Pogranicza
Mam problem z rozrusznikiem - przy zimnym silniku krêci zawsze, i bez zadnego problemu, przy silniku gor±cym, ni ch..ja nie chce dzia³aæ, co¶ tam sobie rado¶nie pstryka, i dzieje siê dalej ju¿ ca³kiem nic. Silnik ostygnie, znów dzia³a piêknie. Oczywiscie, w serwisie juz by³em, po¶mia³em siê, bo stwierdzili autorytatywnie, ¿e rozrusznik jest uszkodzony (ah, co¿ bym pocz±³ bez tej ¶wiat³ej diagnozy), natury uszkodzenia nie znaj±, "bo siê tym nie zajmuj±", mog± wstawiæ nowy, za, bagatela, 1300 z³ (monta¿ gratis ) Oczywi¶cie, w necie s± bosche po ~300 z³, ale raz, akurat w znanym mi sklepie który nie ¿eni podrób nie maj± na stanie, a dwa... mo¿e nie warto od razu kupowaæ nowego, a usterka starego nie jest zbyt powa¿na? Mo¿e który¶ z szanownych kolegów zna siê na tym, i sensownie doradzi
W mojego ojca Toyocie kiedy¶ tez by³o te pstrykanie. Mechanik - elektryk naprawi³ usterkê jak dobrze pamiêtam za 40z³. Do dzi¶ dzia³a
Edit: Zapomnia³em dodaæ, ¿e usterka le¿a³a po stronie rozrusznika.
Jako¶ po opisie nie bardzo mogê cokolwiek powiedzieæ, stawia³bym na elektromagnes lub zespó³ sprzêgaj±cy , tylko mi opcja z temperaturami nie pasuje, jutro zrobiê test moim mechanikom, zobaczymy co powiedz±.
Sprawd¿ na krótko.Problem mo¿e byæ w stacyjce a nie rozruszniku.Je¶li nie stacyjka to s± przygrzane styki w elektromagnesie rozrusznika.
Dziêkujê za podpowiedzi Koledzy, problem zosta³ rozwi±zany poprzez zakup "zamiennika", za¶ "orygina³" poszed³ na leczenie do kliniki, zobaczymy co mu dolega. W zasadzie to tyle, mam jeszcze tylko tak± "weso³ostkê" z cyklu "cz³owiek i serwis" Ten¿e serwis stwierdzi³ przy okazji, ¿e pasowa³oby wymieniæ tarcze i klocki z ty³u, no ok, jak mus, to mus, a jaka cena? Jedyne 800z³ za komplet Valeo... Có¿, Valeo to trochê za dobra firma dla mnie ;P, wiêc kupi³em w necie tarcze Brembo, i kloce Ferodo za ca³e 250z³ (¿eby nie by³o 2 tarcze, 4 klocki ;P) Wymiana to 50 z³ ... i trochê mi ¿al tych biednych dziatek serwisantów, którym odebra³em tyle chlebka od ust ;P
Musia³e¶ mieæ drogi zegarek na rêku jak z nimi rozmawia³e¶ i za "wysoko" Ciê z pozycjonowali.
Rozmawia³em z moim mistrzem na warsztacie, potwierdzi³ diagnozê, tzn, elektromagnes, mo¿liwa przyczyna to tak¿e przewód od akumulatora do rozrusznika (za¶niedzia³y), lub po³±czenie masy z silnikiem, taka plecionka, mo¿e byæ uszkodzona, naderwana, ¼le przykrêcona.
I tak bez sprawdzenia Live nie da siê tego dobrze zdiagnozowaæ.
A ja, choæ samochodu nie mam, to pojadê sobie z tym tematem do Tr±by S³onia, OK?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl