Pogranicza
co o tym s±dzicie?koszt nie jest du¿y a efekt gwarantowany i odczuwalny.podaje link do aukcji:
http://www.allegro.pl/ite...achowe_bmw.html
HM...CIEKAWE...ILE W TYM PRAWDY? CZEKAM NA WYPOWIEDZI "NASZYCH" FACHOWCOW:)
ale czy przypadkiem jak jest lzejsze to nie zmniejsza sie moment obrotowy? moze i samo kolo zamachowe latwiej rozkreca sie ale ono potem naped musi przeniesc? moge sie odpowiednio proporcjonalnie mylic w stosunku do mojej niewiedzy
z tego co wiem to lekkie ko³o daje do¶æ sporo,tylko nie wiem czy sa to ludzie którzy maj± o tym pojecie czy kolesie z tokark± co zw±chali interes:)bo dla dobrych fachowców z szlifierni co zajmuj± sie wywarzaniem i szlifowaniem wa³ów,kapitalkami itd. od lat jest to podobno bu³ka z mas³em-odpowiednie zebranie i wywarzenie.takie ko³a od prawdziwych fachowców sa duzo lepsze od sprzedawanych za ogromne pieniadze przez firmy tuningowe(made in taiwan,lub cos podobnego).podobno nie jest to zbyt zdrowe dla silnika,do tego bêd± k³opty z jazd± pod górkê,problemy z rezonansem na ja³owym(dlatego podobno seryjne musz± byc ciezkie).jest tyle samo pozytywnych co negatywnych opini i zdania sa podzielone.ale chyba spróbuje:)mam drugie ko³o i jakos na dnich wysle:)
reza jak za³o¿ysz to daj znaæ czy m40 trochê o¿y³o :)
witam wszystkich :) odswiezam ten temat poniewaz chcialbym wstawic do swojej E46 wlasnie lekkie kolo zamachowe, czy jest ktos kto juz to zrobil i moze potwierdzic jakie i czy sa wogole efekty? dzieki i ewentalnie jakie koszta i gdzie to robil :) pozdrawiam
w tamtym roku ogladalem e30 318 wlasnie z takim kolem, szalu nie bylo, fakt auto sie wkrecalo szybciej ale tak samo szybko spadalo z obrotow i silnik na wolnych nie rowno pracowal, w szczegoly juz nie wnikalem gdzie robil i ile odciazyl, dla mnie do jazdy po miescie to porazka byla
Hej.
Zrobili¶my co¶ takiego: Ko³o od e60 pochodz±ce z 535d (2 turbiny), odci±zyli¶my, prze³oyli¶my wieñce i zaadoptowali¶my do e46 3.0d (po mocnym programie). Auto mia³o jakie¶ 600 nm. Zadne ko³o nie dawa³o rady, orygina³ rozpad³ sie po kilku dniach. Ale jak wiadomo silnik z 535d te¿ ma sporo momentu, najwiêcej ze standardowych diesli zbudowanych na silniku m57. rezultat:
Efektu nie widac zadnego,jesli chodzi o wkrêcanie sie silnika wydajê mi siê ¿e po prostu i tak za mocny by³ sam program, a do tego to jest przecie¿ 600 nm!! Jednak ko³o od e60 daje radê i przenosi ten ogromny moment bezszelestnie (ko³o oryginalne strasznie ha³asowa³o i przenosi³o wibracje).
Co innego gdyby rasowaæ s³absze auto.
Generalnie ko³o zamachowe s³u¿y do magazynowania- tak to nazwijmy si³y. W tym momencie mowa o sile bezw³adno¶ci. Wydajê mi siê, ze mozna je stasowaæ be¿ wiêkszych problemów, ale tylko gdy bêdziemy sci±gaæ tê bezw³adno¶æ np z przodu silnika, czyli wyrzucimy alternator, kó³ka pêdne metalowe zamienimy na plastikowe itd itp. Nie wiem co siê stanie kiedy znacznie idci±zymy ko³o zamachowe a nie zdejmiemy kilogramów z przodu wa³u korbowego. Wiem natomiast ze w autach rajdowych coraz czêsciej stoduje siê elektryczne pompy wody(na przyk³ad), zdejmuje siê wszystko z przodu silnika i odci±za siê ty³, by zwiêkszyæ wydajno¶æ silnika.
Rezultat naszej pracy poznamy na tym przyk³adowym e46, w którym odci±zyli¶my ko³o do¶æ znacznie (stoczyli¶my). Zobaczymy.
Na razie oby je¼dzi³ zadowolony bo sam nie spodziewa³em siê ¿e taki bêdzie efekt.
Pozdrawiam
Bartek
Jestem z kolega w trakcie sladania motoru do mojej e30 i po przeczytaniu wielu postow na roznych forach kupilem kolo zamachowe od m20b23. kolo jest lzejsze o ok 2 kg od kola b25 ale niestety na efekty trzeba bedzie poczekac bo glowica w trakcie obrobki no i jeszcze przede mna docieranie... Dam znac jak bedzie jezdzila
ok :) bo tak krotko mowiac co napewno sie zyska a co mozna ewentualnie stracic :) i jesli ktos by sie podjal tego to kto i za ile? :) dzieki wszystkim i pozdrawiam
Z tego co poczytalem to auto szybciej sie wkreca na obroty ale ma troszke nizszy i bardziej plaski przebieg momentu obrotowego
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl