Sea-gull ST 25 

Pogranicza

Kumotrowie, znajomy zegarmistrz wzi±³ siê za naprawianie zegarka, którego mu sprzeda³em, czyli M163S opisanego w tym temacie: http://www.chinawatches.p...t=1381&start=45 Usterek jest tam co niemiara w ka¿dym razie co by nie rozbieraæ ca³ego zegarka na czê¶ci pierwsze przyda³by siê schemat budowy mechanizmu ST 25 w wersji takiej jak w tym modelu: http://item.taobao.com/item.htm?id=4888522132
Kumotrowie, wie kto¶, czy taki schemat w ogóle istnieje i gdzie mo¿na go zobaczyæ


Nigdzie nie widzia³em takiego schematu, ale ST 25 ma konstrukcjê modu³ow± i nie ma problemu z jego demonta¿em czy monta¿em.
Racja - mamy tu modu³y - mechanizm wstêpnie rozk³ada sie na 3 osobne, kompletne czê¶ci. To, co pod tarcz± bedzie stanowic najwiekszy problem, bo moze byæ nietypowym pomys³em Sea-Gula. Reszta to zwyk³y 17 kamieniowy typowy mechanizm i prosty automat, który demontuje siê w ca³osci. My¶lê, ze dla do¶wiadczonego zegaristrza ten mechanizm nie powinien byæ problemem, no, mo¿e tylko ta data
To co pod tarcz± jest tak prosto skonstruowane ¿e ju¿ prosciej siê nie da.Nic nie odpadnie ani nie wyskoczy.


Tak sobie go obejrza³em i... Sam mechanizm jest ³atwy do konserwacji. Jedyne z czym mo¿e byæ niewielki k³opot to wska¼nik rezerwy chodu. Jak mniemam pod spodem jest przek³adnia z krzywk±. Dlatego by nie dokonaæ ¿adnego pochopnego kroku. Najpierw trzeba zluzowaæ naci±g potem wyj±æ koronkê, oswobodziæ werk z koperty i zdj±æ wskazówkê rezerwy chodu. I najwa¿niejsze, przy zak³adaniu najpierw po wstêpnej regulacji neutrum wychwytu, na naci±gu. Nale¿y go spu¶ciæ i za³o¿yæ wskazówkê naci±gu. I jeszcze jedno. Krzywkê mo¿na za³o¿yæ w obie strony dlatego najlepiej przy demonta¿u zrobiæ szkic tu¿ po zdjêciu tarczy. Je¶li mechanizm wska¼nika rezerwy chodu jest tylko na ko³ach, bez krzywki, to jest to jeszcze wiêksza pro¶cizna. ¦ci±ganie/odkrêcanie a¿urowanego, jak w tym przypadku od strony tarczy, mostka balansu jest w z³ym gu¶cie i trochê bez sensu. Na dodatek mo¿na nawet w niewielkim stopniu uszkodziæ wygl±d ¶rubek mocuj±cych, efekt wizualny - fatalny.
Rozbieranie czê¶ciowo mechanizmu nie jest najlepszym pomys³em. W uszkodzonym werku trzeba niestety przeprowadziæ gruntown± inspekcjê. Inaczej mo¿e byæ tak, ¿e po naprawie i z³o¿eniu nadal bêd± jakie¶ ale... Nawet wymiana samej sprê¿yny naci±gowej powinna poci±gn±æ za sob± ca³kowite wyczyszczenie i nasmarowanie tak¿e mechanizmu prze³±cznika naci±g/nastawy.

Traktuj to jako moj± skromn± opiniê i nic wiêcej.
Dziêki za odpowiedzi, zegarek jest ju¿ naprawiony, ¿eby wyj±æ bêben ze sprê¿yn± i tak trzeba by³o rozbieraæ prawie ca³y zegarek, ale zegarmistrz bez problemu sobie z tym poradzi³. Wszystkie usterki tej Mewy opisa³em w tym temacie: http://www.chinawatches.p...t=1381&start=45
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl