E30 318i --> 328i M52B28 DryftProject 50% 

Pogranicza

BMW Eczydziesci z 1989roku? W sumie to sam nie wiem ale to jest jedna z mniej waznych informacji.

Auto kupilismy od pseudoTunera spod NowejRudy, auto kupione na spontanie, o 17 telefon o 24 juz bylismy po auto... Niestety efekty dzialania/upiekszania tego auta musia³y byc leczone przez jakis czas.

Oto jego obecne jego auto, komentarz zbedny:


Auto wydawalo sie w miare dobrym stanie ale nie sprawdzilismy jednej zasadniczej sprawy --> poziom oleju.
Niestety trafilo na mnie (mnicha) ze musialem zatrzec silnik a poziom oleju wskazywal wtedy 0, totalna susza.

Auto wygladalo tak po zakupie:


...


...

Co zostalo zrobione by zniszczyc pozostalosci po bylym wlascicielu?
1. pomalowane progi w czerñ
2. wywalone halogeny z TESCO (b±dz Lidla)
3. folia z przednich szyb zniknela bo sama sie odkleja³a
4. diody wszelkiej masci z calego auta

5.M10B18 zrobi³o wypad z komory:



















pod tylnia kanapa znalezlismy mase kory drzewnej, w sumie auto sluzylo do wozenia drzewa na opa³ z lasu.

Zakonserwowalismy podwozie oraz konkretnie je zaspawalismy. Srodek zostal odchudzony oraz rowniez pomalowany w czerñ.

e30 w drodze od blacharza do hipermegatajnej dziupli gdzies w szczerym polu gdzie tniemy kradzione fury na ¿yletki a po godzinach wk³adamy silniki do driftolotów:



-----------
Pierwotny dawca niestety mia³ bardzo zrzêdliwego Vanosa wiêc jedziemy po silnik, kierunek: PI£A


Pierwszy dawca (by³ ca³kiem ok, ale panowie nie lubili siê targowaæ i trochê posk±pili osprzêtu)






W koñcu z trzech opcji uda³o siê wybraæ najlepsz±. Dawca: 728i angol (pozdrawiamy BMW Klub Pi³a;P)


Silnik ju¿ w niezast±pionym "dostawczaku" Jacksona;)


No i troszeczkê zmêczeni, ale zadowoleni wracamy do Szczecina.......:






.... ¿eby Jackson móg³ wyst±piæ w teledysku i zarobiæ gruby hajs na dalsze mody e30:



Dalsze wyprawy.....


Po 3.64 na du¿ej g³owie:


Kolektor od M50B25


i miskê od M50 z e34, która okaza³a siê niepotrzebna, za to silniczek dosta³ now± uszczeleczkê;)

Trochê zdjêæ z przebiegu prac nad budowa (swapem) dryftolotu.
Szybkie ogarniecie silnika, okazalo sie ze miska od M52 z E38 pasuje i nie trzeba jej wymieniac na t± od M50 z e34. Odkrecilismy miske, dalismy now± uszczelke




Sprawca ca³ego zamieszenia


Eczydziecha czeka juz na nowe serce i nowy zawias (wje¿d¿a gruba laga + TA-Technix 60/40 i hebel na nacinanych i nawiercanych tarczach Mikody)


My nie jestesmy gorsi i tez mamy grilla ;)


Po kilku godzinach... kilkukrotna zmiana kolektorów i innych elementów sta³y w koncu silnik zosta³ podwieszony i by³ gotowy do w³ozenia.
Ofkorz zalozony jednomas i sprzeglo od M20, skrzynia od M52 z e36.





Pierwszy podrygi flexem dzeksona


Wkladanie silniora




Silnik juz siedzi ale jeszcze nie tak jak powinien



W miêdzyczasie doszed³ wspomniany wcze¶niej kube³ Bimarco + Pasy sparco


Oraz jaki¶ mniej kosztowny kube³ dla pasa¿era:


Pan i w³adca...

... w dupie ma...


A sam swap dostarcza mu tylu wra¿eñ, ¿e ch³opak ju¿ nawet nie ma czasu siê przebieraæ do spania:


specjalnie dla willsonika


------
Pomajówkowy drobny Update, 06.V.2010r

"Odkrêcamy" wa³

Dwa klucze siê podda³y, dopiero markowy klucz Makita da³ radê..



Dosz³o serwo, ciekawe czy podpasuje (jeszcze nie siedzi, bo jedna poducha okaza³a siê strzelona i czekamy na drug± - z Z3M :P ¿eby w koñcu poprawnie posadziæ silnik)



Aku wpad³ do baga¿nika, kabel poszed³ w peszlê dla ¶wiêtego spokoju:



Ma³y gad¿et co by cieszy³ oko wyrwany za 20z³ ;)



Dalsze prace:

Wci±¿ czekamy na lagi od Hajteka, Ta-technix ju¿ le¿y, cambery k-sporta te¿. wje¿d¿a du¿a g³owa, stabilizator na ty³, wa³ od 328 e36. Szukamy gratów ¿eby wrzuciæ wspomê, jedzie ju¿ do nas ch³odnica od 324td, do tego czeka wentyl klimy z e34. Zostanie podpiêcie silnika i upchniêcie elektryki w peszlach. No i chyba bêdziemy odpalaæ;) Oby siê uda³o do koñca przysz³ego tygodnia.

-----
08.V.2010r - W koñcu co¶ siê rusz³o:)

Ty³ posk³adany, do³o¿yli¶my stabilizator, tarcz na razie nie bêdzie, aczkolwiek ju¿ s± upatrzone wahacze pod tarcze po kosztach;)





3.64 100% spawu, zalany Motulem

S± i d³ugo oczekiwane grube lagi


Do³o¿ona wspoma na maglu z e36, ch³odniczkê trzeba by³o wywaliæ bo magiel prawie spotyka siê z misk±. My¶limi o adaptacji ch³odniczki z e34. Do tego nowe koñcówki, przewody z e30, zalewamy równie¿ p³ynem od Motula


Serwo z 7er na patencie - thx Bemek


Silnik wreszcie mo¿e wróciæ do komory






Ch³odnica z Diesla:


Wa³ 328 e36 + nówka podpora meyle do e30 - przymierzony, pasuje idealnie




Szybka wymianka elementów gumowych stabilizatora. Gumy mocowañ Febi, ³±czniki Loemforder


Wahacze te¿ dosta³y wszystko co dla nich najlepsze;)






Auto ma wreszcie ko³a:)


Jako¶ trzeba sobie by³o poradziæ ze zdjêciem go z cegie³.. znaczy tych, koby³ek




Zosta³a tylko pustka.....


Co teraz? E30 jedzie na Gsk³ad celem ogarniêcia elektryki i odpalenia:) Zosta³o jeszcze spawanie wydechu (¶rodek od m52, koñcowy ITC z E30 325) ale mo¿e nie bêdzie tak ¼le (kolektory wydechowe s± z e38)

Niestety trafilo na mnie (mnicha) ze musialem zatrzec silnik a poziom oleju wskazywal wtedy 0, totalna susza.


wtr±caj±c swoje 3 grosze- podejrzewam, ¿e nikt specjalnie zaskoczony nie by³
Bartus


No widzê ,¿e coraz bli¿ej odpalenia, kiedy pierwsze testy ??

Pierwsze testy juz byly, zamiata jak ta lala ;) istny potwór ;)
Dowcipasek
nie no zarcik ;) jutro cisne po ch³odnice na szrotownie, kombinujemy z wa³em cos zeby obylo sie na org z 328i, montujemy serwo, czekamy na lagi i najgorsze to wydech ;;/
jak bedziecie chceili kupic m10b18 dajcie cyna
Mieli¶my Ci Doktorku zaproponowaæ to samo;)
wszystko fajnie ale czemu 2.8 do bokolota? :)
Od czego¶ trzeba zacz±æ;)
no racja mck :) ale nie lepiej byloby zaczac od m50b25 bez vanosa? moment nieco mniejszy ,ale jest mniej rzeczy do rozjeba*** :d
i opcja zamontowania jakiegos swistaka ;)
a tam, do 2.8 te¿ mo¿e wjechac kompressor;D

ca³kiem dobrze by³oby zacz±æ od m50NV, ale:

-ciê¿szy
-s³abszy
-trudniej modziæ w N/A
-sam s³upek m52 mo¿na ju¿ do¶æ tanio wyrwaæ, wiêc w razie czego nie widze problemu...;)

Pierwotnie to w ogóle plan by³ na m30, ale to nie ja tu podejmujê decyzje ;)
ten silnik to przedsmak M62 ktore bedzie tam siedziec
mck co mieliscie mi zaproponowac?? ja mam takie zdrowko m10 na sprzedaz ;)
m10 mieli¶my Ci zaproponowaæ, trochê mniej zdrowe...;p
a po co mi ?
bo lepsze ich M10B18 niz Twoje M30B16 :P zawsze to dwie sety pojemnosci wiecej :D:D:D

projekt zacny - widze Osti dziala ostro, fuszery nie bedzie
No to zmienia postac rzeczy :D
Update w drugim po¶cie:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl