Pogranicza
Panowie, jak moge z compacta wycisnac troche wiecej mocy, biorac pod uwage ze jest to 1,6 benzin?? jakis uklad dolotowy, czy wydechowy przelotowy?? tak zeby nie inwestowac bez przesady a zeby bylo troche wiecej frajdy z jazdy?? Swap odpada, bo wiem ze Go oddam
To jak go oddasz to myjm zdaniem nie pyli sie ni zeta wsadzac, bo z 1.6 to raczej ciezko cokolwiek odczuwealnego wyciagnac
tak zeby nie inwestowac bez przesady a zeby bylo troche wiecej frajdy z jazdy??No to nie ma opcji. ¯eby zdrowe (zaznaczam - bardzo zdrowe) 1.6 zapierdala³o (tzn. jecha³o porównywalnie z 2.0 b±d¼ odrobinê lepiej) to trzeba w³adowaæ grubo ponad 10kplnów. By³y takie projekty, jest to mo¿liwe. Po kosztach to mo¿esz tylko zani¿yæ moc.
moze jaki¶ 'Pioneer' na tylni± szybe chocia¿?
turbo turbo turbo;p
www.turbobmw.pl
moje 1.8 m40 jezdzi sporo lepiej niz 2.0 m50
najprosciej bedzie zmienic seryjny most na taki z krótszym prze³ozeniem.zyskasz na przyspieszeniu lecz skróc± sie biegi(v max spadnie)
za oko³o 3000z³ 1.6 moze jedzic jak 2.0
-obróbka g³owicy i planowanie o jakis 1mm tylko wtedy trzeba jezdzic na 98 lub 100 oktanów
-ostrzejszy wa³ek
-barany i dwa t³umiki przelotowe lub cos dedykowanego
-odchudzony zamach
-chip(ze sprawdzonego zród³a)
-pozbycie sie zbednych klamotów z auta
-ma³y rozmiar felg i niski profil
ps.sa compacty i coupe 1.6 N/A które maja po 180-200KM i ko³o 5s do 100km/h ale sa to juz typowe auta do rajdów lub wyscigów górskich a wiadomo jakie sa koszta takiego d³ubania motoru...
a w okolicy 3 tys nie wsadzi sie m50b20??
a w okolicy 3 tys nie wsadzi sie m50b20??¶mia³o
albo nawet Ti lub Is i bedzie latac to by bylo najlepsze rozwiazanie chyba
w tej kasie pokusilbym sie o nawet o m50b25 ;]
to mi sie podoba, kupno 1.6 i zrobienie z niej wyscigówki i to jeszcze tanim kosztem ;)
tak trzymac ;)
http://bmw3er.pl/viewtopi...65293dd4#109189tutaj masz topic o tuningu 1.6 ;)
masz w szczecinie e34 525 w automacie - rozbitek na dawce za 2000-2500pln -luknij tylko na allegro ;) przekalkuluj sam co sie bardziej oplaca
watpie zeby mu to ktos wsadzil za 500-1000zl jesli trzymamy sie kwoty 3 tys. ale e34 w dobrej cenie jest tylko jak motornia ciekawe pewnie ma 350tys na zegarach.
tak na marginesie nie zrobi sie swapa z m43 na m50b25 za 3tys
skoro kto¶ ma to wrzucaæ to sie nie zrobi. poza tym zwroc uwage ze jak kupisz calego dawce za taka kwote to pewna czesc kasy na gratach odzyskasz - blachy, szyby, wachacze, plastiki itp pierdoly. wiec koszt ogolny maleje. a jesli na dodatek sam ma mozliwosci i umiejetnosci zeby chociaz wsadzic m50 pod maske i popodpinac mechanicznie to zostaje juz tylko elektryka ;)
ok ja to rozumiem, ale kasa jest zamrozona i albo sie sprzeda czesci albo nie i trzeba to gdzies trzymac a drugie to to ze w stargardzie czy w jego okolicach nikt mu tego nie pod³±czy a jak bedzie prubowal to za gruba kase
[ Dodano: 2010-01-28, 11:25 ]
tak na marginesie nie zrobi sie swapa z m43 na m50b25 za 3tysDzwoniæ trzeba do Vikinga, uwierzcie ¿e on siê potrafi zmie¶ciæ w 3000z³ bez problemu :) W e36 m50b25 to tylko prze³o¿yæ oryginalne czê¶ci, ¿adnych kombinacji wiêc cena nie jest tragiczna, wiem bo zmienia³em u Niego M42B18 na M50TUB25 :)
Ja bym nie rusza³ tego 1.6 tylko w³a¶nie na swapa odk³ada³ :) A je¶li kasy ma³o to taniej bêdzie w³o¿yæ is-a bo to te¿ 4 cylindry, a 40koni gratis :)
compact potrzebowa³by zapewne zmiany hamulcy chociaz na tyle. nie uwierze ze ze za 3tys kupi silnik i go wsadzi i jeszcze bedzie zadowolony z kasy. swapa robil ci w ZS czy ¶widwinie??
M50TUB25co to jest?
jakby tak kalkulowac, to wole dbac zeby compi sie sprawowal na seryjnym silniku a za te 3tys kupic e30 i zrobic sobie od podstaw pod siebie albo e34, compacta najwyzej wizualnie dopracuje:)
to takie rzezbienie w gownie jest, nie ma sensu modzic nad 1.6 tylko wpierdzielic wiekszy silnik, a jesli uwazasz ze za 3k kupisz e30 ktora pojezdzi to sie grubo mylisz, chyba ze taka co bedzie przez chwile latac, nie oszukujmy sie ale ceny dobrych e30 poszlo zdecydowanie w gore, a jesli teraz nie masz 3k na swapa to jak ty chcesz zrobic od podstaw cos w e30?
ta ja zacz±³em dlubac taka e30 i powiem ze jest dupa bo na to naprawde trzeba miec troche siana chyba ze ma byc jakims ulepem. ja na twoim miejscu dlubalbym compacta(jest na tej samej plycie pod³ogowej e30) to prawie jak e30:D
do kiebabów masz wiecej dostepnych czesci i tanszych
a do e30 kupic cos "fajnego" to jest troche ciezej m.in. gwint, dobra felga,
m-pakiet...
moja rada to najpierw dobrze sie zastanowic do czego ma auto s³u¿yc a potem kombinowac
pzdr
[ Dodano: 2010-01-28, 23:30 ]
Jak cos to chyba M54TU bynajmniej tak mi sie wydaje
[ Dodano: 2010-01-28, 23:33 ]
[quote="Adrian_318i"]
Dzwoniæ trzeba do Vikinga, uwierzcie ¿e on siê potrafi zmie¶ciæ w 3000z³ bez problemu :) W e36 m50b25 to tylko prze³o¿yæ oryginalne czê¶ci, ¿adnych kombinacji wiêc cena nie jest tragiczna, wiem bo zmienia³em u Niego M42B18 na M50TUB25 :)
quote]
jak sobie wyobrazasz taki swap gdzie tu zaoszczedzisz?? i ile czasu dajesz do pierwszego dzwona??
Spokojnie to zrobi u Vikinga, takze no problem a jeszcze w rozliczenu za jakas tam kaske moze zostawic swoja kupe (czyt. 1.6) co by jakos zredukowac koszta :)
_________________
a zawias i dyfer?? moze chlodnica inna?? wa³ pewnie tez do wymiany??
coloristic ja na twoim miejscu nawet kredyt bym wzi±l na taki swap za 3tysie hehe nie no swiruje... a za ile wsadzi m54???
[ Dodano: 2010-01-29, 11:36 ]
Jak mowie, ze zrobi to zrobi ;] Prosz ebardzo info do Vikinga dzwon i pyatj o m54, kazda sprawa jest rozpatrywana indywdualnie w zaleznosci od modelu itd...
nie wazne, ja odbijam od tematu
piszac ze zrobilbym sobie e30 pod siebie mialem na mysli kupienie takiej i w zwiazku z tym ze zajmuje sie blacharka a i z mechanika u mnie nie ma tragedii to od razu bym przy takiej grzebal i robil od podstaw... ale chyba rzeczywiscie mija sie to z celem;/ chyba zasiegne jednak info u Vikinga;)
[ Dodano: 2010-01-29, 19:59 ]
Przeciez nie musisz wszystkiego od razu robic :) Tylko trzeba sie zastanowic czy na pewno bedziesz chcial jezdic compactem Kolega Adrian_318i jak wsadza³ m30 do E30 te¿ lata³ na bebnach z tylu
a dyfer wytrzyma przez jakis czas czy od razu trzaba zmienic??
A dlaczego wogole mialby nie wytrzymac?? Dyfer to dyfer, kazdy taki sam :) i nie trzeba go zmieniac. Pozostaje tylko kwestia przelozenia dyfra, podejrzewam ze Ty masz krotkkie jak to w 1.6 A zeby jakas w miare ekonomia byla w m50 to mozna kupic z dluzszym przelozeniem albo sie zamienic :)
P.S. akurat w compactach jest taki sam dyfer jak w E30, trezba tylko flansze (te do polosiek zmienic) :)
ten temat jest ju¿ legend± w Szczecinie
jaki, ze 1.6 bestia bedzie ??
ogolnie - ten temat. bylem dzis na 2 miejscowkach spotkac sie ze znajomymi przesiadujacym na tym forum i kazdy jeden o nim mowil
Hehe, plotkarze :D Co tam ciekaego mowia, ze co nie opyla sie albo co ??
ze spoko nie interesuj sie 'plotkarzu'
ja musze wiedziec, zaden swap sie przede mna nie ukryje, zadna ///M itd
no wlasnie chodzilo mi o moj dyfer, czy wytrzyma mocniejszy silnik, ale jezeli mowisz ze nie ma tragedii to oki;) musze sie zaglebic w temat:P
O ja jebie a ci dalej
Nie ma znaczenia, dyfer to dyfer
plotki chodza o tym, ze wiekszosc topicow na forach bmw (wszystkich) to pytania wlasicicieli 1.6 jak zwiekszyc moc,
proste, kup wiekszy motor
no taka prawda, z kosiarki niewiele zrobisz. tez zadalem to pytanie jak kupilem bume jedyny tjuning u mnie to wkladka K&N i basta. w nastepnym tygodniu wywalam kata i robie przelot.
a reza?? tez m40 i lata dobrze a nawet bardzo
Lata dobrze ale jakim kosztem i ile teraz mu pali mija sie to wszystko z celem lepiej wiekszy motor chociaz tak nie dostaje po pizdzie
racja
Wstaw sobie M20B25, to bêdzie ewenement na skale ¶wiatow± :)
wszystko rozbija sie o to do czego ma s³uzyc auto?
moje zosta³o zbudowane do amatorskich rajdów i z góry wiedzia³em co zamiezam osiagnosc i do czego d±ze.moim autem ciezko sie jezdzi w ruchu miejskim a o trasie i spalaniu to nawet nie wspomne... ale w moim wypadku sa to rzeczy nie istotne.
czesci silnika(g³owice,bloki itd.) i osprzet do m40 sa praktycznie po cenie z³omu,kolejnymi zaletami jest jego waga,8 zaworów,prosta budowa,tanie gadzety,dostepnosc czesci wielu firm itd. urzywane skrzynie biegów sa tez praktycznie za darmo
nawet jak moje m40 bedzie wolniejsze niz e30,e36 325i to bedzie sie sporo lepiej prowadzic(lekki silnik i dobrze roz³o¿ona masa),krótkie prze³ozenia oraz moc i moment dostepne od najnizszych obrotów tez robi± swoje,do tego kreci sie do 7500obr(seria 6200), auto ma tylko wspomaganie i elektryczne lusterka
np. moja m40stka bedzie na cwiartke wolniejsza o sekunde od e36 325i(na 1/4 musze zapiac wszystkie 5 biegów) ale za to na jednym okrazeniu toru kartingowego wbije jej minimum 3
moje auto jedzie tylko do 160-170km/h bo mi wieksza predkosc nie jest potrzebna.bo tylko na rallysprintach predkosci dochodza do 160-170kmh i sa to predkosci chwilowe,najczesciej na koncach prostych.
dla ciekawych przyk³adowy kosztorys modyfikacji maj±cych wp³yw na osi±gi silnika:
-sportowy wa³ek 750z³
-obróbka g³owicy - praca w³asna w piwnicy
-us³ugi szliferskie(planowanie,wymiana prowadnic,dotarcie zaworów...) oko³o 250z³
-kolektor 4-1 800z³
-uk³ad wydechowy na t³umikach mg motorsport oko³o 700z³ lub dedykowany supersprint z allegro 200z³
-odchudzenie ko³a zamachowego 150z³
-airbox simoty 200z³
-chip superchips 150z³
ja dla pewnosci i bezawaryjnosci wymieni³em wszystkie czesci i podzespo³y wspó³pracuj±ce
na nowe(dzwigienki,popychacze,uszczelki,uszczelniacze,
paski,rolki,swiece,uk³ad zap³onowy itd.) olej castrol edge 10w60 zmieniany co 4-5000km wszystko zrobione po to aby nie by³o niespodzianek
do tego aby auto dobrze sie prowadzi³o i jezdzi³o dochodzi zawias(gwint ta technix i bilstein b6 na trasy nieutwardzone),rozpórki speedbox,piasty master-sport,wzmacniane ³aczniki stabilizatora i poduszki amrortyzatorów mayle HD,tarcze wentylowane zimmerman sport z 325i,p³yn motul rbf660,wszystkie tulejki i gum w zawieszeniu nowe,dwie szpery 25% s3.45 i s4.45,kube³ki sparco sprint,pasy 3pkt sparco,wybebeszone wnetrze(brak tapicerek,mat,wyk³adzin...) i jeszcze sporo inych gadzetów
jak widac troche to wszystko kosztowa³o ale by³o to robione w jakims konkretnym celu.
ps.sorki za mój referat,troche sie rozpisa³em
auto ma sluzyc do celow codziennych ale ma tez sprawiac frajde, dlatego jedyne wyjscie to swap w moim przypadku;p Reza jak i inni dobrze piszecie ze wszystko zalezy od potrzeb.
no tak¿e nakulaj troche sosu, i wsadzaj M52
reza masz jakis wykres z hamowni, ile koci z tego wyrzezbiles, ile niutków ?? Sam nigdy nie poszedlbym w taki projekt ale jestem ciekaw. Uprawiamy dwie rozne dyscypliny ale ciekowsc mnie z¿era
jeszcze jest do wyboru silnik taki jak ma Bemek w e30, i one w seri wychodzily chyba tez w compactach
no wlasnie o takim silniku myslalem, 2.5 albo 2.8, wczesniej myslalem o 2.0, zeby troche na paliwie zaoszczedzic ale bez sensu zebym potem zalowal ze bedzie mi mocy brakowalo a spalanie raczej nie duzo wieksze. tez jestem ciekaw ile udalo sie wykrzesac z silnika Rezy
[ Dodano: 2010-01-30, 23:58 ]
ewentualnie na miejscu jest V8 3.5:P to bylby potwor:D ale ponoc jak cos sie zesra w silniku albo skrzyni to grube bilety to kosztuje;/Szczególnie ostatnio do gustu przypad³a mi przypowiastka Bemka o tym ile to kosztuje USZKODZONY alternator (ch³odzony wod±) do tego silnika... Podziêkowa³...
Dodam tylko ¿e cena pochodzi³a z Allegro ,go¶æ za uszkodzony alternator ¿yczy³ sobie 2,500 z³ ...
go¶æ za uszkodzony alternator ¿yczy³ sobie 2,500 z³ ... Tyle to kosztuje m60 bez osprzetu ;]
[ Dodano: 2010-01-31, 01:55 ]
k±pletPowiedz, ¿e to "±" to by³a ironia:D
of course, niestety czêsto na allegro mo¿na wyczytaæ, ¿e ludzie sprzedaja np. "k±pletny silnik" albo "k±pletny OBC"...
Tyle to kosztuje m60 bez osprzetu ;] Dziêki za info, nie wiedzia³em ...
Do us³ug
w tej sytuacji jedyne wyjscie to swap... i raczej jezeli mialbym sie na cos skusic to raczej na 2.8:P doktorku powiedz mi jeszcze, czy Viking szuka tez silnika i osprzetu czy to juz by byla moja dzialka??
Szuka, dogadujesz sie, dajesz zaliczke, umowa ze taka zosta³a wp³acona i dzialacie :)
To przy okazji jak bêdziesz montowa³ nieupo¶ledzony silnik to se dupê dospawaj bo Ci brakuje.
dzieki Doktorku za info, jak zorganizuje szmal to na pewno sie zglosze do Vikinga:)
Kubenzy chociaz bys jakas emote dodal bo nie wiem czy mam sie gniewac czy na zarty brac:P
pzdr
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl