Budowa 318is do Driftu 

Pogranicza

proszil bym o rady i pomysly do przebudowy...

posiadam e30 z silnik 136km i przebiegiem 274.000 w bardzo dobrym stanie technicznym.

kilka fotek...

http://picasaweb.google.c...46/BMWE30318is#


Zdecydowanie nie ten silnik...

Jak ma driftowaæ to:

1)m30b35 - stara konstrukcja, fabrycznie 211 koni, wypiæ potrafi, ale motor podobno pancerny i mo¿na dostaæ w dobrych pieni±dzach
2)m52b28 - w miare nowe 2.8, 192 konie, które mo¿na trochê pod³ubaæ ¿eby ich przyby³o (poczytaj temat "MOC" na tym forum) i umiarkowany apetyt na wachê
3)m54b30 - 231 koni, fajny, w miarê nowoczesny silnik, ale tu ju¿ trzeba siê liczyæ z kosztami w³o¿enia
4) Siakie¶ V8...;p

Oprócz tego zawias przód (przy swapie) od 6-cylindrówki oczywi¶cie gleba i sztywniejszy, ori szpera (akurat mo¿e masz w serii) lub zaspawany dyfer, jakie¶ rozpórki, mo¿e odchudzenie ¶rodka.. To tak na pocz±tek, bo jeszcze przyda³by siê jaki¶ kube³ i dobre pasy chocia¿ dla kierowcy, hydrauliczny rêczny...
Mck mniej wiecej Ci naswietlil temat, nie zapominaj tylko ze konkretne naklepki tez sie przydadza ;)
I nie zapominaj,ze naklepki Gulf`a w tym sezonie dodaja najwiecej mocy:d.


oijjjj Mugen, Ty to nie na czasie jestes. W tym roku hitem jest Castrol i Lotos (ale tylko i wy³±cznie nalepione obok siebie)

a tak serio serio to zrobila sie teraz mania na eczydziechy do driftu i powstaje kilka ca³kiem ciekawych projektów, oby sie chociaz ukonczyly
planuje zmienic..

1. Zawieszenie na sportowe SuperSport´a 60/40
2. Rozpurki przod/tyl
3. Fotel Kubelkowy/Pasy

4. Co do mostu to nie mam pomyslu i nie znam sie na tym

- Rozglondam sie za jakims na allegro/ebay
ktura ma 100% Sperry nie ma ogolnie.

- ktos polecil mi zeby pojehal do dobrego spawaca
ktury mi zrobi elektro sperre czyli mial namysli
chyba zaspawany dyfer.

Pytalem takiego Blacharza to mi powiedzial ze mi tego
nie zrobi bo mi sie to rozsypie przy normalnej jezdzie.

5. Silnik wiem ze do driftu potrzeba co najmniej z 200koni
Ale sondze ze 318is jeszce jakos powinnemien dac rade,
zeby sie naucyc driftowac i troche sie bawic.
Delikatnie Zwiekszyc moc malym kostem i szmigac.

Gdy mi juz bedzie malo i bede umial dobrze driftowac
to wtedy bede mog myslec nad wiekszym silnikem.

Pytanie:

1. 136 km to zdeczydowanie zamalo? Czy uratuja
paare koni ten Projekt bez swapa?
2. Kto zna kogos co robi Mosty lub ma jakis?

3. Ciekawe co ten zrobil ze swojim silnikiem ze
tak lata.

http://www.youtube.com/watch?v=buTDCYkWfbg#

a Co do Naklejek GULF to daja moc zwlacza
na Oplu z felgami od VW

Dzieki MCK za wiadomosc i propozyjie Silnikuw Moze sie jakies wtrafi 3.5

Dodam ze nie mam Wspomagania Kierownicy to tez zle??
Tak, 100% szpera to po prostu zaspawany dyfer.

www.g-squadgarage.pl tutaj Ci to ch³opaki zrobi±, przy okazji sprawdz± czy nie masz ju¿ seryjnej szpery 25% od BMW

136 koni to raczej do polatania na mokrym i to te¿ raczej zdrowe te koniki by siê przyda³y. Ten ISior na filmiku to jaki¶ pod³ubany musi byæ raczej...

Bez wspomagania polatasz, tylko ³apki bêd± trochê bola³y w barach, ale co tam, trzeba æwiczyæ;p

Obserwuj forum, czêsto w dziale "Zloty i spoty" lub te¿ na shoutboxie pojawiaj± siê jakie¶ propozycje driftowych wypadów i wtedy zapraszamy!
Da sie z ISem na poczatek , spawaj dyfer i lataj ¶mia³o. Jak zaczniesz troche ogarniac my¶l o wiekszych silnikach lepszych zawiasach itd. Najpierw pojezdzij, zobacz czy Cie to jara, czy ogarniasz i czy masz apetyt na cos grubszego....
IS do nauki wystarcza, nie na jakies megadlugie zakrety ale daje rade
a IS'a mozna troche pod³ubac nie duzym kosztem
Doktorku zapomnia³e¶ dodaæ,¿e da siê (jak to mck pisa³) na mokrym. Na dwójce poszalejesz za¶ na suchym tylko jedynka, bez jaki¶ wielkich rewelacji. Sam czasem powstawiam boki moim iS-em gdy Wylson dopada driftmachinê. Jak na pocz±tek proponuje zabawy na mokrym lub zmiana silnika.

No i zapraszam kolegê na nasze Chociwelskie wypady driftowe

[ Dodano: 2010-03-22, 14:11 ]

rafa³18 napisa³/a:
a IS'a mozna troche pod³ubac nie duzym kosztem

Zgadzam sie, mechanikiem nie jestm ale jak widze goscia z Ko³brzegu co wyczynia swoim ISem na torze w Koszalinie to niejdno m50 czy m30 moze pozazdroscic

Bemek a ja mysle ze na suchym jak dobrze oopony rozgzreje to 2je zapnie
A jednak na suchym te¿ sie da . Koles z kolobrzegu ogarnia zajebiscie w odchudzonym isie - do tego nie ma zadnych modów przy silniku z tego co wiem. E30 to lekkie auto a m43 czy jakie tam is ma ozacznenie jest bardzo lekkim silnikiem co daje mu szanse zapierdzielac. Oczywiscie nie ma tam zapasu mocy jaki jest np w m30 , ale swoje jedzie nawet na suchym w polaczeniu z rêcznym i bardzo dobrym kierownikiem. A na mokrym to juz nie wspomne :)
Odnosze sie tutaj do toru w koszalinie wiec na jakis placykach to juz wogole mozna posmigac.

co do tam powyzszego postu o jakis m52 m54 itp itd.

odopowiednie jednoski ktore wg. mnie spelnia role odpowiednio moc i niezawodnosc do driftu w e30

m50b25
m30b35
v8 non vanos
A prze³o¿enie mostu tez mo¿na jako¶ przerobiæ na 4.45? czy trzeba kupuje most 4.45
pasuja mosty z e36 lub e34?? czy tylko z e30 wejdzie

i jaka g³owa jest ma³a czy duza w isie..
jest jeden na all egro 4,27 ma³a g³owa w dobrych pieni±dzach.
Moze taki styknie czy lepiej ten 4.45 szukaæ?
Kolego co do mostu to ciezko MI powiedziec bo nie lata³em nigdy isem. Masz 2 opcje :
albo poszukac na forum jakims kogos kto lata isem i podpytac jakie jest najoptymalniejsze prze³ozenie
albo kosztowniejsza - mianowicie kupic most konkretnego przelozenia np. 4.27 i przetestowaæ moze byc za krótki moze byc za dlugi i potem zmieniæ na bardziej odpowiedni ;)
IS w serii lata chyba na 4.10

na www.bmw-e30.pl aktualnie ktos sprzedaje ca³kiem dobrze wygladaj±c± szperkê 4.45 do e30, ze ¶wie¿ym olejem, ale cena... 1200z³ jest trochê ciê¿ka do prze³kniêcia

Co do mostu 4.45 to reza móg³by siê wypowiedzieæ jak siê na tym lata ;)

A co do problemu ma³a/du¿a g³owa to je¶li most jest z e30, to tak czy siak bêdzie pasowa³
Generalnie do s³abego auta dobrze zapakowaæ krótki dyfer, takie jest moje zdanie.
Pakuj e-szperê, zawias i ogieñ na t³oki
na 4.45 jest rewelka tylko trzeba sie biega³k± nawajchowac w e30 is na pewno bedzie robic robote na 2 biegu powinna spokojnie isc bokiem skoro moje e36 m40 lata bez problemu wypatroszysz auto,zapodasz jakis porzadny chip z nowymi mapami który poprawia charakterystyke silnika i bedzie latac jak malina
Cz³owiek o nicku Bagor chyba kiedy¶ robi³ ogarniête remapy silników.

Albo jest w Szczecinie Micha³ - o kontakt pytaj Ostiego
zamach oddaj do stoczenia (z m40 zaaplikuj) kolektor ssacy mozna jeszcze poddac modom

troche kosztuja ale ostre wa³ki + barany tez cos tam dadza i przemyslany wydech.

na forum e30 znajdziesz troche informacji

mozna tez zbudowac m42 na osprzecie m44

[ Dodano: 2010-03-23, 12:10 ]
I co sie nie da jak sie da
No da siê ... Ale powiedzcie, chcieli by¶cie driftolotowaæ iS-em ? Generalnie wydaje mi siê, ¿e to bicie konia. Ale zgodzê siê z tym,¿e od tego zacz±æ mo¿na No i ciekaw jestem jak iS lata na tym dyfrze 4,45
wiadomo ze swap jest najlepszy w tym przypadku jak i m52b25 w e39.
jak chcesz miec mocne auto to robisz przeszczep a to jest dlubanie w goenie za te same siano prawie
Dlubac oplaca sie najmocniejsze jednostki, przy mniejszych i slabszych lepiej robic swapa, chyba ze startujesz w takich zawodach gdzie ograniczony jestes konkretna pojemnoscia czy klasa. Wtedy rozumiem dlubanie mniejszych silnikow. A jesli chcesz zabawne do polatania to odpusc sobie dlubanie, odloz troche kasy i rob swapa
Dokladnie tak jak przedmowca, odlozyc kaske na swapa. A poki cospawac mozliwie najkrotszy most, jakies nizsze i twardsze spezryny i mozna latac dopoki nie uzbierasz na cos konkretniejszego bez zadnych vanosow
dokladnie, co z tego ze zysksz pare kucy modami, co ci to da, ledwo odczujesz. latac sie da nawet 1.6 ale jak silnik w gar dostaje to mala bania. pocieszysz sie najwyzej miesiac ibedziesz spragniony wiecej, a to co zainwestujest w mody by dawalo rade za tyle samo prawie masz lepszejszy motor mniej wysilony przy akrobacjach bokami
No lepiej nic nie inwestowac w poprawe parametruw 318is´a... tylko lepiej odkladac na swapa.

Ale jeszce lepiej chyba kupic gotowa e30 3do drifty za okolo 7.000zl

Bo gdy sobie oblicze inwestyczjie.

e30 3.000zl
rejstracjia 1.200zl
Zawieszenie/Rozpurki 1.000zl
Fotele Kubelkowe/Pasy 1.000zl
Robota/dyfer 1.000zl

To wyszlo 7.200 Zl i mam 318is przygotowany do Driftu z silnikiem
ktury mi bedzie za slaby po czasie.

a na allegro sa ciekawe e30stki np.

http://allegro.pl/show_item.php?item=967173955

http://allegro.pl/show_item.php?item=957903094

http://allegro.pl/show_item.php?item=957900481

http://allegro.pl/item964...mega_pilne.html

http://otomoto.pl/bmw-320...-C11949683.html
2.0 (mowie o ostatniej) tez bedzie troche za slabe...
mi ta 1 najlepiej podchodzi.. ale niewiadomo czy nie jest juz wyszluzona.. chyba najlepsza... no i ta biala profesionalna ale zadroga
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl