ci¶nienie sprê¿ania e36 318i(m40) 

Pogranicza

sprawdza³em dzisiaj cisnienie sprezania w moim e36 318i(m40).otrzyma³em nastêpujace wyniki 1cyl:14barów(1,4MPa) 2cyl:14,1barów(1,41MPa) 3cyl:14,1barów(1,41MPa) 4cyl:14barów(1,4MPa) z tego co widac róznica na cylindrach wynosi 0,1bar(0,01MPa) i teraz mam pytanko,jakie powinno byc ci¶nienie i jaka jest dopuszczalna róznica na cylindrach?bo w ró¿nych zród³ach s± ró¿ne dane np. w ksi±¿ce sam naprawiam bmw serii 3(e36) jest napisane ze cisnienie powinno wynosic minimum 1MPa(10barów) a ró¿nica na cylindrach nie powinna przekraczac 0,15MPa(1,5bara) w silnikach benzynowych.ci¶nienie sprawdza³em na rozgrzanym silniku(temperatura robocza).co o tym s±dzicie?przyrz±d do pomiarów którym mierzy³em jest dosc solidny,po¿yczony od kumpla z warsztatu samochodowego(z róznymi koncówkami wciskowymi i gwintowanymi).gwintowane to dobre rozwi±zanie jesli nie ma sie pod rêk± kumpla lub dziewczyny do pomocy:)mierzy³em urzywaj±c koñcówek wciskanych i koncówek wkrecanych w otwór,na tych i na tych pomiary by³y takie same.


14 barów w morde a u mnie wszêdzie jednakowo jest 11, a mam taki sam silnik jak twój.
no w³a¶nie.ró¿ne przyrz±dy mog± mieæ ró¿ne przek³amania,jedne bêd± zani¿a³y inne zawy¿a³y.najwa¿niejsze aby nie by³o ró¿nic na poszczególnych cylindrach.ja jakies pó³ roku temu zmienia³em uszczelke pod g³owic±,planowa³em,robi³em próbe szczelno¶ci(wszystko by³o ok),wa³ek mia³ krzywki jak w nówce.przy okazji zmieni³em kompletny rozrz±d,uszczelniacze,pozosta³e uszczelki,jezdze na syntetyku castrol edge sport 0W-40.oleju mi bierze gdzies ze 100ml(0,1dm3) na 1000km,czyli jest dobrze,wed³ug poradników i ksi±¿ek dotycz±cych bmw.wed³ug nich normalne zurzycie oleju miesci sie w przedziale oko³o 0-0,9dm3(0-0,9l).jestem tym zdziwiony bo zurzycie oleju 0,8l na 1000km wydaje mi sie dosc spore a wed³ug nich wszystko jest wporz±dku.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl