M-sport czy M-sport II ? 

Pogranicza

Witam

Chyba nieub³aganie zbli¿a siê termin wymiany amortyzatorów z przodu w mojej E39 530d. Niestety dla mojego portfela mam zawieszenie M-sport tylko nie wiem czy jest to M-sport czy M-sport II ?

Wg VINu na bmwfans.info mam tak :

http://bmwfans.info/parts..._wheel_bearing/

Do wyboru mam wiêc :

- 31 31 1 096 858 - jaki¶ zwyklak chyba
- 31 31 1 096 857 - For vehicles with: M Sports suspension (S704A) = Yes
- 31 31 2 229 613 - For vehicles with: M sports suspension II (S705A) = Yes
- 31 31 6 750 030 - Electronic Damper Control (EDC) (S223A) = Yes - to z EDC wiec odpada bo nie mam
- 31 31 1 096 861 - For vehicles with: National version eastern europe (L816A) = Yes Or:
Poor road package (S815A) = Yes

I teraz pytanie :

1. Który wybraæ ?
2. Czy jest jaki¶ sensowny zamiennik - chodzi mi tylko o markowe amortyzatory chocia¿ odrobine tañsze - nie u¶miecha mi siê p³acic 1000zl za amortyzator tymbardziej ze chce od razu zmienic sprezyny (chociaz nie wiem czy jest to konieczne) jakis bilstein moze B8 albo B6 ?


Nie jestem super zorientowany jesli chodzi o amorki do e39 ale B8 polecam w 100% - swietne amorki i na lepszych jeszcze nie mialem przyjemnosci jezdzic.
ja wkladalem bilstein'y...polecam,naprawde warto,plynnie sie jezdzilo i dlugotrwale sa
Fajnie fajnie sprawdzilem tylko B8 podchodzi w zamian moich amorow - BILSTEIN - B8 SPRINT kosztuje wiecej niz oryginal :(


Mam dokladnie ten sam model u siebie. Poszukaj na allegro uzytwoknika mtsbilstein, kupowalem u niego i nie moge powiedziec zlego slowa. Na tyl lepiej wziac B8 Sprint na podwojnej rurze bo zdecydowanie dluzej wytrzymuja, te normalne b8 sprint niestety, przynajmniej w e36 trzymaja rok-dwa i puszczaja. Mimo ze jednorurowe nadaja sie regeneracji to czesto ich naprawa sie nie oplaca bo taniej wychodza nowe.
Siema,

u mnie na zawieszeniu M-sport I, za³o¿y³em na ty³ Bilstein B6, jestem bardzo zadowolony, B8 zabi³y mnie cenowo.

Mam dokladnie ten sam model u siebie. Poszukaj na allegro uzytwoknika mtsbilstein, kupowalem u niego i nie moge powiedziec zlego slowa. Na tyl lepiej wziac B8 Sprint na podwojnej rurze bo zdecydowanie dluzej wytrzymuja, te normalne b8 sprint niestety, przynajmniej w e36 trzymaja rok-dwa i puszczaja. Mimo ze jednorurowe nadaja sie regeneracji to czesto ich naprawa sie nie oplaca bo taniej wychodza nowe.

Czy te dwururowe mozna sobie zalozyc jesli sie ma jednorurowe bez problemow ?
ja te¿ mogê z czystym sumieniem poleciæ B8 bardzo przyjemnie sie na tym je¼dzi - nie za miêkkie, nie za twarde
A teraz pytanie za 100pkt. bo chcialbym zakladajac nowe amory po 1000zl za sztuke sprawdzic pozostale elementy zawieszenia i wyeliminowac wszystkie niesprawne elementy przedniego zawiasu - gdzie jechac na diagnoze i wymiane w Szczecinie - kto sie na tym zna?

Ok sprawdzone i potwierdzone - przod 65% lewy i 21%(!!!) prawy. Wszedlem pod auto cala prawa strona zabryzgana z wylanego amora. Teraz dylemat - oryginal, b8 sprint czy b6 sport a moze sachs ?

B6 sport :
http://www.allegro.pl/ite...rt_bmw_e39.html
B8 sprint :
http://www1.carparts-cat....ID=68416216,198
Sachs :
http://moto.allegro.pl/it...hnik_sachs.html

mam zawieszenie M-sport tylko nie wiem czy jest to M-sport czy M-sport II ?

nie masz wbitego w ksiazce serwisowej ? ja mam M-II
A nie wiem musze sprawdziæ byæ mo¿e jest taki wpis.

Wg tego co zdekodowal gosc na forum 5er.pl z VINU:

S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Zaczep holowniczy zdejmowany
S428A WARNING TRIANGLE Trójk±t ostrzegawczy i apteczka
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System za³adunku
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasa¿era
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON LIGHT ¦wiat³o ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pok³adowy V z pilotem
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 p³yt CD
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Ind. oszklenie przeciws³o

Na dniach zdejme kolo i obejrze co tam teraz siedzi - jaki amor i jaka sprezyna i podejme decyzje co montowac.[/b]
Link z b8 nie dziala, duza roznica w cenie miedzy b6 a b8??
To jest ten sam amortyzator tylko b8 jest troche krotszy i tym samym przystosowany do nizszego zawieszenia. Moze bedzie oplacalo sie kupic b6 i poprostu skrocic im skok? Tak robi dystrybutor Bilsteina z wawy tylko nie pamietam ile taka usluga u nich kosztuje...
Roznica w cenie miedzy B6 a B8 jest minimalna.

Sprawdzilem ksi±¿kê i jako ze po niemieckowemu nie szprecham znalazlem dwa wpisy podejrzane :

0704 M SPORTFAHRWERK - no to wychodzi ze zawias sportowy - google nie klamie http://www.sportfahrwerk.biz/
0710 M LEDERLENKRAD - kierownica

[ Dodano: 2009-05-07, 15:14 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl