Project Natal - kompendium wiedzy 

Pogranicza

Project Natal. Wszyscy o nim mówi± dooko³a, ale czym tak naprawdê jest? Czy jest to jaki¶ magiczny kontroler, który pod³±czamy do naszego cia³a, a mo¿e jaka¶ specjalna nak³adka na telewizor, dziêki której potrafi on odczytywaæ nasze ruchy? W rozwiniêciu wiadomo¶ci znajdziecie encyklopedyczn±, obszern± notkê na temat tego czym Project Natal jest i z czym siê go je.

Project Natal zosta³ po raz pierwszy oficjalnie pokazany ¶wiatu podczas targów Electronic Entertainment Expo (E3), na konferencji Microsoftu w 2009 roku. Czy¿e wiêc jest Project Natal?

Natal to nie nazwa produktu, ale nowej technologii Microsoftu. Oczekuje siê, ¿e oficjalna nazwa dla tego urz±dzenia zostanie og³oszona podczas targów E3 2010. Natal to tak¿e miasto po³o¿one na po³udniowo-wschodnim wybrze¿u Brazylii, a samo s³owo po ³acinie oznacza “byæ urodzonym/urodziæ siê”.

Natal bazuje na najwy¿szej technologii, nad któr± Microsoft pracuje ju¿ kilka lat. Natal jest czym¶, co tymczasowo pozwala firmie z Redmond zapomnieæ o sztucznej inteligencji. To nie kamera, taka jak EyeToy, która rejestruje jedynie obraz, ale nie wie co tak naprawdê rejestruje. Microsoft opracowa³ Natal tak, ¿e potrafi on rozpoznawaæ obrazy i umie je obrabiaæ oraz interpretowaæ na potrzeby ¶rodowiska 3D. W celu stworzenia odpowiedniego pod³o¿a dla takiej technologii zapisano kilkadziesi±t terabajtów danych motion-capture. Dziêki temu system jest bardziej zaawansowany od Wiilota, bowiem potrafi zapamiêtywaæ i odpowiednio odczytywaæ ludzkie intencje.



Czym¿e wiêc Natal nie jest? Jak ju¿ zaznaczy³em Natal nie jest kamer±. Chocia¿ potrafi rejestrowaæ 30 obrazków na sekundê i posiada wbudowane sensory s± one jedynie czê¶ci± ca³ego systemu. “Mózgiem” Natala jest mo¿liwo¶æ interpretowania zarejestrowanych obrazów. Natal nie jest tak¿e kontrolerem. Jak mówi sam Microsoft to Wasze cia³a bêd± kontrolerami, a Natal pe³ni rolê urz±dzenia przesy³aj±cego sygna³ do konsoli. Poza tym potrafi on “skanowaæ” niczym sonar ca³e pomieszczenie, w którym siê znajduje i pozwala to jeszcze dok³adniej okre¶laæ po³o¿enie gracza. Natal nie jest nowym Xboxem 360. Project Natal to posuniêcie firmy, które pozwala przed³u¿yæ ¿ywotno¶æ konsoli, ale sam w sobie Natal nic nie zdzia³a. Ponadto urz±dzenie bêdzie bez problemów wspó³pracowaæ z ka¿dym do tej pory wyprodukowanym Xboxem 360.

Urz±dzenie ma wbudowane kilka sensorów, które dok³adnie skanuj± swoje otoczenie. Ponadto posiada tak¿e wbudowan± kamerê cyfrow±. Te dwie cechy sprawiaj±, ¿e urz±dzenie jest w stanie rozpoznaæ otoczenie w jakim siê znajduje, odnale¼æ w nim osobê GRRRacza, rozpoznaæ jego ruchy cia³a, a nawet “powiedzieæ” konsoli jaki macie kolor koszulki! Natal posiada tak¿e czujnik podczerwieni, dziêki któremu mo¿e pracowaæ przy zgaszonym ¶wietle. Element ten ma tak¿e wp³yw na rozpoznawanie sylwetki gracza w kompletnej ciemno¶ci, czy okre¶lanie jego po³o¿enia wzglêdem telewizora. Natal posiada kilka wbudowanych mikrofonów, pozwalaj±cych na wychwytywanie poszczególnych d¼wiêków i separowanie g³osu gracza od odg³osów otoczenia (muzyka, d¼wiêk gry).



Natal, dziêki odpowiedniemu oprogramowaniu i wymienionym wy¿ej elementom, tworzy w swojej pamiêci wirtualny szkielet naszego cia³a. Dziêki temu wie, ¿e prawa rêka, to nie lewa noga, a ¿e nos mamy pod oczami. Ponadto urz±dzenie umie okre¶liæ zmianê postawy naszego cia³a w mniej ni¿ sekundê (co ma niwelowaæ efekt laga), a do tego wszystkiego, nie trzeba zak³adaæ specjalnych kombinezonów niczym w sesjach motion-capture.

Microsoft ma zamiar sprzedawaæ Natala, jako urz±dzenie, którym mog± bawiæ siê wszyscy, bez wzglêdu na wiek. Na pewno Natal bêdzie ¶wietny dla dzieci – zamiast siedzenia na kanapie z padem w rêku zaoferuje zabawê, podczas której dzieci bêd± mog³y skakaæ po ca³ym pokoju. Tak¿e doro¶li mog± siê przy nim nie¼le ubawiæ – Natal pozwoli podej¶æ do tematu gier w zupe³nie nowy sposób.

Je¶li za¶ chodzi o same gry, to nie ma siê czym martwiæ. Lista producentów przygotowuj±cych projekty “pod Natala” jest bardzo d³uga:

* Activision Blizzard
* Bethesda Softworks
* Capcom
* Disney Interactive
* Electronic Arts
* Konami
* Microsoft Game Studios
* MTV Games
* Namco Bandai
* Sega
* Square Enix
* THQ Inc.
* Ubisoft

gadzetomaniaa.pl




Projekt Natal, czyli nowy kontroler dla Xboksa 360 ma siê pojawiæ dopiero pod koniec roku. Nie przeszkadza to jednak gigantowi z Redmond pracowaæ ju¿ nad jego nastêpc±.

Microsoft najprawdopodobniej pracuje ju¿ nad now± wersj± do¶æ rewolucyjnej metody sterownia konsol± do gier.. Tak przynajmniej wynika ze s³ów szefa azjatyckiego oddzia³u Microsoftu, zajmuj±cego siê opracowywaniem nowych technologii. - Kiedy inwestujemy w sprzêt typu Projekt Natal to naturalnym jest, ¿e my¶limy o ca³ej gamie produktów i w momencie koñczenia prac nad pierwsz± wersj±, pracujemy tak¿e nad kolejnymi. Naprawdê podoba mi siê sposób, w jaki Microsoft traktuje tego typu projekty – powiedzia³ Hsiao-Wuen Hon.

Pamiêtajmy, ¿e nie jest to oficjalne stanowisko Microsoftu – firma nie potwierdzi³a ani nie zaprzeczy³a rewelacjom azjatyckiego in¿yniera.
Microsoft: Natal to najlepsza rzecz jak± wypu¶cimy w tym roku na rynek

Microsoft ju¿ rozpocz±³ podgrzewanie atmosfery przed tegorocznymi targami E3. Steve Ballmer wprost powiedzia³, ¿e w³a¶nie Natal to ich tegoroczny produkt numer jeden. Podczas konferencji w Kolumbii z ust obecnego prezesa Microsoftu pad³y nastêpuj±ce s³owa:

"Byæ mo¿e dla mnie jest to najwa¿niejszy produkt jaki wprowadzimy w tym roku na rynek, gdy¿ wychodzi on daleko poza nasz oddzia³ odpowiedzialny za elektroniczn± rozrywkê. Mo¿ecie siê dziwiæ dlaczego z grup± prezesów rozmawiam o grach wideo. Dlaczego? Poniewa¿ technologia to w tym momencie nasz g³ówny cel i ju¿ nied³ugo przekonacie siê jaki wp³yw bêdzie ona mia³a na inne sfery naszego ¿ycia."

"Tê technologiê nazywamy Natal. To ma³a kamera i mikrofon, które umieszczamy nieopodal naszego telewizora. I je¶li chcemy obs³ugiwaæ ten telewizor to wcale nie potrzebujemy ju¿ pilota b±d¼ pada. Prze³±czanie kana³ów to teraz kwestia kilku gestów, które rozpozna komputer (...). Grasz w grê i chcesz skoczyæ? Po prostu skaczesz. Natal Ciê rozpozna, zna Twój g³os, twoje ruchy i wie co robisz (...)."

Ponadto dowiedzieli¶my siê, ¿e Natal bêdzie kluczowym elementem programu amerykañskiego giganta na tegorocznych E3. W niedzielê 13 czerwca, na dzieñ przed g³ównym show Microsoftu, odbêdzie siê konferencja w ca³o¶ci po¶wiêcona temu urz±dzeniu. Premiera Natal bêdzie mia³a miejsce pod koniec bie¿±cego roku.

centrumxp.pl
Projekt Microsoft Natal to Kinect

Firma Microsoft ujawni³a oficjaln± nazwê dla projektu "Natal". Nowy produkt nazywa siê Kinect for Xbox 360. Jest to nowy kontroler przeznaczony dla konsoli Microsoftu, który w sklepach pojawi siê przed koñcem bie¿±cego roku. Oficjalna premiera Kinecta ma odbyæ siê jeszcze dzi¶, w trakcie targów E3. Wtedy mamy poznaæ terminy uruchamiania sprzeda¿y na wybranych rynkach, a tak¿e ceny.

Technologia wykorzystana w ramach projektu Natal jest stosunkowo prosta. Urz±dzenie wyposa¿one jest w kamery oraz mikrofon, dziêki którym mo¿liwe jest rejestrowanie ruchów oraz g³osów graczy. Wa¿ne w tym wszystkim jest to, ¿e Kinect rejestruje ruchy gracza nie tylko w dwóch, ale i w trzech wymiarach. Oprogramowanie wyposa¿one jest te¿ w funkcjê rozpoznawania twarzy, dziêki której mo¿na bêdzie ³atwo zalogowaæ siê do Xbox Live. Kinect reaguje tak¿e na g³os i przetwarza dane w czasie rzeczywistym.

Projekt Natal po raz pierwszy zosta³ zaprezentowany na ubieg³orocznych targach E3.

Pierwszymi grami, które maj± wykorzystywaæ nowy typ interakcji bêd± miêdzy innymi Dance Central (od MTV Games), Joyride (wy¶cigówka), Kinectimals (symulator tresera kotów), Kinect Sports (pakiet mini-gier sportowych) i Kinect Adventures (symulator p³ywania na tratwie). Firmy Lucas Arts oraz Disney przygotowuj± te¿ specjaln± wersjê gry Star Wars, w które bêdzie trzeba zmierzyæ siê z miêdzy innymi z samym Darthem Vaderem.

pclab.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl