Pogranicza
pek³a mi linka przy samej raczce, masake daje sie otworzyc ale tylko w dwie osoby, tylko teraz tak w ¶rodku rozebralem w oko³o linki wszystko i w zasadzie nie widaæ w którym miejscu dok³adnie wchodzi w rame a pod maska widaæ tylko jak wychodzi na wysoko¶ci filtra,
Prosze o wskazówki w jakiej kolejno¶ci do tego wszytkiego podej¶æ, szuka³em na forum i nie znalazlem.
1 demontujesz glosnik
2 zdejmujesz lewe kolo
3 zdejmujesz lewe nadkole i twoim oczom ukaze sie droga jak± masz wprowadzic linke
4 demontujesz lampy grill
5 demontujesz zamki
6 odczepiasz linke uszkodzona
7 wyci±gasz uszkodzona linke i w jej miejsce wprowadzasz sprawna (uszkodzona mozesz u¿yc do wciagniecia sprawnej !!!!! )
8 poczepiasz linke sprawna
9 przy okazji jak masz zamki na wierzchu dobrzeby bylo jes troszeczke nasmarowac (od czegos ta linka pêk³a 0
10 montujesz wszystko w kolejnosci odwrotnej do demonta¿u i cieszysz sie dzialaj±cymi zamkami
wazne!!!!! przed montazem zamkow sprawdz dokladnie czy dzialaj±, jezeli sie zacinaja proponuje wymiane na nowe koszt 50 zl szt !!!!!!!!!!!
pozdrawiam wrona
Elwis328, Jak cos to mam nowa kompletna linke do e36 Zostala mi jeszcze z czasów sedana. Moge sprzedac za 50z³ .
zamiennik ?? bo mam jeszcze taki problem ze w³asnie to jej uszkodzenie powsta³o niestety nie z powodów zle dzia³ajacyhc zamków tylko ma³ego patentu samego mocowania linki przy r±czce jednym s³owem by³o do nitowane kawa³ek blaszki zagietej i przewierconej tylko skzoda ze ma³o to dok³adnie by³o zrobione i linka tar³a o blaszke i po pewnym czasie tak sie zestrzêpi³a ze pek³a,
a linka jest kompletna z tym w³asnie plastikiem ?? bo w³asnie zamienniki nie posiadaja tego, co prawda mam juz zamówiona ale nie zap³acon±.
wrona, a od której strony ja wk³adaæ ??? od ¶rodka czy od silnika ??
najpierw wyjmij stara linke tylko ze srodka tak jakby pod nadkole pozniej w jej miejsce zaloz nowa od srodka (duzo latwiej wlozyc gumowe zabezpieczenie, pozniej przy pomocy jakiegos patentu musisz obie linki polaczyc i przeciagnac przez profil zamkniety az do reflektora....
ps mozesz smialo stosowac linkê angielska nie ma ró¿nicy poza wlasnie samym mechanizmem, znowu mechanizmy sa zamienne np z e34
pozdr
zamiennik ?? bo mam jeszcze taki problem ze w³asnie to jej uszkodzenie powsta³o niestety nie z powodów zle dzia³ajacyhc zamków tylko ma³ego patentu samego mocowania linki przy r±czce jednym s³owem by³o do nitowane kawa³ek blaszki zagietej i przewierconej tylko skzoda ze ma³o to dok³adnie by³o zrobione i linka tar³a o blaszke i po pewnym czasie tak sie zestrzêpi³a ze pek³a,
a linka jest kompletna z tym w³asnie plastikiem ?? bo w³asnie zamienniki nie posiadaja tego, co prawda mam juz zamówiona ale nie zap³acon±.Jest to orginal , kupiony w serwisie . Linka jest kompletna z plastikiem do ktorego przykreca sie tylko r±czke.
Mi uda³o siê wymieniæ bez demontowania tego wszystkiego o czym pisa³ Wrona. Koñcówkê starej linki sklei³em mocno ta¶m± z pocz±tkiem nowej i z czuciem przeci±gn±³em (oczywi¶cie w stronê komory silnika ). Sama linka jest dosyæ sztywna i da siê prze³o¿yæ sama, tylko trzeba trafiæ w odpowiedni otwór po zdjêciu g³o¶nika. Na samym koñcu tej wnêki jest taka ma³a, okr±g³a dziura. Co do odczepiania linki od zamka maski... Na dwie rêce mo¿na zrobiæ to bez montowania grilla i ¶wiate³. Odkrêcasz t± plastikow± maskkownicê zachodz±c± na chlodnicê, odkrêcasz mocowanie zamka, wysuwasz drug± czê¶æ linki (t± id±c± od pierwszego zamka do drugiego) i wtedy zyskujesz nieco luzu który pozwoli Ci wyj±æ pierwszy zamek otworem miêdzy grillem a reflektorem. Mo¿esz te¿ tymczasowo odkrêciæ drugi zamek, wtedy ju¿ zupe³nie nie powiniene¶ mieæ problemu. Wyczepiasz star± linkê, wczepiasz now± i nastêpnie montujesz wszystko w odwrotnej kolejno¶ci. Mo¿e brzmi nieco zagmatwanie, ale jak zaczniesz dzia³aæ to zobaczysz, ¿e nie jest to wcale takie trudne.
dzsiaj walczy³em ze ta linka zaje³o mi to 3,5 godz i 3/4 pracy by³o na marne, zdje³em nawet b³otniki tak nic nie widzi±³em, juz nie wspomne o reszcie roboty która by³a nadaremna.
A trzeba zrobiæ tak:
po mask± odkrêcic os³one pasa, dwa zamiki by by³o mozna wypi±æ linkê(i za zamkami sa takie ¶ruby przy samej ch³odnicy od góry wkrêcane na klucz 10 bedze ³atwiej w³o¿yæ zamek), i mo¿na wyj±æ nerki i lampe ale nie koniecznie, potem ze srodka os³one pod kierownic±, os³one g³o¶nika, g³o¶nik wyg³uszenie i odkrecic r±czke i ten plastik od karoserji i teraz jak kto woli mo¿a co¶ przywi±zaæ do koñca byprzeci±gn±æ linke w miejsce starej u mnie niestety nie by³o do czego bo linka pek³a mi przy r±czce i jak odkrêci³em zamki za mocno poci±g³em i linka znik³a dzie¶ w dziurze ale spokojnie, i ja dalej zrobi³em tek od stony silnika wyciagno³em star± linkê si³± bo skubana nie chcia³a wyj¶æ, a w³o¿y³em ja od ¶rodka kabiny tylko ¿e teoszke sie nad³uba³em bo rêka w dziurze od g³o¶nika i po omacku trzeba w³±o¿yæ ja do do dziury która polecam wpierw zlokalizowaæ ja palcem by nie b³±dziæ bez potrzeby,
Nale¿y pchac dot±d az linka pokaze sie ko³o filtra. Zaczepiæ do zamka, mozna je wyczy¶ciæ i przesmarowaæ napewno nie zaszkodzi bo po paru latach napewno maja troche syfu.
Linka orginalna kosztowa³a mnie 82z³ zamienniki powiem szcze¿e ze sie nie nadaj± porównywa³em je.
A do tej ca³ej operacji przydadz± sie klucze 10 i 8 i torksik ale niepamietam jaki
zapomnialem dodaæ teraz zaje³o by mi to ok 30/40 minut
witam a ja mam inny patent na wlozenie tej linki,zdejmujemy wszystko to co opisaliscie+ rozpinacie kostke od drzwi i slupka wpychacie kostke do srodka i ukazuje sie wam otwór od linki wprowadzacie linke przez miejsce po kostce a nie po miejscu po glosniku,jest duzo szybciej i widac wszystko mam nadzieje ze pomog³em pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl