[E36] rozbieranie siedzeñ 

Pogranicza

czy ktos ma jakas instrukcje krok po kroku jak rozebrac siedzenie w e36?
chodzi o naprawe linki bo sie zerwala i nie moge odchgylic siedzenia..


najlepiej bêdzie jak sobie wymontujesz ca³e siedzenie
¶ci±gasz tego dzyndzla do odchylania, zag³ówek, potem ty³ fotela
jak bêdziesz mia³ ju¿ otwarty ty³ to linka bêdzie ju¿ na widoku, mocowanie koñcówki masz pod siedziskiem
w ASO linka kosztuje jakie¶ 20z³ je¶li jeszcze nie kupi³e¶
JAK odczepic tego dzyndzla do odchylenia i jak zdjac ta tylna pokrywe oparcia?
bo nie moge do tego dojsc
dzyndzla trzeba mocniej poci±gn±æ jak dobrze pamiêtam, a ty³ oparcia 2 ¶rubki na dole, za bardzo nie ma doj¶cia jak nie wyjmiesz fotela, ja bynajmniej wyjmowa³em i sama wymiana linki szybko idzie



dzyndzla trzeba mocniej poci±gn±æ jak dobrze pamiêtam,

nie wyci±gnie urwie

i tylnej pokrywy tez nie zdejmie
zalezy czy fotele przed czy poliftowe... jak po to nie urwie

zalezy czy fotele przed czy poliftowe... jak po to nie urwie

ale on rozbiera przed
ja rozbiera³em u siebie zwyk³e szmaciane fotele przed liftem... tzn. rozbiera³em to mo¿e za du¿o powiedziane, ale rozgrzeba³em w takim samym celu co Ty chcesz - czyli wymiany linki... jak ju¿ pisa³ pudo musisz wpierw wyci±gn±æ fotel, ¿eby móc mieæ wygodny dostêp... potem wyci±gasz zag³ówek, ¶ci±gasz ten plastik do którego on wchodzi, odkrêcasz 2 ¶ruby i to pozwala Ci rozdzieliæ czê¶æ materia³ow± od plastikowego ty³u - co w zupe³no¶ci wystarcza ¿eby pogrzebaæ w ¶rodku, dostaæ siê do mechanizmu od od wajchy opuszczania, prze³o¿yæ linkê przez ¶rodek na dó³ i po³±czyæ, tak ¿eby wszystko hula³o... je¿eli co¶ pomin±³em to sory, ale robi³em to 2 lata temu, a pamiêæ nie jest ju¿ tak niezawodna... W ka¿dym razie budowa fotela jest naprawdê prosta jak budowa cepa i nawet rozbieraj±c "na zdrowy rozs±dek" nie powiniene¶ mieæ wiêkszych problemów...
Czy s± sportsitze po lifcie i przed, to samo czy s± zwyk³e fotele po i przed? Nie wiem które mam i czy mi siê dzyndzel urwie czy nie...

Czy s± sportsitze po lifcie i przed, to samo czy s± zwyk³e fotele po i przed? Nie wiem które mam i czy mi siê dzyndzel urwie czy nie...

sa po lifcie i przed zarówno zwyk³e fotele, jak i sportsize jak i vadery

tak jak mówiê - rêki sobie obci±æ nie dam, mo¿e co¶ popieprzy³em... teraz mam ten sam problem z drugim fotelem i jak znajdê jutro chwilê czasu i pogoda dopisze, to siê do tego zabiorê - wtedy przypomnê sobie zrobiê mo¿e pare fot i zamieszczê co i jak, wiêc je¶li wstrzymajcie siê jeszcze z dzieñ to my¶lê, ¿e bêdê bardziej w stanie pomóc...
ZACZYNAMY:



proszê siê nie ¶miaæ z rekwizytu, ale akurat taki mia³em pod rêk±
fotel jest z sedana, ale sposób rozbierania jest ten sam, zarówno zwyk³ego fotela, jak i sportsize jak i nawet vaderów

1.
pierwszym punktem operacji bêdzie ¶ci±gniêcie zag³ówka i tej ¶miesznej kratki pod nim (chyba wentylacyjnej)
nie ma z tym filozofii - zag³ówek po prostu poci±gamy do góry, a kratkê ¶ci±gamy palcami



2.
nastêpnie chwytamy w d³oñ kombinerki, obcêgi itp. i zaczynamy delikatnie odci±gaæ tapicerkê od oparcia fotela (nale¿y uwa¿aæ ¿eby nie uszkodziæ tapicerki, robiæ to z wyczuciem i precyzj±, w przypadku tapicerki skórzanej robi³em to "przez szmatkê" pomiêdzy skór± a kombinerkami)
zawsze zaczynam mniej wiêcej od po³owy fotela chwytaæ kombinerkami (moim zdaniem najlepiej idzie )




3.
jak ju¿ dobrze zaczniemy to pó¼niej powinno wszystko i¶æ g³adko palcami



4.
na dole mo¿emy napotkaæ na drobny opór, wtedy nale¿y pomóc sobie podwa¿aj±c materia³ w rowku ¶rubokrêtem



5.
¿eby zupe³nie zdj±æ g±bkê i tapicerkê musimy wyci±gn±æ ca³y materia³ z tego rowka w oparciu (jak widzimy tapicerka trzyma siê w rowku za pomoc± przyszytej do niej takiej linki/uszczelki gumowo-plastikowej)



6.
po zdjêciu tapicerki bêdziemy mieæ dostêp do mechanizmu sk³adania oparcia (ja akurat pos³u¿y³em siê fotelem z sedana, ale w QP w miejscu zaznaczonym na niebiesko jest d¼wignia podnoszenia oparcia z link±)


vmasher, rozumiem, ¿e w fotelach poliftowych nie odci±gamy materia³u, tak?

Jak bêdzie wyglada³o rozbieranie fotela po lifcie po tym jak ju¿ pozbêdziemy siê zag³ówka, a chcemy do¶æ do miejsca mechnizmu sk³adania oparcia?
mam ten sam problem z fotelem sportsitze w pó³skórze i chyba dlatego jeszcze sie za to nie wzio³em bo co¶ czuje ¿e przebije skóre i bardzo sie wku.wie
ale rozpierducha ja u siebie jak kolega mi zerwal dzwigienke od odchylania fotela to rozbieralem inaczej by ja naprawic nie wyciagalem fotela tylko odkrecilem kluczem katnym dwie srubki u dolu wyjalem dzwigienki ,zdjolem zaglowek i poprostu zdjalem tylny panel pod ktorym to ukazala mi cala konstrukcja mechanizmu siedzenia zalozylem co trzeba i po 15 min siedzenie bylo jak nowe

ale rozpierducha ja u siebie jak kolega mi zerwal dzwigienke od odchylania fotela to rozbieralem inaczej by ja naprawic nie wyciagalem fotela tylko odkrecilem kluczem katnym dwie srubki u dolu wyjalem dzwigienki ,zdjolem zaglowek i poprostu zdjalem tylny panel pod ktorym to ukazala mi cala konstrukcja mechanizmu siedzenia zalozylem co trzeba i po 15 min siedzenie bylo jak nowe

MANIAK - powy¿ej masz jak kolega robi³ w poliftowym, choæ zawsze lepiej jesli fotel sie wyjmie - bo przecie¿ ka¿demu w tym samym miejscu linka nie pêka...
Podsumowujac fotele poliftowe rozbiera sie duzo latwiej i przyjemniej?

Podsumowujac fotele poliftowe rozbiera sie duzo latwiej i przyjemniej?

Dlatego podoba mi sie marka BMW kazda czesc w aucie sprawia wrazenie dokladnie przemyslanej a zabiegi przeprowadzone w czasie produkcji typu lifting sa tego przykladem .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl