Obroty wariuja 

Pogranicza

Na samym poczatku witam wszystkich, niechcialem zakladac nowego tematu ale w poprzednich jakos nie dalo rady nic wpisac :)) wiec sorka za nowy juz poruszany temat. dzisiaj moje E46 zwariowalo, na poczatku odpalilem go obroty staly w miejscu na gdzies okolo 1,6 tys, potem go zgasilem odpalilem ponownie i zaczely skakac ale w granicach od 400 do 1 tys :)) co sie dzieje i co mozebyc powodem?? a zauwazylem rowniez ze wiecej pali i to nie przez to ze mam ciezka noge :)) zatankowalem za 50 zl okolo 12 l i przjechalem jedyne 90 km :)) dzieki za wszystkie podpowiedzi i pomysly :)


zaczalbym od sprawdzenia przeplywomieza i sondy L
to najczêstsze przyczyny falowania, ale najlepiej zrobiæ diagnostykê komputerow± i mieæ pe³en obraz sytuacji.
mialem dokladnie taki sam temat w moim bylym E46, winowajca okazal sie silniczek krokowy, warto zaczac od niego. czesto sa przybrudzone i wystarczy je tylko przeczyscic ( tak bylo u mnie ). na koniec dodam, ze na kompie nic nie wyszlo


dzieki za info ale teraz zaskocze chyba wszystkich :)) wczoraj wszystko minelo ale wieczorem troche sie "pobawilem" bo snieg pierwszy spadl :) i teraz jak skrecam w lewo cos jakby od czasu do czasu "halasuje" a jak stane w miejscu i zaczynam krecic kierownica to obroty zaczynaja falowac, moze o nie wiele ale tak skacza miedzy 600 a 850? nie rozumiem juz nic :))
jak w niewielkim zakresie to mo¿e wynikaæ z wiêkszego obci±¿enia (pompa wspomagania) i to raczej nie ma nic wspólnego z problemem, o którym wcze¶niej pisa³e¶.
Hej, silnik m43 jest bardzo podatny na nieprawid³owe dzia³enie sondy lambda. Zatem jej nale¿a³oby siê przyj¿eæ w pierwszej kolejno¶ci ( o ile diagnostyka komputerowa nie wyka¿e niczego oczywistego). Kolejny problem tych samochodów to przep³ywomierze typu hot wire. Zatem nie pozostaje nic jak jechaæ gdzies i podpi±æ to cudo pod komputer.

Pozdrawiam
Bartek
dzieki, przeplywomierz to nie jest bo ostatnio wymienialem bo stary mi padl :) a z ta pompa tez sie zastanawialem, tylko ze co teraz zrobic z nia?? :) a "halas" przy skrecie w prawo na mocno skreconych kolach?? tak jakby metal o cos tarl?? co to moze byc?? dzieki wszystkim
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl