Pogranicza
witam, otoz od dluzszego czasu zastanawiam sie nad usunieciem katalizatora i zostawienia tylko przelotowej ori puszki. znacie moze warsztaty ktore sie tego podejma i za jaka kase? i druga sprawa na ile taki zabieg jest oplacalny? cialem sie jakis czas temu z mietkiem 1.8 na benzynie, jak byl kat mietek dostal w tylek, koles wymontowal katalizator i nie dalem juz rady. dalo mi to do myslenia, co sadzicie? czy zrobic np czysty przelot czy np strumiennice?
o ile wiem to po wycieciu katalizatora kumpla buma brzmiala jak polonez:P jak przelot i strumiennica to nie wiem czy wiesz ale strumiennica musi byc w 3/4 wydechu inaczej mozesz przegrzac kolektor i uszkodzic inne elementy. nie dalbym sie nabrac na struminnice imitujace katalizatory bo znajdowac sie bedzie za blisko kolektora. i podejrzewam ze bez katalizatora bedzie ciezko przejsc przeglad:/
Poruszy³e¶ temat, w którym rozk³ad opinii jest zwykle 50/50, a prawda jest pewnie gdzie¶ po¶rodku. Niby to i wydech siê odtyka, ale z drugiej strony to beema a nie Civic gdzie wydechem i sto¿kiem robisz 10 koni. Jak chcesz to tnij, nie jeste¶ pewien to zostaw, proste. Mo¿e kiedy¶ trafi siê kto¶ z tym samym silnikiem po operacji:) E30 w wersji bez kata mia³y zwykle 1-2 konie wiêcej katalogowo;p
Co do zak³adu to t³umikarze w Mierzynie powinni ci to bez problemu zrobiæ. Tylko nie daj siê oszwabiæ i zabierz wszystko co Ci z kata wybebesz±. Tam s± cz±stki platyny o ile siê nie mylê wiêc mo¿na to jeszcze sprzedaæ, a co za tym idzie wyj¶æ na czysto za wycinanie.
Ja kupi³em samochód ze strumienic± zamiast kata i jako¶ nie robi to na mnie wra¿enia poza tym ¿e to (chyba) ona sobie tam gdzie¶ "szumi" w okolicach moich czterech liter..
Ludzie robi± ró¿nie:
1) wybebeszaj± katy
2) Wstawiaj± strumienicê
3) Wycinaj± puchê i zastêpuj± j± kawa³kiem rury
Your choice.
1,6 bez kata to musi zapierdalaæ
rozumiem ze masz Eczydzie¶ci w 1.6 bez kata i zapiernicza ze sie kuzy to doradz a nie madrzysz pape
nie wiem czy przy takiej pjemnosci jak 1,6 zrobi to szal,jak sie pozbedziesz kata...
to tak jak rzekomy filtr stozkowy majacy podbudowac moc,a ja mam w swojej bawarce stozek i napewno bede go usuwal bo gowno daje chujowo wyglada i w dodatku zamiast zimne powietrze to ciagnie cieple ktore jest pod maska...
podobnie ma sie sytyuacja ze struienicami, mozna je wsadzic zamiast kata ale nie zastepujac kawalkiem rury czy czegos podobnego.
jak chcesz sie koniecznie pozbyc i zobaczyc roznice to niech ktos z glowa ci to zrobi
pzdr
rozumiem ze masz Eczydzie¶ci w 1.6 bez kata i zapiernicza ze sie kuzy to doradz a nie madrzysz papesadzac po podpisie ma ete... jezeli Pawle wiesz co to za silnik ;p
eta? m40 z zatartym wa³kiem;p
rozumiem ze masz Eczydzie¶ci w 1.6 bez kata i zapiernicza ze sie kuzy to doradz a nie madrzysz pape;]
ok, to teraz tak na serio.
ja bym sie w to nie pcha³, bo je¶li jaki¶ przyrost bedzie to raczej niewielki, je¶li brakuje Ci mocy to najlepszym rozwi±zaniem jest s³ap ale jak wiadomo w gre wchodzi grubsza kasa
Za pomysly wycinania katow powinni strzelac w tyl glowy. Po to ktos to zakladal zeby bylo a nie zebys teraz wycinal. Jak dla Ciebie jedynym motywem wycinania jest to ze zrobil Cie mietek 1,8 to wsadz pod maske 2,8 i przestan jeczec.
Albo wytnij katy, wrzuc stozek, zaloz kopaki i zawies cd na lustro moze zacznie jezdzic.
Problemy po wycieciu katow :
1. Nierowna praca motoru (zaburzona praca sond lambda)
2. Przepalanie sie wydechow w miejscach spawow (jak zle zrobione)
3. Problemy z przegladami
Wystarczy zeby Ci wybic to z glowy ?
Zostaw w spokoju katalizator,tak bêdzie najlepiej
w imiê nauki wytnij kata i podziel siê spostrze¿eniami:)
Jak jest sprawny, to bym nie ruszal. Pozniej bedziesz mial problemy przy przegladzie. Wiem co mowie, kiedys sam wycialem, bo mi sie rozlecial w poprzednim aucie i mialem klopoty na przegladzie. Nie spodziewaj sie jakiegos znaczacego przyrostu mocy.
Nie wiem jak twoj model, ale moja obecna ma sondy za katem i na 100% by wywalala blad.
Twoje auto, twoja kasa i twoje zdrowie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl