Pogranicza
AGF i Delay wyznaczaj± swoj± now± p³yt± taki poziom, który trudno bêdzie innym osi±gn±æ.
Popowy kierunek obrany przez Vladislava Delaya na ostatniej p³ycie Luomo nie by³ przypadkowy - potwierdzeniem tego jest drugi album nagrany przez fiñskiego producenta z jego niemieck± muz± - Antye Greie. "Symptoms" idzie jednak dalej ni¿ "Convival" - w odwa¿ny sposób ³±czy bowiem formu³ê piosenki z bardziej eksperymentalnymi brzmieniami.
Ju¿ pierwszy utwór pokazuje nowe oblicze duetu - "Get Lost" to przeszywany d¼wiêkami piorunów masywny dubstep o drobnym bicie nios±cym melodyjne partie klawiszy i szeptany wokal AGF. Zwarta, dynamiczna piosenka o nowoczesnej aran¿acji. "Connection" jest jeszcze bardziej przebojowy - bajkowy klimat nagrania, tworzony przez nieco dzieciêcy ¶piew berliñskiej artystki (przypomina siê tutaj wokalna ekwilibrystyka Patrisii z Öszibaracka) i mi³o plumkaj±ce syntezatory, sprawiaj±, ¿e utwór ten z powodzeniem móg³by siê znale¼æ w repertuarze Roisin Murphy.
Wraz z "Downtown Snow" i "Outbreak" wkraczamy ¶mielej na dancefloor. Z g³o¶ników p³yn± miarowe bity, choæ udziwnione tektonicznymi efektami, to jednak wyra¼nie odwo³uj±ce siê do struktur rytmicznych typowych dla techno i house`u. AGF ¶piewa przetworzonym g³osem, a Delay otacza jej g³os ekscentrycznymi zagrywkami - puszczonymi od ty³u d¼wiêkami (jak w klasyce psychodelii), stukaj±cymi niczym maszyna do pisania perkusjonaliami i przypominaj±cymi syntetyczne smyczki popiskuj±cymi akordami.
Najbardziej rozbudowanym utworem z p³yty jest "Bulletproof". Rozpoczyna siê od dubstepowego pulsu oplecionego efektami rozbijanych szyb, zza których wy³ania siê rytmiczna melodeklamacja AGF - potem wchodzi przejmuj±co za¶piewany refren ("Everything Is Wrong") i rozlana elektronika o pejza¿owym charakterze. W finale wszystko tonie w cyfrowym zgie³ku, wieñcz±c to d¼wiêkowe s³uchowisko atakiem toksycznego noise`u.
W drugiej czê¶ci albumu, duet siêga po po³amane bity - najpierw w spowolnionym electro, bêd±cym czym¶ w rodzaju schizofrenicznej wersji dokonañ Miss Kittin ("Generic"), a potem w rozedrganym IDM-owymi klawiszami ciê¿kim hip-hopie ("Congo Hearts" i "Symptoms"). AGF ¶piewa tutaj jeszcze inaczej - zmys³owo, intymnie, jakby szepcz±c wprost do ucha s³uchacza. Takiej Antye jeszcze nie znali¶my.
W finale albumu para berliñskich kochanków sk³ada ho³d estetyce lat 80. "Second Life" to z wyczuciem stylu spreparowana minimal wave - zimna, szorstka, mroczna, pe³na industrialnych efektów, ale wsparta na... swingowym groovie. To jakby przeniesienie analogowej estetyki Ami Marie czy Keine Ahnung w cyfrowe czasy. I wreszcie ostatnie nagranie - "In Cycles": mocne electro o gêstym rytmie przeszytym acidowym loopem, w którym wokal AGF przypomina niezapomnian± Billie Ray Martin - jest s³odki, perwersyjny, niewinny i uwodzicielski. A wszystko to w oparach studyjnych syków i szumów, k³êbi±cej siê d¼wiêkowej pary. Fascynuj±ce!
"Pop music for the 21th century" - pisze o "Symptoms" wytwórnia BPitch Control. To fakt - i przy albumie wysiada wiêkszo¶æ produkcji o podobnych ambicjach ze Skandynawii, Anglii czy Australii. AGF i Delay wyznaczaj± swoj± now± p³yt± taki poziom, który trudno bêdzie innym osi±gn±æ.
Tracklista:
* Get Lost
* Connection
* Downtown Snow
* Outbreak
* Bulletproof
* Generic
* Congo Hearts
* Most Beautyull
* Symptoms
* Second Life
* In Cycles
napewno dobry album bêdzie - w koñcu Bpitch Control
My¶lê,a nawet wiem,¿e to powinien(a dla mnie jest i bêdzie)byæ jeden z topowych albumów 2009roku!!! Ca³a p³yta jest cudowna(muzycznie),a vocal Antye Greie............. pere³eczka Po przes³uchaniu albumu nie mo¿na o nim zapomnieæ!!!
Ostatnie dwa kawa³ki mi nie podesz³y. Poza tym rewela!
Hehe ciekawych rzeczy tu siê dowiaduje, do sprawdzenia, musze nadrabiaæ te wszelkie muzyczne zaleg³o¶ci
Hehe ciekawych rzeczy tu siê dowiaduje, do sprawdzenia, musze nadrabiaæ te wszelkie muzyczne zaleg³o¶ci
Jestem ciekaw Marcinie,twojej opinii na temat tego albumu???!!!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl