Pogranicza
Nowoczesn± lokomotywê Siemensa wprowadzi³a wczoraj do eksploatacji spó³ka Przewozy Regionalne. Je¼dzi ze Szczecina do Warszawy.
Typowy obrazek na polskich torach to poci±g z lokomotyw± o konstrukcji rodem z lat 60. XX wieku. I to niezale¿nie od tego, czy jedziemy drogim Intercity czy patrzymy na poci±g z wêglem. Tymczasem wprowadzona wczoraj na liniê Szczecin - Warszawa lokomotywa Siemensa to napakowany komputerami, 87-tonowy cud techniki. Na testach w Niemczech pojazd pêdzi³ 357 km na godzinê.
- Tyle na naszych torach na pewno nie pojedziemy - ¶mia³ siê Marek Bêczkowski, maszynista z 35-letnim sta¿em, przed wyruszeniem w trasê do stolicy. - Mamy ograniczenie do 140 km na godzinê.
Maszynista mia³ k³opot z wymienieniem ró¿nic miêdzy now± lokomotyw± a tymi dotychczas spotykanymi. Bo ró¿ni siê niemal wszystko. Od komfortu, jaki ma prowadz±cy poci±g, po wspomagan± komputerowo obs³ugê.
- Lokomotywê prowadzi siê ³agodniej, p³ynniej, na pewno jest zdecydowanie mniej awaryjna, a to ju¿ wszystko cechy, które s± wa¿ne tak¿e dla pasa¿erów poci±gu, a nie tylko maszynisty - t³umaczy³ Bêczkowski.
Nale¿±ca do samorz±dów spó³ka Przewozy Regionalne planuje na pocz±tek zakup lub wziêcie w leasing trzech takich lokomotyw. Marsza³kowie województw, jako udzia³owcy, wyrazili ju¿ na to zgodê, a producent nie czekaj±c na zakoñczenie formalno¶ci przekaza³ ju¿ jeden z pojazdów (oficjalnie do testów). Spó³ka PR ju¿ eksploatuje tak¿e dwie inne, nowoczesne lokomotywy produkcji firmy Bombardier.
Zaprezentowany wczoraj na Dworcu G³ównym Siemens jest ju¿ na sta³e przypisany do linii Szczecin - Warszawa. Kosztuje 16 mln z³.
Az milo popatrzec, a juz nie mowie przejechac sie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl