Koniec reklam z d¼wiêkiem i uciekaj±cych krzy¿yków? 

Pogranicza

D¼wiêk jedynie na ¿yczenie klienta, jednakowo oznaczone i obowi±zkowe miejsce wy³±czaj±ce na og³oszeniach intruzywnych czy te¿ wyznaczony rozmiar i ciê¿ar og³oszeñ – to kilka elementów, które ma uregulowaæ nowy standard reklam.

Dokument wejdzie w ¿ycie we wrze¶niu.Powiedzmy sobie szczerze: internetowe reklamy to prawdziwy dziki zachód. Zw³aszcza w Polsce. Wyj±, zas³aniaj± strony, atakuj± obrazem i d¼wiêkiem. O ile odwiedzaj±c serwisy anglojêzyczne jeszcze nie spotka³em siê z tym, ¿eby dana strona by³a zas³aniana w ca³o¶ci superbannerem nie daj±cym siê wy³±czyæ lub nagle zaczyna³a ¶piewaæ g³osem bardziej gromkim, ni¿ lider Sabatonu o zaletach nowych ¶rodków czysto¶ci. Wygl±da na to, ¿e sytuacja nieco siê zmieni ju¿ we wrze¶niu.

Na pocz±tku roku szkolnego w ¿ycie wej¶æ ma standard reklam internetowych IAB Polska, stowarzyszenia zrzeszaj±cego portale , sieci i agencje reklamowe. Dokument ma regulowaæ zasady emisji og³oszeñ w sieci. Wszystko to oczywi¶cie w celu u³atwienia ¿ycia ich zleceniodawcom i wydawcom, jednak tak¿e szary user równie¿ skorzysta. W dokumencie uregulowane zostan± miêdzy innymi zasady emisji reklam intruzywnych, czyli przeszkadzaj±cych w ogl±daniu stron.

Zmiany w pierwszej kolejno¶ci dotyczyæ maj± reklam d¼wiêkowych i wideo. IAB planuje narzuciæ maksymaln± d³ugo¶æ filmów reklamowych. Ta wynosiæ ma nie wiêcej, ni¿ 30 sekund. Ka¿da kreacja tego typu musi mieæ te¿ przyciski Stop oraz Mute (wycisz). Co wiêcej: d¼wiêk nie mo¿e byæ uruchamiany automatycznie, a wy³±cznie przez klikaj±cego w reklamê u¿ytkownika. Reklamy filmowe nadal mog± uruchamiaæ siê w chwili wej¶cia na stronê, jednak musz± mieæ wyciszony d¼wiêk. Do tego wideo nie mo¿e „wa¿yæ” wiêcej ni¿ jeden megabajt.

Klasyczne tre¶ci graficzne maj± byæ natomiast obowi±zkowo wyposa¿one w „zamykacz”. Ten musi mieæ wygl±d dostosowany do standardu. Musi byæ klikalny, wyposa¿ony w krzy¿yk oraz komunikat „Zamknij” widoczny przez ca³y czas. Krzy¿yk musi mieæ rozmiar minimum 14 x 14 punktów natomiast sam napis: 12 punktów. „Zamykacz” musi znajdowaæ siê w prawym, górnym rogu.

Regulacjom poddano te¿ komunikaty bannerowe, wyznaczaj±c najpopularniejsze w Polsce formy tego typu reklam, podaj±c ich maksymalne wagomiary. Jak podkre¶la IAB rozwi±zanie oparte jest na zachodnich standardach, dziêki czemu pochodz±ce z innych krajów tre¶ci maj± nie wymagaæ ¿adnego rodzaju przeróbek przed emisj±.

vbeta.pl


Nic mnie tak nie wpienia jak w³a¶nie te reklamy nachalne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl