Pogranicza
Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisa³a kolejne kontrakty na sprzeda¿ autobusów hybrydowych. Po Dre¼nie, Lipsku, Bochum, Bremie i szwajcarskim Lenzburgu, hybrydowe Solarisy pojad± do Monachium i Hanoweru.
Monachijskie przedsiêbiorstwo komunikacji miejskiej Münchner Verkehrsgesellschaft mbH (MVG), do³±czy³o do grona klientów polskiego producenta autobusów. MVG zamówi³o autobus miejski Solaris Urbino 18 Hybrid z elektryczno-dieslowskim napêdem hybrydowym. Pojazd ma trafiæ na ulice Monachium w czerwcu br. Ponadto monachijski przewo¼nik zakupi³ „tradycyjne“ autobusy miejskie marki Solaris: trzy dwunastometrowe Urbino 12 oraz trzy przegubowe Solaris Urbino 18. Zamówione autobusy dieslowskie bêd± spe³niaæ restrykcyjn± normê czysto¶ci spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle).
Kolejny autobus hybrydowy marki Solaris zamówi³ przewo¼nik z Hanoweru, Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe GmbH. Od 2006 roku w taborze firmy przewozowej z Hanoweru je¿d¿± ju¿ 22 Solarisy Urbino 12 z tradycyjnym napêdem Diesla. Teraz do³±czy do nich pojazd z napêdem hybrydowym.
Firma Solaris Bus & Coach S.A. jest pierwszym w Europie producentem autobusów z napêdem hybrydowym wdro¿onym do seryjnej produkcji. Premiera Solarisa Urbino Hybrid odby³a siê we wrze¶niu 2006 roku podczas targów pojazdów u¿ytkowych w Hanowerze.
Od momentu premiery Solarisy Urbino z napêdem elektryczno-dieslowskim zakupi³y takie miasta jak: Drezno, Lipsk, Bochum i Brema w Niemczech oraz Lenzburg w Szwajcarii. Wkrótce do grona miast posiadaj±cych hybrydowe Solarisy do³±cz± kolejne aglomeracje Monachium i Hanower.
Solaris Urbino Hybrid to po³±czenie technologii tradycyjnego silnika Diesla z silnikami elektrycznymi. Korzy¶ci z zastosowania napêdu hybrydowego to:
- zmniejszenie zu¿ycia paliwa od 15 do 30%.
- zmniejszenie zawarto¶ci NOx w spalinach o 10-39%
- zmniejszenie ilo¶ci cz±stek sta³ych w spalinach o 51-97%
- mniejszy ha³as na zewn±trz i wewn±trz pojazdu
- autobus hamuje silnikami elektrycznymi dziêki czemu energia powstaj±ca podczas hamowania jest przechowywana w specjalnych bateriach, a autobus wymaga rzadszej wymiany tarcz i ok³adzin hamulcowych.
- rzadsze wymiany oleju w silniku dieslowskim, który jest mniej eksploatowany
Dziêki powy¿szym cechom autobusy hybrydowe marki Solaris s± przyjazne ¶rodowisku. W³a¶ciwo¶ci napêdu sprawiaj±, ¿e jazda autobusem hybrydowym jest bardzo komfortowa i ekonomiczna.
W Bochum bardzo dobrze sie spisuja
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl