Pogranicza

Witam zauwazylem ze siilnik M42 czyli IS ma fabrycznie kolektor wydechowy rurowy, a nie odlewany jak M40. Czy ktos pr�bowa� za�o�y� taki kolektor do M40? Czy to wogole pasuje, a jesli nie pasuje to czy da sie za pomoca narz�dzi �lusarskich to jakos dopasowac? :)


na 100% nie jestem pewny czy idealnie pasuje ale ludki robia takie zmiany i autko jest troszq zywsze
Pewnie sie da tylko pytanie : PO CO ?
wlasnie po to zeby ganiac od swiatel do swiatel 2 litrowki ale niestety sam kolektor nie wystarczy
troszke tego jest i jesli ktos jest zainteresowany to moge troszq podpowiedziec


Nie rozumiem dziwnej walki pt. "mam 316 - chcialbym miec mocniejszy silnik czy jak naleje VPOWERA99 to bedzie lepiej jezdzil niz 320?" ... Jak komus nie odpowiadaja osiagi jego motoru to niech zmieni motor na inny o wiekszej pojmnosci ...
ja mowie o 1.8 bo 1.6 to juz totalna lipa
wez Peron pod uwage ze nie wszystkich stac na utrzymanie takiej 2.5
i raczej nie powiesz zeby iS byl zlym silnikiem
Niestety Bmw jest bardzo niewdzi�cznym autem. Kupuj�c 1.6 zloscisz si� ,�e niejest to �cigant, a powinien by�, wko�cu to BMW. Kupuj�c silnik du�y, auto jezdzi dynamicznie, ale zloscisz sie,�e pali sporo.
Bmw nie lubi kompromis�w, ale 1.8is m�g�by nim by�.
Przepraszam,�e nie na temat tego postu.
Pozdrawiam
z tego co wiem to pasuje
problem jest taki ze oprocz wymiany kolektora musisz odpowiedni wydech dobrac bo w isie jest wieksza srednica
Taka operacja na pewno poprawi osi�gi. Wzro�nie moment obrotowy, a co za tym idzie- przyspiesznie. Problem niestety b�dzie z monta�em. Budowa g�owicy dwuwa�kowej od silnika m42/m44 jest zupe�nie inna ni� m40/m43. M42/m44 jest oparte konstrukcyjnie na rozwiazaniach z silnika m50(budowa wa�k�w, k� p�dnych, osadze� wa�k�w, popychaczy zawor�w, zawory sa identyczne jak w m50). Co za tym idzie m40-m42 r�zni� si� od siebie diametralnie. Kolektor nie b�dzie pasowa�. Trzeba by go ostro przerobic. Nie robi�em tego niestety.

�ycz� powodzenia!
Pozdrawaim
Bartek
jak chcesz poprawic osiagi to przedewszystkim wywal szambo jak masz a potem:

*wybebeszenie auta, niestety ale pozostawienie samego przedniego fotela kierowcy sporo daje.
*Kolektor od M42 ( najlepiej owiniety tasmami izolacyjnymi materialowymi ) i dalej szerszy i dobrany uklad wydechowy
*Dyfer 4.45
*kola 15" , nie wieksze
*Dobry , bardzo twardy zawias ( moze dziwne dla innych ale odgrywa spora role)
*Chip, nawet ten badziewny ktory przesuwa odcinke do konca czasami pomoze.
*Odpiecie wiskozy, montaz elektrycznego wiatraka
*Odpi�cie podgrzewania przepustnicy , doprowadzenie ch�odnego - wyizolowanie termiczne rury dolotu
*Doprowadzenie chlodnego powietrza do filtra
*Regulator cisnienia i wieksze wtryski
*Odchudzic kolo zamachowe
*Krotki skok lewarka biegow

I na koniec : Bezcenne spojrzenie pacjenta stojacego obok w e30 z silnikiem M50 ktory dostal baty od swiatel do swiatel z M40 po takich modyfikacjach bo nie ma co ukrywac to na krotka odleglosc M40 da rade.
optymista jakie wg Ciebie osi�gi b�dzie mia�o takie 318?
zapewniam cie ze najzdrowsze m20 wysiada na 1/4
nie ma za duzo o czym gadac...ale poprawa bedzie zajebista
rafa�: nastepnym razem nie wklejaj tekst�w nie swoich:)

chyba ze czegos nie wiem:>
to m20 czy m50? tak czy siak - w�tpi� i raczej nie traktowa�bym jako pewnik
nie chcialo mi sie pisac to skopiowalem, ale mysle ze komus bedzie sie chcialo w to pobawic:)
a nie kazdy musi w to wierzyc
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl