne, przednie za¶ zbyt s³aby ¿eby wytrzyma³o masê v8 z automatem, my¶lê o porz±dnym wykonaniu bolidu, a nie na jeden sezon dlatego chcê co¶ mocenego.

[ Dodano: 2009-09-07, 17:43 ]


ale co v8 to v8 a nie marne r6 ;) gdybym mial mozliwosc i kase to bym sie nie zastanawial i do siebie tez wrzucil m60 a nie kombinowal z m52 ;)

ale co v8 to v8 a nie marne r6 ;) gdybym mial mozliwosc i kase to bym sie nie zastanawial i do siebie tez wrzucil m60 a nie kombinowal z m52 ;)

No takie m54b30 w e21 objedzie m60b40 w e21 bez dyskusji.
V-8 w rekinie?
Czemu nie projekt zacny.
Tylko trzeba mieæ bezwarunkowo prost± budê.
Potem ca³± j± wyspawaæ i wzmocniæ bezwarunkowo kielichy i pod³u¿nice.Hamulce na przód mo¿na wstawiæ ka¿de,ograniczeniem jest tylko wielko¶æ felgi.Do 15-o calówki wejdzie tarcza 280mm(seria to 255mm w 323),w 17-ke wepchniesz wszystko,wliczaj±c w to zmiane piast na rozstaw 5x120,bêdzie ³atwiej co¶ znale¿æ.Przedni zawias to bilstein b6+do tego dobra renomowana sprê¿yna np;koni,ty³ wystarczy b4+ dobra sprê¼yna.Do tego stabilizatory z 323.Dyfer z e-24 ze szper±+ d³ubanina w pod³odze baga¿nika,¿eby siê zmie¶ci³a.Powinno siê trzymaæ kupy

[ Dodano: 2009-09-08, 00:22 ]
No fakt v-ka brzmi pieknie ale ja bede sie trzymal swojego zdania - pomylka do e21 - rzezby na dlugi czas a efekt taki ze bude dzisiaj znalesc w dobrym stanie - min. 26 letnia + cala wyspawac to jest nielada wyczyn o pozostalej rzezbie nawet nie chce myslec. Nie zmienia to faktu ze chetnie obejrze wyniki - wiec do dziela :D
pod³ug mnie v8 w rekinie to dobry pomys³, jednak ¿e kosztowny znalezienie zdrowej budy e21 graniczy z cudem, a przygotowanie jej pod konwersje zawieszenia ( jak ty to tam chcesz z e38 czy czego¶ innego )to wydatek paru tysi±czków- ogólnie bez sensu opcja moim zdaniem.

znajd¼ bude na pocz±tku zdrow±, obspawaj j± ( proponowa³ bym klatkê zrobiæ do tego) zakonserwuj i bude bêdziesz mia³, co do zawieszenia to zamów jakiego¶ gwinta (np: d2 ) daj do przerobienia jak nie bêdzie pasowa³ , pozak³adaj poliuretany
zawieszenie przerobiæ na 5x 120 do tego mocne heble i masz kose która wycina nie jedno nowe auto

pozdro
Patent na wyhamowanie rekina:
1.piasta ze starej 5-ki e-12(rozstaw 5x120),zaciski i tarcze z e-38 750 + dorobienie flanszy mocuj±cej zacisk.No i ko³a 17 cali,¿eby siê pomie¶ci³o.
2.Zaciski ze starej 7-ki e-23+ dorobienie flanszy pod zacisk,tarcza hamulcowa 280mm ,wentylowana z Corrado g-60,Pod ten zestaw wystarcz± ko³a 15-o calowe.
My¶le,¿e V-8 zajmie sporo miejsca i bêdzie problem z wpasowaniem du¿ej pompy hamulcowej.Ale mogê siê myliæ
Pompa pójdzie zaraz za reflektor, ewentualnie bedzie trzeba zrezygnowaæ ze ¶wiate³ d³ugich, mówisz ¿e piastê podpasujê? Jutro odbieram rekinka z piaskowania, do wymiany tylko progi i dwa ma³e kawa³ki pod³ogi, pod³u¿nice bardzo ³adne tak¿e jutro jedzie do lakiernika zeby zabezpieczyæ przed korozj± a nastêpnie bllacharz, jak wróci do mnie to dam znaæ, jak kto¶ bêdzie mia³ ochotê zapraszam do mnie na kawê w celu obgadanie ewentualnych pomys³ów.

[ Dodano: 2009-09-09, 10:01 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl