Barany z IS-a do M40? 

Pogranicza

Witam zauwazylem ze siilnik M42 czyli IS ma fabrycznie kolektor wydechowy rurowy, a nie odlewany jak M40. Czy ktos próbowa³ za³o¿yæ taki kolektor do M40? Czy to wogole pasuje, a jesli nie pasuje to czy da sie za pomoca narzêdzi ¶lusarskich to jakos dopasowac? :)


na 100% nie jestem pewny czy idealnie pasuje ale ludki robia takie zmiany i autko jest troszq zywsze
Pewnie sie da tylko pytanie : PO CO ?
wlasnie po to zeby ganiac od swiatel do swiatel 2 litrowki ale niestety sam kolektor nie wystarczy
troszke tego jest i jesli ktos jest zainteresowany to moge troszq podpowiedziec


Nie rozumiem dziwnej walki pt. "mam 316 - chcialbym miec mocniejszy silnik czy jak naleje VPOWERA99 to bedzie lepiej jezdzil niz 320?" ... Jak komus nie odpowiadaja osiagi jego motoru to niech zmieni motor na inny o wiekszej pojmnosci ...
ja mowie o 1.8 bo 1.6 to juz totalna lipa
wez Peron pod uwage ze nie wszystkich stac na utrzymanie takiej 2.5
i raczej nie powiesz zeby iS byl zlym silnikiem
Niestety Bmw jest bardzo niewdziêcznym autem. Kupuj±c 1.6 zloscisz siê ,¿e niejest to ¶cigant, a powinien byæ, wkoñcu to BMW. Kupuj±c silnik du¿y, auto jezdzi dynamicznie, ale zloscisz sie,¿e pali sporo.
Bmw nie lubi kompromisów, ale 1.8is móg³by nim byæ.
Przepraszam,¿e nie na temat tego postu.
Pozdrawiam
z tego co wiem to pasuje
problem jest taki ze oprocz wymiany kolektora musisz odpowiedni wydech dobrac bo w isie jest wieksza srednica
Taka operacja na pewno poprawi osi±gi. Wzro¶nie moment obrotowy, a co za tym idzie- przyspiesznie. Problem niestety bêdzie z monta¿em. Budowa g³owicy dwuwa³kowej od silnika m42/m44 jest zupe³nie inna ni¿ m40/m43. M42/m44 jest oparte konstrukcyjnie na rozwiazaniach z silnika m50(budowa wa³ków, kó³ pêdnych, osadzeñ wa³ków, popychaczy zaworów, zawory sa identyczne jak w m50). Co za tym idzie m40-m42 rózni± siê od siebie diametralnie. Kolektor nie bêdzie pasowa³. Trzeba by go ostro przerobic. Nie robi³em tego niestety.

¯yczê powodzenia!
Pozdrawaim
Bartek
jak chcesz poprawic osiagi to przedewszystkim wywal szambo jak masz a potem:

*wybebeszenie auta, niestety ale pozostawienie samego przedniego fotela kierowcy sporo daje.
*Kolektor od M42 ( najlepiej owiniety tasmami izolacyjnymi materialowymi ) i dalej szerszy i dobrany uklad wydechowy
*Dyfer 4.45
*kola 15" , nie wieksze
*Dobry , bardzo twardy zawias ( moze dziwne dla innych ale odgrywa spora role)
*Chip, nawet ten badziewny ktory przesuwa odcinke do konca czasami pomoze.
*Odpiecie wiskozy, montaz elektrycznego wiatraka
*Odpiêcie podgrzewania przepustnicy , doprowadzenie ch³odnego - wyizolowanie termiczne rury dolotu
*Doprowadzenie chlodnego powietrza do filtra
*Regulator cisnienia i wieksze wtryski
*Odchudzic kolo zamachowe
*Krotki skok lewarka biegow

I na koniec : Bezcenne spojrzenie pacjenta stojacego obok w e30 z silnikiem M50 ktory dostal baty od swiatel do swiatel z M40 po takich modyfikacjach bo nie ma co ukrywac to na krotka odleglosc M40 da rade.
optymista jakie wg Ciebie osi±gi bêdzie mia³o takie 318?
zapewniam cie ze najzdrowsze m20 wysiada na 1/4
nie ma za duzo o czym gadac...ale poprawa bedzie zajebista
rafa³: nastepnym razem nie wklejaj tekstów nie swoich:)

chyba ze czegos nie wiem:>
to m20 czy m50? tak czy siak - w±tpiê i raczej nie traktowa³bym jako pewnik
nie chcialo mi sie pisac to skopiowalem, ale mysle ze komus bedzie sie chcialo w to pobawic:)
a nie kazdy musi w to wierzyc
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl