Pogranicza
Z racji tego i¿ mam mnóstwo wolnego czasu , zrobi³em polerkê parapetu.
Postaram siê krok po kroku opisaæ jak siê do tego zabraæ.
Pierwsze co to potrzebne nam bêd± te o to rzeczy:
1. ¦rodek do usuwani lakieru np. Scansol
2. Papier wodny, w zale¿no¶ci w jakim staniej jest felga trzeba dobraæ odpowiedni papier, bo nie widzê sensu kupowania wszystkich rodzajów. Ja akurat u¿y³em tylko 320, 800, 1500, 2000, my¶lê ¿e te w zupe³no¶ci wystarcz±.
3. Pasta do polerowania, polecam Automat, sam takiej u¿y³em.
4. Szmatki jakie¶ z miêkkiego materia³u (z froty)
5. Pêdzel do nak³adania ¶rodka do usuwania lakieru
Je¶li kto¶ chce mo¿e polerowaæ wiertark±, bêdzie musia³ siê zaopatrzyæ w filc polerski z trzpieniem do wiertarki. Chocia¿ przy polerce rêcznej uzyska³em bardzo ³adny efekt:D
Wiêc zaczynamy:
1. Usuwany lakier z felg, w tym celu smarujemy scansolem powierzchniê, któr± chcemy polerowaæ.


2. Czekamy a¿ preparat zacznie dzia³aæ, poznamy to po zmarszczeniu siê lakieru.
3. Resztki z³uszczonego lakieru usuwany.
4 . Po wykonaniu poprzedniej czynno¶ci, powierzchnie zaczynamy szlifowaæ papierem wodnym, im w aluminium jest wiêcej g³êbokich rys, sporych ubytków itp, zaczynamy od papieru gruboziarnistego, w pó¼niejszych etapach przechodzimy do papieru co raz to bardziej drobnoziarnistego. (pamiêtamy ca³y czas o wodzie, to wa¿ny element podczas polerowania)






5. Po szczê¶liwych zakoñczeniu etapu zwi±zanym ze szlifowaniem przechodzimy do chyba najbardziej lubianego etapu, czyli polerowania.
6. Zanim przyst±pimy do polerki, wcze¶niej nale¿y dok³adnie wyp³ukaæ felgê z niechcianego py³ku aluminium.
7. Nastêpnie nak³adamy pastê polersk±, czekamy kilka chwil.

8. No to teraz szmatka w ³apy i ogieñ&:D



9. Pasta Pasta pasta i jeszcze raz pasta.
10. Polerujemy a¿ do osi±gniêcia efektu lustra.
Praca czasoch³onna trochê za to daje ogromn± satysfakcje po jej ukoñczeniu,
a to wyniki mojej pracy:


Kangurek KAO pilnuje







Felga po lewej trochê zasz³a kurzem wiec nie ¶wieci siê tak jak ta po prawej polerowana jako ostatnia, ale pasta po za³o¿eniu kapci pójdzie w ruch.
Na koniec kilka rad:
• Mo¿na u¿yæ równie¿ kostki polerskiej która daje niez³y efekt.
• Przy polerowaniu wiertarka pamiêtamy i uwa¿amy aby nie przypaliæ aluminium
• Nie za³amujcie siê np.: przy 3 godzinie pracy, trzeba byæ wytrwa³ym, wystarczy trochê samozaparcia, i wolnego czasu, a ciê¿ka i mozolna praca zostanie wam wynagrodzona piêknym ¶wiec±cym aluminium. Satysfakcja gwarantowana
papier, bo nie widzê sensu kupowania wszystkich rodzajów. Ja akurat u¿y³em tylko 320, 800, 1500, 2000, my¶lê ¿e te w zupe³no¶ci wystarcz±.
a sens jest, nie mozna przechodzic z 320 bezpo¶rednio na 800, 800 nie jest w stanie zjechaæ rys po 320 stad dobrze jakby cos po¶redniego dodaæ. Gdyby nie to pominiecie efekt polerki by³by duzo lepszy. jesli nie wierzysz spójrz na prace Kujona i Pajka.
moim zdaniem zrobi³e¶ to trochê niechlujnie
po 320 wypada pojechaæ 400 i ewentualnie 800
to te¿ du¿y przeskok, ale jak zrobisz 400 ³adnie z wyczuciem i nie narobisz g³êbokich rys to mo¿na lecieæ 800
druga sprawa to odpowiednia pasta - jednak ju¿ niejeden stwierdzi³ ¿e najskuteczniejszy jest autosol
co do wykañczania rêcznego szmatk± czy filcem ciê¿ko jest uzyskaæ dobry efekt
ja np. u¿ywam kr±¿ka bawe³nianego na wiertarce z regulacj± obrotów, który moim zdaniem radzi sobie lepiej ni¿ filc
czy ktos z was polerowal na ropie ??
nikt o tym nie wspomnial a ja robilem na ropie
dupa auta w gore bieg i na 2 felgi na raz - tzw home made
powiem wam ze efekt bez pasty powalajacy
a jakie obroty ustawiæ przy polerowaniu aluminium filcem??
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl