XXXV Poznañski Miêdzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych. 

Pogranicza

W dniach 12-14/09/2008 w miejscowo¶ci £ê¿eczki odby³ siê XXXV Jubileuszowy Poznañski Miêdzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych bêd±cy jedenast± Eliminacj± Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Przy okazji tej imprezy odby³ siê tak¿e wy¶cig na Torze Poznañ. Reprezentowali¶my w tej imprezie Klub Pojazdów Zabytkowych ze Szczecina sk³adem: Robert Malinowski - kierowca, Zbigniew Nowakowski – pilot, startuj±c autem BMW 1602. Na wiod±cej przez drogi pó³nocno-zachodniej Wielkopolski, 240 kilometrowej trasie rajdu organizatorzy przygotowali piêæ prób sportowych. Pozytywn± ich stron± by³ fakt i¿ mia³y one charakter kjsowy co w latach poprzednich nie mia³o miejsca.
Wisienk± na torcie by³ nie wliczany do punktacji, wy¶cig na Torze Poznañ rozegrany pierwszego dnia. Organizatorzy podzielili startuj±ce w nim pojazdy na trzy klasy:
1. samochody przedwojenne,
2. samochody powojenne o mocy do 90 KM,
3. samochody powojenne o mocy powy¿ej 90 KM.
Moje BMW zosta³o zapisane do klasy drugiej w której startowa³o 15 zawodników. Pochmurna, po³±czona z niewielkimi opadami deszczu pogoda nie sprzyja³a w³a¶ciwemu doborowi ci¶nienia w oponach. Stanê³o na ci¶nieniu 2,3. Czwarty numer startowy oznacza³ start z drugiej linii zaraz za jednym z najgro¼niejszych aut wy¶cigu czyli Fiatem 128 Sport kolegi Roszyka a bezpo¶rednio przed MG znanego kierowcy wy¶cigowego Zbigniewa Szwagierczaka. Oprócz tych aut szybkie by³y tak¿e Fiat 124 Spider, Porsche 912, BMW 1802 oraz Karmann Ghia. Plan by³ prosty - ogieñ od pocz±tku do koñca. Po zga¶niêciu czerwonych ¶wiate³ zje¿d¿am do lewej wyprzedzaj±c Mercedesa z drugiego pola. Manewr trochê ryzykowny - zostawiam wolne miejsce Szwagierczakowi ale w op³acalny – jadê na drugim miejscu za przygotowanym do sportu Fiatem 128 Sport. Tak jest przez prawie ca³e pierwsze okr±¿enie kiedy to dochodzi mnie Karmann, Porsche oraz Fiat 124 Spider. Na prostej nie mam szans i spadam na pi±te miejsce – te autka maj± chyba du¿o wiêcej mocy ni¿ deklarowane 90 KM. Na zakrêtach doje¿d¿am do czo³ówki a na prostych tracê to co odrobi³em na wira¿ach. Tak wygl±da druga pêtla. Pod jej koniec wyprzedzam Porsche w którym awarii ulega skrzynia biegów. Na prostej, w po³owie trzeciego kó³ka atakuje mnie i wyprzedza 90 konne BMW 1802. Jednak na prawym zakrêcie przycinam lekko po trawie i wracam na czwarte miejsce nie oddaj±c go do koñca wy¶cigu. W klasie 1 zwyciê¿a Stanis³aw Popowicz na Polskim Fiacie 508 III B a w klasie 3 Marek Hackenberg na niezwykle szybkim Porsche 928. Oprócz mnie honoru BMW broni w klasie 3 Pawe³ Brukszo jad±cy BMW 2002 ti ostatecznie wyprzedzaj±c Henryka Poloczka jad±cego Porsche.
Rajd trwa przez ca³y pi±tek oraz sobotê. Sk³adaj± siê na niego: przejazd trasy wed³ug znajduj±cego siê w ksi±¿ce drogowej itinerera wraz z odnajdywaniem Punktów Kontroli Przejazdu na trasie, wspomniane próby sportowe, konkurs elegancji na rynku we Wronkach, pytania z BRD, historii motoryzacji oraz kilka innych spraw o których mowa w regulaminie ustalonym przez PZM.
Warto dodaæ i¿ autorem trasy jest znany w ¶rodowisku mi³o¶ników zabytkowej motoryzacji jako Rapid, kolega Radek.
Ostatecznie rajd koñczymy na 24 miejscu w klasyfikacji generalnej (na 60 za³óg), w klasie "post 64" zajmujemy 12 miejsce a w wy¶cigu zajmujê wspomniane 4 miejsce.

Fotki wklejê wkrótce.


gratuluje
Zdjêcia:














































































oby tak i zycze jeszcze lepszych wynikow za rok jesli beda ponownie takie zawody :))


oczywiscie wilkie gratulacje dla naszego old timera
Dobrze ¿e s± jeszcze ludzie z tak± zajawk± jak Robert...szacuneczek.

oby tak i zycze jeszcze lepszych wynikow za rok jesli beda ponownie takie zawody :))

hehe dzieki... temat jest w tym, ¿e gdybym nie z³apa³ taryfy na 5 próbie to by³oby pud³o w klasie...
...ale do wyjêcia by³ te¿ puchar PZM za zwyciêstwo w próbach sportowych... po 4 próbach by³em w okolicach 3 miejsca i na ostatniej 5 postawi³em wszystko na jedn± kartê. Niestety przepa³owa³em i nie wysz³o Nawet nie chodzi³o mi o ten puchar ale o obiechanie Zbigniewa Szwagierczaka... na wy¶cigu siê uda³o wiêc my¶la³em, ¿e i na próbach bêdzie git... zw³aszcza, ¿e na 1 mia³em lepszy czas a na 2,3 i 4 porównywalny... ale i tak bywa.
Co do zawodów to w pi±tek jadê do Legnicy na kolejny rajd jako pilot BMW Dixi... tego co w linku:
http://www.skrzelinski.co...uza2004/05.html
hehe dixi i pixi :)) a to jezdzi wogole jeszcze? :) autko cacuszko dla koneserow :) no to zycze nie pomylenia drogi i dojchania na jak najwyzszym podium, pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl