[RPP] 33 Rajd Kormoran 28.08.-29.08.2009 

Pogranicza

Wszystkie wiadomo¶ci i przebieg rajdu



Oficjalna strona rajdu



Kormoran w drodze do RSMP

33. Rajd Kormoran który w tym roku jest 6 Rund± Rajdowego Pucharu Polski oraz 2 Rund± Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Warmii i Mazur + RD 3L. Podobnie jak w zesz³ym roku, rajd bêdzie rozgrywany w okolicach Braniewa, przepiêknej miejscowo¶ci po³o¿onej w pó³nocno-wschodniej czê¶ci województwa warmiñsko-mazurskiego. Rajd rozgrywany bêdzie w dniach 24-25 lipca 2009r.
Tradycja tej imprezy siêga 1968r, gdy to wystartowa³ pod nazw± „Rajd 1000 jezior”. Przez wiele lat Rajd ten by³ Rund± Samochodowych Mistrzostw Polski. Ostatni raz w takiej randze pojecha³ w 2004r.

Dwa lata temu Olsztyñski Klub Rajdowy do³o¿y³ wszelkich starañ aby Rajd Kormoran powróci³ na Warmiñsko - Mazurskie szutry. Jednak¿e z uwagi na 2 letni± przerwê, by wróciæ do rangi Rundy Samochodach Mistrzostw Polski, musi przej¶æ kolejne szczeble akredytacji.

Tradycj± Rajdów Kormoran, od wielu lat jest Prolog w tym roku, zamiast Prologu obejrzymy wspania³e widowisko jakim jest Kryterium Uliczne, którym rozpoczniemy 33 Rajd Kormoran, oraz szutrowe odcinki specjalne gromadz±ce rzesze kibiców i fanów sportów samochodowych.

W roku 2009 na potrzeby 33 Rajdu Kormoran zosta³y przygotowane 4 odcinki specjalne, ze stref± tankowania w Lelkowie, o ³acznej d³ugo¶ci 85,60 km, D³ugo¶æ ca³ego rajdu to 265,41 km:

OS.1/5 - Pieniê¿no - 8.00 km.
OS.2/6 - Lelkowo - 14.50 km.
OS.3/7 - Kwiatkowo - 7,60 km.
OS.4/8 - ¯elazna Góra - 12,70 km.

Zapewniamy ¿e i w tym roku nie zabraknie rajdowych emocji. Oraz do³o¿ymy wszystkich starañ aby 34 Rajd Kormoran by³ jedn± z rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Kormoran miesi±c pó¿niej

Ptaki, a w zasadzie ich sezon lêgowy, stanê³y na przeszkodzie zorganizowaniu w planowanym terminie 24-25 lipca, kolejnej 6-tej ju¿ rundy Rajdowego Pucharu Polski. Na szczê¶cie, dziêki przychylno¶ci Andrzeja Górskiego, reprezentuj±cego G³ówn± Komisjê Sportu Samochodowego uda³o siê przenie¶æ termin Rajdu Kormoran na 28-29 sierpnia, zastêpuj±c tym samym w kalendarzu zawodów - odwo³any Rajd Wis³y.

Choæ organizatorzy "Kormorana" maj± ju¿ 100% bud¿etu na jego rozegranie, tym razem przeszkodzi³a natura i troska organizatorów oraz ekologów o kolejne pokolenie ptaków chronionych na Warmii i Mazurach. - Wspólnie z przedstawicielami s³u¿b ochrony przyrody i GKSS doszli¶my do wniosku, ¿e mo¿na prze³o¿yæ nasz rajd o miesi±c, co nie zak³óci spokoju gniazduj±cych w³a¶nie ptaków, jak i mo¿e byæ korzystne dla zawodników - mówi Roman Mickiewicz dyrektor 33 Rajdu Kormoran.

Na mazurskich szutrach, uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Polski zyskaj± ¶wietn± mo¿liwo¶æ treningu przed 6 rund± RSMP - Rajdem Orlen, rozgrywanym trzy tygodnie po "Kormoranie".

Kormoran tu¿ tu¿

Ju¿ tylko nieco ponad dwa tygodnie dzieli nas od 33 Rajdu Kormoran. Na szczê¶cie tego, jednego z najstarszych rajdów samochodowych w Polsce nie dotkn±³ kryzys, w takim stopniu jak inne zawody organizowane w ostatnich miesi±cach w naszym kraju, w tym i automobilowe. Nie mamy nadmiaru pieniêdzy – to prawda. Ale dziêki wsparciu w³adz samorz±dowych województwa oraz powiatu i miasta Braniewo jeste¶my w stanie przeprowadziæ rywalizacjê na przyzwoitym poziomie organizacyjnym. Mamy nadziejê, ¿e i sportowym tak¿e, bo nie powinni zawie¶æ i uczestnicy.

Tegoroczny Rajd Kormoran organizowany przez Olsztyñski Klub Rajdowy oraz Wy¿sz± Szko³ê Informatyki i Zarz±dzania im. Tadeusza Kotarbiñskiego przy znacznym wsparciu Marsza³ka województwa warmiñsko-mazurskiego oraz samorz±dowców i reprezentuj±ce ich stowarzyszenia i organizacje z rejonu Braniewa i Pieniê¿na bêdzie imprez± wyj±tkow±. Po raz pierwszy od 2004 roku znów znalaz³ siê w kalendarzu Polskiego Zwi±zku Motorowego. Co prawda jeszcze nie, jak dawniej – runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale wydosta³ siê z niebytu, a nastêpnie mistrzostw okrêgu.

Na szczê¶cie kategoria „go¶æ” pozwala³a wspominaæ czasy, gdy na warmiñskich i w kilku przypadkach mazurskich drogach startowali tak wybitni kierowcy jak: Marian Bublewicz, Romuald Cha³as, Tomasz Ciecierzyñski, Waldemar Gryczyñski, Krzysztof Ho³owczyc, Krzysztof Komornicki, Andrzej Koper, B³a¿ej Krupa, Janusz Kulig, Leszek Kuzaj, Jerzy Landsberg, Lelio Lattari, Pawe³ Przybylski czy Sobies³aw Zasada. Nie jest to pe³na lista automobilowych s³aw. Na podium Rajdu Kormoran stawa³o czterdziestu czterech kierowców, w tym kilkunastu wielokrotnie.

Tegoroczny rajd jak informowali¶my odbêdzie siê w dniach 28-29 sierpnia, na drogach w okolicy Braniewa i Pieniê¿na z baz± w Braniewie.

Na li¶cie zg³oszeñ znajdowa³y siê do wczoraj 44 pozycje. W klasie Go¶æ zapowiedzieli siê m.in. Zbigiew Staniszewski (Lancer Evo IX), Maciej Oleksowicz (trening przed Orlenem zaliczy Imprez± N12) i Piotr Maciejewski (Impreza N12). W stawce RPP zg³oszono ju¿ sze¶æ tylnonapêdówek, zatem zapowiada siê widowiskowa impreza. Lista zamykana jest jutro.

Przed³u¿ony termin zg³oszeñ do Kormorana

W zwi±zku z krótkim okresem czasu od zakoñczenia poprzedniej eliminacji RPP - Rajdu Rzeszowskiego - do dnia zamkniêcia listy zg³oszeñ, przed³u¿ono termin zg³aszania za³óg w 33 Rajdzie Kormoran do dnia 21.08.2009. Termin ten jest traktowany jako pierwszy.

Do pi±tku organizator otrzyma³ 48 zg³oszeñ w klasyfikacji RPP i Go¶ci. Kolejnym zawodnikiem z RSMP który zamierza potrenowaæ w Braniewie przed Rajdem Orlen jest Szymon Ruta. Nie poda³ on jeszcze jaki samochodem zamierza startowaæ.

W rundzie mistrzostw Warmii i Mazur udzia³ zapowiedzia³o do pi±tku 9 za³óg. Do rundy RD-3L zg³osi³ siê Rados³aw Raczkowski.




Tomasz Kuchar przes³a³ prywatne zg³oszenie do Rajdu Kormoran i potrenuje w Braniewie przed Rajdem Orlen. Wroc³awianin zapowiedzia³ Peugeota 207 S2000, co oznacza, ¿e dojdzie do debiutu samochodu tej kategorii w naszej "drugiej lidze".

Wczoraj o pó³nocy min±³ przed³u¿ony termin zg³oszeñ. Organizatorzy prowizorycznie przyznali numery startowe - z jedynk± pojedzie Jaros³aw Szeja, zaliczaj±cy drugi w karierze start na szutrze. Z dwójk± pojedzie Rafa³ Maliñski a z trójk± Pawe³ Hankiewicz.

£ukasz Markowski tak jak podczas zesz³orocznego Rajdu Lotos, na szutrach skorzysta z Forda Focusa. 12 za³óg bêdzie punktowaæ w mistrzostwach Warmii i Mazur, a piêæ pojedzie w rundzie RD-3L.

W klasie Go¶æ jest jest 11 zg³oszeñ - na czele ustawiono Zbigniewa Staniszewskiego. Szymon Ruta jeszcze nie potwierdzi³ jakim samochodem wystartuje - zatem mo¿liwe, ¿e zjawi± siê dwa S2000.

Lista zg³oszeñ


58 za³óg zapowiedzia³o swój udzia³ w Rajdzie Kormoran do minionego pi±tku. Wtedy te¿ min±³ przed³u¿ony termin zg³oszeñ i nie nale¿y ju¿ spodziewaæ siê znacz±cych zmian na li¶cie.

52 za³ogi jad± w RPP, pozosta³e sze¶æ to uczestnicy rundy RD-3L. 18 spo¶ród uczestników RPP walczy te¿ w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Warmii i Mazur. Murowanym faworytem jest w tej klasyfikacji Zbigniew Staniszewski.

Stanik bêdzie te¿ obok Tomasza Kuchara kandydatem do zwyciêstwa w klasie Go¶æ. Szymon Ruta wycofa³ swoje zg³oszenie i w Braniewie startuje 10 Go¶ci.

G³ówna stawka RPP to 42 za³ogi. 13 za³óg jedzie w klasie A7, 7 w klasie Astra, 3 w N3, 5 w A6, 5 w RWD-3, 3 w A5, 3 w N2, 2 w RWD-2 i jedna w A0.

Lista zg³oszeñ.pdf


W pi±tek w Braniewie rozpocznie siê 33 Rajd Kormoran, na trasie tej imprezy po raz pierwszy od kilku lat zabraknie orneckiego kierowcy Rados³awa Typy. Radek planowa³ start w tym rajdzie mimo, ¿e nie jest on zaliczany do klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Kormoran to dla niego rajd szczególny – rozgrywany niemal pod domem. Niestety po zmianie terminu rajdu zobowi±zania sponsorskie uniemo¿liwi³y Radkowi i Maækowi przyjazd do Braniewa.

Radek Typa: - W ten weekend bêdê na po³udniu na imprezie Mitsubishi Motors Poland, jako zawodnik Mitsubishi bêdê prezentowa³ swoje rajdowe auto i uczy³ klientów firmy bezpiecznej jazdy. ¯a³ujê, ¿e nie bêdzie mnie w Braniewie.

- Kormoran zawsze by³ dla mnie imprez± szczególn±. Patrzy³em na listê zg³oszeñ i mam nadziejê, ¿e rajdowcy z Olsztyna nie dadz± siê Type-R-om. Mo¿na spodziewaæ siê ciekawej walki. Wszystkim oczywi¶cie ¿yczê powodzenia, ale najmocniej trzymam kciuki za ch³opaków z Olsztyna.




Rajd Kormoran po odwo³aniu Agapitu jest jedyn± szutrow± runda RPP w tym seoznie. Jak to zwykle bywa czê¶æ uczestników Pucharu ze wzgleów bud¿etowych skupia siê na startach na asfalcie. Ci, którzy przyjad± do Braniewa, ciesz± siê jednak z tego, ¿e choæ raz bêdzie mo¿na miec zabawê na szutrze.



- Rajd Kormoran jest dla mnie spor± niewiadom± - komentuje Jaros³aw Szeja, lider punktacji RPP - Nie mam praktycznie ¿adnego do¶wiadczenia na szutrach, bo to nasz pierwszy start na tego rodzaju nawierzchni. Kilka tygodni temu mia³em okazjê poje¼dziæ na testach, ale to stanowczo za ma³o. „Lu¼na nawierzchnia” przypomina mi jazdê po ¶niegu, a w tym z racji mojego zamieszkania mam trochê wprawy. Po zapoznaniu siê z oesami, wszystko wskazuje na to, ¿e bêdzie to szybki rajd i trzeba bêdzie uwa¿aæ na czyhaj±ce „niespodzianki”, mam tu na my¶li przede wszystkim wystaj±ce kamienie. Nie liczê tutaj na wysok± lokatê, wydaje mi siê, ¿e szampana na mecie otworzy raczej bardziej do¶wiadczona, lokalna konkurencja, jednak na pewno bêdziemy walczyæ. Wszystkich kibiców zapraszam gor±co na zawody oraz na stronê internetow± , gdzie m.in. bêdzie mo¿liwo¶æ przeczytania moich wypowiedzi po ka¿dym odcinku specjalnym. Bardzo dziêkujê naszym sponsorom: Avans Po³udnie, Urzêdowski, a tak¿e pozosta³ym partnerom: TVS, OES Records, H&P Auto Sport i TWA Group Polska.

- W Rzeszowie nie powtórzyli¶my zesz³orocznego wyniku, ale by³o naprawdê blisko - mówi Pawe³ Hankiewicz - Wygrane oesy pokaza³y, ¿e coraz lepiej czujemy nasz± Hondê. Teraz czekaj± nas testy przed Kormoranem, jedyn± szutrow± rund± w tym sezonie. Chcemy siê naprawdê dobrze do niego przygotowaæ i powalczyæ o zwyciêstwo. W Kormoranie startowali¶my ju¿ w sezonie 2007, jeszcze Oplem Astr± i bardzo dobrze wspominamy te trasy.

- Nie uwa¿am ¿eby jazda po szutrze wychodzi³a mi lepiej ni¿ po asfalcie, ale mój Civic zawsze lepiej czu³ siê na takiej nawierzchni - przyznaje Rafa³ Maliñski - Podczas gdy rywale krzywili zawieszenia, psuli amortyzatory i narzekali na tworz±ce siê dziury i koleiny moja Honda nie zawraca³ mi g³owy takimi drobiazgami. Wszystkie lampki ¶wieci³y siê na zielono, pilot nadawa³ przez interkom „¶mia³o”, a kibice krzyczeli „ognia!!!”. Wszystkiemu towarzyszy³ ogromy „FAN” z jazdy bokami i przerzucania TypeR-a z zakrêtu w zakrêt. Nie przeszkadzaj± tu dziury i koleiny bo Honda na zawiasie Ohlinsa idzie przez nie jak czo³g. Ta podbudowuj±ca czê¶æ mojej wypowiedzi nie jest bynajmniej bezcelowa. Sytuacja w tabeli jest taka, ¿e jedynym pozytywnym rozwi±zaniem na Kormoran jest zajêcie pierwszego miejsca. Jarek Szeja ma ju¿ tak du¿± przewagê punktow±, ¿e do koñca sezonu trzeba byæ przed nim na ka¿dym rajdzie, a nie ma nawet co liczyæ na to, ¿e bêd± zajmowaæ odleg³e miejsca. Mo¿na jeszcze liczyæ, ¿e mo¿e na którym¶ rajdzie bêdzie mia³ pecha, ale jeszcze ¿adna wró¿ka mi tego nie przepowiedzia³a. Przed Kormoranem nie wybieram siê jednak do niej, bo jeszcze przyjdzie mi do g³owy ciu³anie punktów. Szkoda ¿e kilku rywali z pierwszej pi±tki nie wystartuje na Kormoranie. Rozumiem jednak, ¿e na jeden rajd w sezonie nie op³aca siê kupowaæ szutrowego kitu do rajdówki. Mam nadziejê ¿e w przysz³o¶ci bêdzie wiêcej eliminacji na lu¼nych nawierzchniach i wszyscy którym bêdzie zale¿a³o na punktach przyjad± na szutry.

- To dla mnie dosyæ wa¿ny rajd, bowiem rok temu uda³o siê go wygraæ w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Okrêgu - zaznacza Maciej Krzyszycha, wracaj±cy na trasy - W tym roku ranga zawodów wzros³a do Rajdowego Pucharu Polski, zatem stawka jest du¿o wy¿sza a konkurencja mocniejsza. Trudno bêdzie z nimi walczyæ, bowiem odcinki w rejonie Braniewa s± du¿o szybsze, nie tak techniczne, jak te pod Olsztynem. Mieli¶my pauzê od Rajdu Warszawskiego z powodu k³opotów ze sprzêtem, ale mam nadziejê, ¿e je¶li auto bêdzie bezawaryjne, zaliczymy w tym sezonie jeszcze kilka wystêpów. Jak zwykle jedziemy pucharowym Peugeotem, nie narzekamy na nadmiar mocy i ka¿dy wynik na mecie bêdzie dobry. Nie nastawiamy siê bojowo, podchodzimy do sprawy racjonalnie i przede wszystkim bêdziemy starali siê pojechaæ czysto.

- Po piêciomiesiêcznej przerwie wracamy do rywalizacji w Rajdowym Pucharze Polski - opowiada kolejny autor comebacku, Adrian Mikiewicz - Jeste¶my bardzo ciekawi jak wypadniemy w porównaniu z tegoroczn± czo³ówk± pucharu. Mamy nadziejê, ¿e zbytnio nie zardzewieli¶my i bêdziemy w stanie jechaæ zadowalaj±cym nas i kibiców tempem. Oczywi¶cie nasz start nie by³by mo¿liwy bez wsparcia naszej niezawodnej grupy sponsorskiej w sk³ad której wchodz± czo³owi polscy producenci stolarki otworowej, firmy Goran i Stolbud Pruszyñski oraz coraz dynamiczniej rozwijaj±ce siê przedsiêbiorstwo z bran¿y telekomunikacyjnej – NextTel.

- 33 Rajd Kormoran bêdzie dla mnie kwintesencj± rajdowej nauki i adrenaliny - komentuje Emil Leszczyñski - Po asfaltowych dosyæ szybkich i trudnych technicznie rajdach Karkonoskim i Rzeszowskim, 33 Rajd Kormoran bêdzie dla mnie w zasadzie szutrowym debiutem na powa¿nie. Co prawda mia³em okazjê pojechaæ w 28. Rajdzie Podlaskim, ale by³a to impreza 3 Ligowa i by³y tylko dwa odcinki i to 5 kilometrowe. Tutaj najkrótszy odcinek specjalny bêdzie mia³ wiêcej kilometrów i bêdzie ich a¿ cztery. Spodziewam siê masy emocji i zaciêtej rywalizacji, tak¿e z powodu zg³oszenia siê w klasie RWD-3 a¿ 5 za³óg. Na szutrach bêdê móg³ porównaæ siê z kolegami o d³u¿szym rajdowym sta¿u i dowiedzieæ siê w jakim jestem miejscu i ile jeszcze trzeba siê nauczyæ. Na 33. Rajd Kormoran zapraszam wszyskich mi³o¶ników rajdów, a w szczególno¶ci samochodów tylnonapêdowych, które szutrowe zakrêty bêd± pokonywaæ w widowiskowy sposób - bokiem do przodu. Emocje zapewnionone. Do zobaczenia w Braniewie. Na szutrowych trasach 33 Rajdu Kormoran towarzyszyæ mi bêdzie firma Display Flash Poland - producent automatycznych standów reklamowych - www.displayflash.pl.

- D³ugo czekali¶my na mo¿liwo¶æ rywalizacji na lu¼nej nawierzchni - mówi Krzysztof Bubik. - Jeste¶my optymistycznie nastawieni przed startem w Rajdzie Kormoran. Mamy za sob± krótkie testy. Wszystko wydaje siê byæ dobrze przygotowane. Mam nadziejê, ¿e na szutrze pojedziemy najszybciej jak potrafimy, a walka o jak najlepszy czas trwaæ bêdzie od pierwszego odcinka. Szkoda, ¿e liczebnie konkurencja nie dopisa³a - mówi Bubik. - Ale s± to naprawdê szybcy zawodnicy. Mobilizacji do walki na pewno nam nie zabraknie.

- Przed rajdem Kormoran mamy bardzo bojowe nastroje - donosi Micha³ jankowski - Pomimo tego, ¿e je¼dzimy g³ównie dla przyjemno¶ci nie zamierzamy tanio sprzedaæ skóry. Od d³u¿szego czasu sumiennie przygotowywujemy siê do tej imprezy, w ostatnich kilku tygodniach przejechali¶my ponad 300 kilometrów po szutrach. Uda³o siê dobrze zestroiæ nastawy zawieszenia a w miêdzyczasie mechanicy uzbroili nas ¶wietn±, sze¶cio-biegow± skrzyniê i postarali siê o mocny a zarazem niezawodny silnik. Bêdzie to nasz debiut na Braniewskich szutrach, ale koledzy maj±cy do¶wiadczenie w tej imprezie podpowiedzieli gdzie nale¿y pojechaæ ostro¿nie, a gdzie „i¶æ pe³n± bomb±”, dlatego z naszej strony zapowiadamy walkê o jak najlepsze miejsca zarówno w klasie jak i w generalce.

- Do tej pory mieli¶my pecha - opowiada Rados³aw Raczkowski - Z powodu awarii nie ukoñczyli¶my dwóch poprzednich rajdów. Mam wiêc nadziejê, ¿e tym razem znajdziemy siê na mecie. Na pewno jednak nasza jazda nie bêdzie zachowawcza. Wiele kilometrów przejechanych treningowo po lu¼nej nawierzchni pozwoli³y mi poznaæ specyfikê rywalizacji na szutrze. Zamierzamy wiêc prze³amaæ z³± passê, a przy okazji powalczymy o jak najlepszy wynik.


33. Rajd Kormoran wygra³a za³oga Pawe³ Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska jad±ca hond± civic. Drug± pozycjê zaj±³ Jaros³aw Szeja, trac±c 5,2 sekundy do zwyciêzcy.
Rafa³ Maliñski by³ trzeci ze strat± 16,8 sekundy do Hankiewicza.

W klasie GO¦Æ ponownie triumfowa³ Zigniew Staniszewski. Olsztynianin nie odda³ prowadzenia w rajdzie od pierwszego rozegranego oesu (OS2) i wyprzedzi³ Tomka Kuchara o 23 sekundy. Trzeci by³ Maciej Oleksowicz (+44.1) a czwarty Piotr Maciejewski (+1:53,0).


Rajd Kormoran by³ jedyn± tegoroczn± rund± Rajdowego Pucharu Polski rozegran± na lu¼nej nawierzchni. I mimo ¿e nie oby³o siê bez k³opotów organizacyjnych i odwo³anych oesów, to zawodnicy bêd± d³ugo wspominaæ walkê na szutrach wokó³ Braniewa. Zdecydowanie najlepiej zachowaj± ten rajd w pamiêci Pawe³ Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska. Reprezentanci SUPREMIS Tedex Rally Team wyszli bowiem zwyciêsko z batalii o pierwsze miejsce i wyjechali z Braniewa z piêtnastoma punktami za zwyciêstwo w Rajdzie Kormoran.

Pawe³ Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska, jad±cy Hond± Civic Type-R przygotowan± przez bielski Inter-JAR wygrali dwa z sze¶ciu rozegranych odcinków specjalnych, a równa jazda podczas pozosta³ych prób pozwoli³a im ¶wiêtowaæ triumf w Rajdzie Kormoran, pi±tej z rund Rajdowego Pucharu Polski rozegranych w tym sezonie. Piêtna¶cie cennych punktów pozwoli³o Paw³owi Hankiewiczowi awansowaæ na pozycjê wicelidera w klasyfikacji generalnej RPP. Za³oga SUPREMIS Tedex Rally Team zdoby³a równie¿ komplet punktów za zwyciêstwo w klasie A7.

Na dobrej drodze do zwyciêstwa byli tak¿e Wojciech Chucha³a i Damian Syty, którzy po czwartym z rozegranych oesów Rajdu Kormoran wyszli na prowadzenie w klasie N3. Niestety za³odze Silverpants Teamu nie by³o dane dotrzeæ do mety, bowiem ju¿ na kolejnej próbie odpadli z rywalizacji. Sprawna praca serwisu pozwoli³a wymieniæ uszkodzone amortyzatory, jednak podczas drugiej pêtli zawodów trudów rajdu nie wytrzyma³o mocowanie silnika. Wojciech Chucha³a nie kry³ rozczarowania, szczególnie ¿e Rajd Kormoran by³ jego pierwszym w karierze startem na szutrowej nawierzchni, wiêc ka¿dy kolejny kilometr by³ bardzo cenny i pozwala³ coraz lepiej zgraæ siê z autem.

Po trzecim miejscu w Rajdzie Rzeszowskim Wojciech Chucha³a i Damian Syty mieli apetyt na kolejne „oczka” w klasyfikacji generalnej i klasie N3, jednak ostatecznie wrócili z Braniewa bez punktów. Wojciech Chucha³a by³ nieco zawiedziony, gdy¿ na lu¼nej nawierzchni jecha³o mu siê rewelacyjnie. W sezonie 2009 bêdzie jeszcze okazja do startu w szutrowym rajdzie, bowiem zespó³ Inter-JAR planuje wybraæ siê do Niemiec na Rajd Lausitz, bêd±cy rund± Pucharu £u¿yc. Pewny jest natomiast Rajd Orlen, podczas którego stajnia Inter-JAR wystawi rajdówkê dla Przemys³awa ¯abki.

Paw³a Hankiewicza, Wojciecha Chucha³ê, Micha³a Bolka, Wojciecha Dudka i innych zawodników, startuj±cych autami wystawianymi przez Inter-JAR czekaj± tak¿e kolejne starty w asfaltowych rundach Rajdowego Pucharu Polski: Rajdzie Dolno¶l±skim, Rajdzie Zamkowym i Rajdzie Barbórki Cieszyñskiej. Tak bogaty program startów nie by³by mo¿liwy bez wsparcia sponsorów, którymi s±: Tedex, SUPREMIS, Inter-JAR Hurtownia BHP, MolySlip, Ulter, Emal-Cer, Darpin oraz Peugeot Magurka. Zawodnicy dziêkuj± im za zaufanie, a kibiców zachêcaj± do dopingowania na oesach kolejnych rund Rajdowego Pucharu Polski. Zapraszamy tak¿e do ¶ledzenia nowo¶ci na stronie internetowej: www.inter-jar.pl

Pawe³ Hankiewicz: - Emocje po tym rajdzie nie chc± opa¶æ jak kurz, który unosi³ siê na odcinkach. To by³o co¶, czego by³o nam potrzeba! Wspania³e emocje i doskona³a zabawa to jest to, co gwarantuje szuter. Ogromnie cieszymy siê z wywalczonego miejsca i pierwszego w tym sezonie wygranego rajdu, tym bardziej, ¿e odby³o siê to na naszej ulubionej nawierzchni. Warto zauwa¿yæ jak wspaniale wygl±da³a walka od samego pocz±tku i to, ¿e wraz z braæmi Szeja i Rafa³em Maliñskim ograli¶my lokalnych zawodników. To dowodzi ¶wietnych umiejêtno¶ci czo³ówki i tego, ¿e w ka¿dych warunkach ch³opaki je¿d¿± bardzo szybko. Na pierwszym odcinku pope³ni³em a¿ dwa b³êdy, przez co musia³em cofaæ i zawracaæ – ewidentnie „za bardzo chcia³em”, zapewne po prawie dwugodzinnym odpoczynku zapewnionym przez organizatora ci¶nienie podzia³a³o.

- Pó¼niej jednak jechali¶my ju¿ spokojnie, tak jak planowali¶my, odpuszczaj±c odrobinê w miejscach, które najbardziej dawa³y w skórê samochodom. Nie mo¿na nie wspomnieæ o odcinku ¯elazna Góra – co siê tam dzia³o! To jest prawdziwa Finlandia. Niesamowite emocje, ogromna adrenalina i gaz w pod³odze przez dwana¶cie kilometrów. Liczê, ¿e bêdziemy wracaæ w to miejsce. On-boardy z tego odcinka na pewno zamie¶cimy na YouTube. Jeszcze raz bardzo dziêkujê stajni Inter-JAR za profesjonaln± pracê i przygotowanie auta, kolegom zawodnikom za wspania³± zabawê i bardzo weso³e chwile od 7 rano, a to pierwsze miejsce dedykuje naszym sponsorom, firmom SUPREMIS i Tedex.

Wojciech Chucha³a: - Rajd by³ fajny, rajd by³ d³ugi... Szkoda troszkê, ¿e samochód siê popsu³, bo tego dnia mieli¶my rewelacyjny feeling. Opony le¶ne robi³y tak± robotê, ¿e za nami a¿ furcza³ piach. Czu³em ka¿dy kamieñ wyrzucony spod kó³, by³em wrêcz w stanie policzyæ ile ich by³o. Na pierwszym odcinku naliczy³em tysi±c trzyna¶cie. Pech da³ siê nam we znaki i w³a¶ciwie ani jednego odcinka nie przejechali¶my sprawnym autem. Po wystrzale tylnych amortyzatorów auto robi³o wiêksze wra¿enie ni¿ lowridery z klipów Snoop Dogga. Strasznie zajara³o to na pewno nasze licznie zebrane fanki, które gor±co pozdrawiam!
Jaros³aw D±browski: - Ciê¿kie przygotowania, trudne testy i rajd pe³ny przygód - tak w kilku s³owach mo¿emy skomentowaæ to, co siê dzia³o w ostatnim tygodniu i na Rajdzie Kormoran. Temu wszystkiemu niestety towarzyszy³ py³, kurz i piasek, ale wrócili¶my na piedesta³, poniewa¿ Rajd Kormoran wygra³a nasza za³oga - Pawe³ Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska. Serdecznie gratulujemy! Mniej szczê¶cia mia³a nasza druga za³oga, która nie ukoñczy³a tych zawodów z powodu awarii samochodu.

- Jednak pomimo tego zebrali niesamowite do¶wiadczenie i przekonali siê do nawierzchni szutrowych. Organizacja zawodów nie sta³a na najwy¿szym poziomie, a co chwile otrzymywali¶my informacje o kolejnych wpadkach organizatorów. D³ugo oczekiwali¶my na wyniki koñcowe, z naszych wyliczeñ wynika³o, ¿e nasza za³oga jest na miejscu 2 lub 3, ale po dok³adnym sprawdzeniu czasów okaza³o siê, ¿e Pawe³ i Agnieszka s± na pierwszym miejscu! A ju¿ za kilka tygodni bêdziemy uczestniczyæ w kolejnej szutrowej imprezie, Rajdzie Orlen. Naszym samochodem w klasie Go¶æ wystartuje Przemek ¯abka. Ju¿ teraz serdecznie zapraszamy do P³ocka!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl