KOMPRESOR 

Pogranicza

Co powiecie o zamontowaniu kompresora do E30 2.5 24v?? Jakie s± wasze opiniê na ten temat??


z tego co wyczytalem na E30.pl to czê¶ciej do M50 wk³adaj± turbo i to najlepiej m50 bez vanosa. z kompressorem nie wiem jak to jest...
Kompresor fajna sprawa, a instalacja latwiejsza niz turbo..
tylko trzeba znalesc odpowiedni kompresor(od auta o podobnej pojemnosci) i moze byc ciezko z miejscem w IS'ie shogo z chlopaczkami zalozyl kompresor od mieta do tego potrzebne sa wydajniejsze wtryski, trzeba to wystroic. sprawa nie jest nie wiadomo jak trudna ale trzeba ogarniac temat i miec troche $iana


tak Ci sie tylko wydaje... w rzeczywistosci jest tak samo skomplikowane jak turbo.przy turbo masz kolektor i turbine,przy kompresorze musisz zrobic ³ape/mocowanie oraz przeniesc naped.reszta przy turbo i kompresorze jest mniej wiecej taka sama.sa gotowe zestawy kompresorów do m50 roznych firm,ceny od 6000z³ w góre,wszystko zale¿y do producenta. kompresory "home made" robi sie najczesciej na kompresorach eaton(urzywanych przez mercedesa)
ooo wlasnie, do tego trzeba madrze dobrac kola pasowe zeby to mialo sens
Montaz kompresora jest latwiejszy poniewaz odpada spawanie kolektorow i przede wszystkim smarowanie turbiny. Kompresor ma wlasny zamkniety obieg oleju. Mocowanie tez nie jest jakos specjalnie skomplikowane, wystarczy lapa z rolka i dluzszy pasek. A potem zostaje orurowanie i strojenie praktycznie takie samo jak przy turbo.
kolektory pod turbo mozna kupic za 500z³,smarowanie turbiny to banalna sprawa,montujesz trójnik w miejscu czujnika i robisz sp³yw do miski(w m50).gada³em z ludzmi którzy montowali kompresory w bmw i sprawa nie jest taka prosta jak sie wydaje.jest troche problemu z przeniesieniem napedu,osiowosc musi byc idealna,do tego musisz zrobic napinacz paska z rolka,bardzo czesto wystepuje uslizg paska lub zsówanie.co innego jak kupujesz gotowy zestaw pod konkretny silnik.w obu przypadkach takie rzeczy jak zawory upustowe,intercooler,dodatkowe lub wieksze wtryski,wydajniejsza pompa,strojenie odbywa sie podobnie.do tego przyrosty nawet przy soft turbo sa znacznie wieksze niz przy kompresorze z w³asnym smarowaniem.wiele projektów z kompresorem w polsce upad³o na rzecz turbo
Mi od okolo roku chodzi po glowie kompresor w m50/m52. Raz juz prawie wygralem aukcje :) Przy doladowaniu 0.3bara seryjne wtryski sie wyrobia, gdzies czytalem ze do 0.3 nawet seryjna elektronika wystarczy + regulator cisnienia o zwiekszonym cisnieniu. Tak naprawde nie bede wiedzial jak jest dopuki sam nie sprawdze.. :) A w moim przypadku z m52 jest dodatkowy problem bo blok jest aluminowy.. A co do turbo to jakos nie moge sie przekonac po doswiadczeniach z turbinami w dieslach. Kompresor wydaje mi sie duzo mniej awaryjny.
A czy by³aby mo¿³iwo¶æ napêdzania kompresora poprzez ko³o od klimatyzacji??
przy 0,3bara spokojnie wystarczy tylko zwiekszenie cisnienia paliwa tylko ze przyrost bedzie na poziomie 20%,na racingforum.pl jest kilka projektów m50 i m52 turbo,jeden home made m50b25 z kompresorem eaton m62 lub m65,przy oko³o 0.5bar mia³ 250Km i jeden z gotowym zestawem firmy vortech

jesli wywalisz klime to mozesz bez problemu napedzac z kó³ka klimatyzacji
tani± alternartywa w m52 jest montaz kolektora z m50,zrobienie wydechu i strojenie,mozna tym osiagnac cos ko³o 225KM
Ja mysle zeby zaczac od 0.3bara, zeby na poczatek obylo sie bez duzych inwestycji bo jak dla mnie najdrozsza jest elektronika (sonda szerokopasmowa+ kontroler, ecumaster, wskazniki EGT,AFR). Co do tego kolektora z m50 to rozni ludzie roznie pisza.. podobno spada troche moment na dole a przybywa mocy u gory. To bedzie pierwszy mod jaki wykonam jak tylko troche cieplej sie zrobi bo jak sam nie sprawdze to nie bede wiedzial :)
"przy oko³o 0.5bar mia³ 250Km " a jaki byl tego koszt??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl