Synchronizator 

Pogranicza

Czo³em!S³uchajcie,mój brat ma problem,ze swoj± E36 316 Compact,otó¿ bardzo czêsto przy wbiciu 2-go biegu,co¶ brzydko zgrzyta w skrzyni.Znajomy powiedzia³,¿e to synchronizator.W zwi±zku z powy¿szym,moja pro¶ba do was,aby¶cie poradzili co powinien zrobiæ.Z góry dziêkujê


z tego co sie orientowalem to wymiana samego synchronizatora moze okazac sie sporo kosztowniejsza niz przelozenie calej skrzyni z racji koniecznosci rozgrzebana calej skrzyni (ale jak juz mowilem nie jestem mechanikiem i moge sie mylic) a jak masz z pewnego zrodla cala skrzynie to chyba to bedzie prostszym rozwiazaniem. (u mnie na zimnym motorze mam czasem to samo :(:(:( )
A ja mam tak, ¿e po ruszeniu pierwsze, ew. drugie wbicie dwójki jest bardzo trudne, ka¿de kolejne wchodzi ju¿ jak w mas³o. (e30 z m40b18). Czy to mo¿e byæ pocz±tek tego samego problemu?
mam mck doslownie tak jak u ciebie ... jezeli po ruszeniu np dam powyzej 3000 obrotwo to potrafi nieprzyjemnie zgrzytnac ... jest tak moze raz ... moze 2 razy a pozniej jak z fabryki. Moj mechanik powiedzial ze to synchronizator ale i tak czekam na opinie lepszych ekspertow z tego forum.


I ja tak samo,czekam na opinie.
Proponujê sprawdziæ olej czy jest w³a¶ciwy,jego zu¿ycie i stan.Je¶li wszystko jest prawid³owo to zgrzytanie przy szybkim wbijaniu biegu jest spowodowane wytartym synchronizatorem.Osobi¶cie równie¿ polecam wymianê skrzyni ni¿ naprawê,op³aca siê naprawa skrzyñ nietypowych bo s± drogie i trudno dostêpne.Oczywi¶cie je¶li bêdzie kto¶ emocjonalnie zwi±zany ze swoj± skrzyni± zapraszam czy to na naprawê czy sam± wymianê.
Mi to sie zaczelo dziac zaraz po wymianie oleju na nowy (oleju w skrzynie oczywiscie). A zalalem najlepszym jaki byl dostepny w sklepie (Mobil1 oznaczenia nie pamietam ale podobno najlepszy i zdecydowanie najdrozszy w cenniku)
No to niepotrzebnie siê wytraci³e¶,na ten olej,bo to jest jeden wielki pic.Na ¶wiecie jest kilka rozlewni olejów,które rozlewaj± wed³ug zapotrzebowania danego kraju.Gdy olej trafia do Polski,to jest rozchwytywany przez ró¿ne firmy(lotos,shell,elf,castrol,mobil 1).Owe firmy nastêpnie rozlewaj± do pojemników.Mo¿liwe,¿e dodaj± od siebie jakie¶ drobne ulepszacze,lecz nie maj± one wiêkszego znaczenia.Przyklejaj± swoje naklejki firmowe i p³aæ pan za firmê.
Ja w swojej e34 wymieni³em skrzyniê bo wymiana synchronizatorów by³a raczej nieop³acalna. Ca³a skrzynia kosztowa³a mnie 400z³, a co do oleju to na skrzyniach znajduj± siê naklejki które okre¶laj± model skrzyni i na tej podstawie mo¿na okre¶liæ odpowiedni dla danej skrzyni olej(tak powiedzia³ mi mechanik je¿eli co¶ pokrêci³em to niech mnie kto¶ poprawi ). Najdro¿szy na pó³ce sklepowej olej nie zawsze jest najlepszy.

No to niepotrzebnie siê wytraci³e¶,na ten olej,bo to jest jeden wielki pic.Na ¶wiecie jest kilka rozlewni olejów,które rozlewaj± wed³ug zapotrzebowania danego kraju.Gdy olej trafia do Polski,to jest rozchwytywany przez ró¿ne firmy(lotos,shell,elf,castrol,mobil 1).Owe firmy nastêpnie rozlewaj± do pojemników.Mo¿liwe,¿e dodaj± od siebie jakie¶ drobne ulepszacze,lecz nie maj± one wiêkszego znaczenia.Przyklejaj± swoje naklejki firmowe i p³aæ pan za firmê. Przykro mi ¿e nie s³ysza³e¶ o tym ¿e wiêkszo¶æ firm olejowych posiada w³asne rafinerie,ale nie ma problemu je¶li ma siê chêæ mo¿na je¿dziæ na lotosie-polecam.Silniki na wymianê s± ju¿ ogólnie dostêpne.Pozdrawiam.

No to niepotrzebnie siê wytraci³e¶,na ten olej,bo to jest jeden wielki pic.Na ¶wiecie jest kilka rozlewni olejów,które rozlewaj± wed³ug zapotrzebowania danego kraju.Gdy olej trafia do Polski,to jest rozchwytywany przez ró¿ne firmy(lotos,shell,elf,castrol,mobil 1).Owe firmy nastêpnie rozlewaj± do pojemników.Mo¿liwe,¿e dodaj± od siebie jakie¶ drobne ulepszacze,lecz nie maj± one wiêkszego znaczenia.Przyklejaj± swoje naklejki firmowe i p³aæ pan za firmê.

Teoria ca³kiem ciekawa...
Nie ma problemu,spodziewa³em siê polemiki.
Auto mojego brata zaczelo szwankowac pech chcial pozyczylem je od niego problem polega na tym ze nie wchodzi 2 tzn przy ruszaniu z 1 i przejsciu na 2 jest spoko ale redukcja z 3 na 2 udaje sie tylko w 40 %
Moze ktos z was wie w czy lezy problem i ile kosztuje naprawa tak na oko oczywiscie
I czy to ten nieszczesliwy synchronizator
auto to BMW 318 1.8 318i z 91 roku

Auto mojego brata zaczelo szwankowac pech chcial pozyczylem je od niego problem polega na tym ze nie wchodzi 2 tzn przy ruszaniu z 1 i przejsciu na 2 jest spoko ale redukcja z 3 na 2 udaje sie tylko w 40 %
Moze ktos z was wie w czy lezy problem i ile kosztuje naprawa tak na oko oczywiscie
I czy to ten nieszczesliwy synchronizator
auto to BMW 318 1.8 318i z 91 roku


Skrzynia 300zl, wymiana okolo 200 ... usmiech brata bezcenny :P
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl