GANGZOU-DIXMONT 

Pogranicza

Dixmont jest jedn± z najstarszych chiñskich fabryk produkuj±cych zegarki. Za³o¿óna w 1958 roku, zajmuje siê produkcj± zegarków pod brandami Dixmont i Gangzou. Du¿± czê¶æ ich produkcji stanowia produkty brandowane, oraz mechanizmy u¿ywane przez innych chiñskich i zagranicznych producentów. Eksport mechanizmów odbywa siê g³ównie poprzez spó³kê z HongKongu, PTS Resources.

Sztandarowe produkty DG bazuj± na mechanizmach DG28 i DG38, bêd±cych klonem Miyoty 8200. W swoich wersjach podstawowych, z dat±, mechanizmy s± interoperacyjne z oryginaln± Miyot±, rzekomo tak¿e w zakresie czê¶ci. Najpopularniejsze ich modyfikacje to wielokalendarz, GMT, du¿a data.

Istniej± wersje zmodernizowane bazowej Miyoty takie jak cienki i ze zwiêszon± czêstotliwo¶ci± chodu (28800) DG48 i DG18 - cienki mechanizm z mostkiem 3/4 i rêcznym naci±giem.



Historia samej fabryki tez jest ciekawa, i zosta³a powtórzona zreszt± w pewnym sensie 15 lat pó¼niej 10 000 km na zachód, w Moskwie...

Zak³ad za³o¿ony w roku 1958 ju¿ po 2 wyprodukowa³ piersze prototypy mechanizmów, jednak raczej marnej jako¶ci. By nie marnowaæ potencja³u - zdecydowano ¿e zak³ady bêd± produkowa³y opracowany ju¿ w Pekinie mechanizm BS-2 jako lokalny SG-3. Porównanie obu produktów nie pozostawia³o jednak z³udzeñ - jako¶æ SG-3 by³a bez porównania gorsza ni¿ jego sto³eczngo protoplasty. Powodów by³o wiele : brak do¶wiadczenia, produkowanie na zu¿ytych maszynach, perturbacje polityczne, za¶ moim zdaniem najciekawsz± by³ fakt po³o¿enia blisko linii kolejowej, której wibracje wp³ywa³y na jako¶æ procesu produkcyjnego. W 1962 fabrykê przeniesiono jeszcze mniej fortunnie - jej nowe po³o¿enie s±siadowa³o z poligonem i lotniskiem wojskowym ... Finaln± lokalizacjê zak³ad uzyska³ dopiero w 1969, i a¿ do 1972 trwa³y próby przygotowania przyzwoitej jako¶ciowo produkcji mechanizmów na bazie mechanizm standardowego. W koncu w roku 1975 uznano ¿e mechanizm spe³nia normy i dopuszczono go do obrotu jako SG-4. 3 lata pó¼niej do produkcji wszed³ jego wariant z dat±, a w 1980 - w³asnego projektu mechanizm damski SG-5



Rok 1983 znów zatrz±s³ posadami zak³adu- Chiny otworzy³y siê na import. Po³o¿ony "za miedz±" Hong Kong po prostu zala³ CHiny tanimi mechanizmami kwarcowymi, zmuszaj±c zak³ady w Gangzou do b³yskawicznej reakcji - powsta³y powiêkszone wersje SG-4z dat±, wersja z automatycznym naci±giem, oraz pod±¿ono drog± zak³±dów w Tand¿in i ich ST-6 :powiêkszono i "zautomatyzowano" damski SG-5.
Eksport tych od¶wie¿onych projektów do Hong Kongu pozwoli³ zak³adom w Gangzou osi±gn±æ doroku 1990 status najwiêkszego dostawcy mechanizmów, co pozwoli³o zak³adom na opracowanie i wprowadzenie na rynek w³asnej marki esportowej- tak powsta³ Dixmont.

Zak³ady radz± sobie na tyle dobrze, ¿e w latach '90 znów o¶mieli³y siê podnie¶æ rêkê na ¦wi±tyniê opracowuj±c i wdra¿aj±c doprodukcji dwa niezale¿ne mechanizmy z tourbillionem : DG80 i DG81, co uczyni³o z nich pionierów w dziedzinie automatycznych mechanizmów z komplikacj± toubilliona na ¶wiecie.


Czyli taki chiñski Wostok?
Ciekawe , Ciekawe
Ten werk z mostkiem 3/4 wygl±da niezwykle "smakowicie"

Ten werk z mostkiem 3/4 wygl±da niezwykle "smakowicie"

Jest bardzo podobny do SB18, zarówno od strony za³o¿eñ, jak i konstrukcji oraz wygl±du. Zastanawiam siê nawet, wiedz±c o powi±zaniach z zak³±dami w Pekinie, czy nie jest to jego uproszczona wersja - Pekin ma kamienie osadzane w szatonach na przyk³ad, ten jak widaæ nie.





Zak³±dy radz± sobie na tyle dobrze, ¿e w latach '90 znów o¶mieli³y siê podnie¶æ rêkê na ¦wi±tyniê opracowuj±c i wdra¿aj±c doprodukcji dwa niezale¿ne mechanizmy z tourbillionem : DG80 i DG81, co uczyni³o z nich pionierów w dziedzinie automatycznych mechanizmów z komplikacj± toubilliona na ¶wiecie.


Turbillon automat - chiñczycy mnie ca³y czas zadziwiaj± - ciekawe ile taki kosztuje, ale podejrzewam, ¿e niema³o.
Ten mechanizm z mostkiem 3/4 to najprawdopodobniej pozbawiona funkcji automatu wersja którego¶ z ich rodzimych mechanizmów, na WUS jest temat autorstwa naszego kolegi Szeryfa o nowym Chiñskim brandzie Neptun, gdzie zaprezentowano podobny mechanizm.

http://forums.watchuseek....ad.php?t=358167

Ten mechanizm z mostkiem 3/4 to najprawdopodobniej pozbawiona funkcji automatu wersja którego¶ z ich rodzimych mechanizmów, na WUS jest temat autorstwa naszego kolegi Szeryfa o nowym Chiñskim brandzie Neptun, gdzie zaprezentowano podobny mechanizm.

http://forums.watchuseek....ad.php?t=358167


Ten mechanizm z mostkiem 3/4 to Miyota. Tak samo jak w SB18.Widaæ ¿e w werku tkwi potencja której Japoñczykom nie chcia³o siê wzbudziæ
Limited Edyszyn?
Guangzhou to brand na wewnêtrzny rynek chiñski, za¶ Dixmont to marka eksportowa. W zasadzie chyba ka¿dy model wychodzi pod oboma brandami. Ciekawostk± jest fakt, ¿e zarówno Dixmont jak i Guangzhou s± niemal nieuchwytne na Taobao (mam na celowniku 1 szt. Guangzhou, ale poza tym posucha). Oficjalny sklep na TB z tej wytwórni jest ju¿ od kilku miesiêcy nieaktywny. Na e-Bayu widzia³em tylko paskudne(!) modele Dixmonta. Napisa³em do spó³ki e-maila z pro¶b± o namiary kupna ich zegarka, to odes³ali mi katalog PDF z samymi tourbillonami, w cenie kilkunastu/dziesiêciu tys. z³ za sztukê (w koñcu, jak kto¶ z Jewropy ju¿ zadaje sobie fatygê korespondowania, to trzeba to wykorzystaæ, nieprawda¿ )


Turbillon automat - chiñczycy mnie ca³y czas zadziwiaj± - ciekawe ile taki kosztuje, ale podejrzewam, ¿e niema³o.


Najtansze 5-7 tysiêcy, oficjanie.Zegarki z tymi mechanizmami da siê kupiæ za oko³o tysi±c z³otych pod innym brandem.
Alamo, to tysi±c z³ to za turbillona czy zwyk³y mechanizm
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl