Pogranicza
Firma Phase One zaprezentowa³a nowy szerokok±tny obiektyw z funkcj± Tilt/Shift przeznaczony do systemów Phase One 645 i Mamiya 645AFD. Jego konstrukcja opiera siê na obiektywie Hartblei 45 mm f/3.5 Super Rotator. Mechanizm Tilt/Shift pozwala na przesuniêcie o 12 milimetrów i pochylenie o 8 stopni.
Phase One 45mm Tilt/Shift to ¶rednioformatowy obiektyw szerokok±tny (jego ma³oobrazkowy ekwiwalent to 24 milimetry) z funkcjê przesuniêcia i pochylenia osi optycznej przeznaczony do systemów Phase One 645 i Mamiya 645AFD. Dziêki funkcji Tilt/Shift mo¿na zmieniaæ po³o¿enie sfery ostro¶ci bez zmiany g³êbi ostro¶ci, regulowaæ perspektywê i wykonywaæ inne zabiegi niedostêpne dla normalnych szkie³. Zaprezentowany dzi¶ obiektyw bazuje na popularnym obiektywie Hartblei 45 mm f/3.5 Super Rotator. Producent zdecydowa³ siê jednak na kilka poprawek. Miêdzy innymi zastosowano nowy rodzaj szk³a z wielowarstwowymi pow³okami, now± 12-listkow± przys³onê, now± pow³okê mechanizmów wewnêtrznych (przeciwko refleksom ¶wietlnym) i nowe same mechanizmy, które maj± dzia³aæ lepiej ni¿ w oryginale.
Mechanizm Tilt/Shift pozwala na przesuniêcie osi optycznej o 12 milimetrów i pochylenie o 8 stopni - w ka¿dym kierunku. Ca³o¶æ mo¿na te¿ obracaæ o 360 stopni. Budowa wewnêtrzna obiektywu to 8 elementów ustawionych w 7 grup. Instrument mierzy 96 × 110 mm i wa¿y 880 gramów.
fotopolis.pl
Nikon z dum± og³osi³, ¿e od pocz±tku produkcji obiektywów Nikkor do sierpnia 2009 roku powsta³o ich ju¿ 50 milionów egzemplarzy. Podliczenie otwiera pierwszy Nikkor-S Auto 50 mm /f2 z 1959 roku wypuszczony razem z lustrzank± Nikon F. Ciekaw± informacj± jest to, ¿e przez te 50 lat powsta³o 50 milionów obiektywów, a w samym ostatnim roku a¿ 5 milionów. To sporo i wyra¼nie wskazuje na coraz wiêksz± popularno¶æ lustrzanek w¶ród ludu.
Przy takiej okazji warto sobie powspominaæ i nieco poczytaæ o historii firmy.
Sporo informacji znajdziecie na stronach Nikona, gdzie znajdziecie ca³± liniê dalmierzowców, lustrzanek, obiektywów podzielonych na lata. Ciekawe s± dzia³y legendarnymi modelami firmy czy kronika gdzie znajdziecie informacje o wszystkich, nawet najstarszych modelach.
http://imaging.nikon.com/...hives/index.htmfotoblogia.pl
Prze³omowa informacja dla wszystkich czy¶cioszków. Odpowied¼ na pytanie postawione w tytule tego wpisu brzmi NIE. W miarê kompleksowy test wykona³ Kurt Munger, a wyniki opublikowa³ na swojej stronie. Zawsze korci³o mnie aby taki test zrobiæ ale nie mia³em pod rêk± odpowiedniego “sprzêtu badawczego”. Kurt wykona³ wysi³ek i zakupi³ odpowiednie obiektywy na eBay’u.
Jak opisuje Kurt, do przetestowania takiej sytuacji zainspirowali go starsi u¿ytkownicy aparatów (w realiach USA posiadaj±cych Nikony lub Leiki) którzy co kilka-kilkana¶cie wykonanych zdjêæ z namaszczeniem przecieraj± odpowiedni± szmatk± przedni± soczewkê obiektywu.
Kurt u¿y³ do testów swojej lustrzanki Sony A900 z obiektywem Minolta AF 28-85 mm f/2.5-4.5 w wersji czystej, potem doda³ kilka rys na szkle. Kolejnym etapem by³o dodanie prócz rys sporej ilo¶ci brudów i py³ków. W kolejnych etapach u¿y³ ju¿ bardziej zmasakrowanego obiektywu. I trzeba przyznaæ, ¿e zwracaj±c uwagê na kadrowanie zdjêæ robionych tak uszkodzonym obiektywem, dalej mo¿na by³o robiæ nim zdjêcia z akceptowalnym efektem. Lepiej mieæ w pewnych sytuacjach jakiekolwiek zdjêcie, ni¿ ¿adnego.
TESTCiekawy artyku³ w temacie
Przy okazji premiery nowego Pena, Olympus ujawni³ swoje plany zwi±zane z rozbudow± systemu optyki do tego aparatu. W pierwszej po³owie przysz³ego roku maj± siê pojawiæ dwa nowe zoomy: M.Zuiko Digital ED 9-18mm f/4-5,6 i M.Zuiko Digital ED 14-150mm f/4-5,6.
Producent nie ujawni³ zbyt wielu szczegó³ów technicznych nowych obiektywów. Znane s± jedyne podstawowe parametry. Pierwszy zoom szerokok±tny ma ogniskow± 9-18mm i ¶wiat³osi³ê f/4-5,6, natomiast obiektyw typu super-zoom to ogniskowa 14-150mm i ¶wiat³osi³a f/4-5,6. Obydwa maj± trafiæ do sprzeda¿y w pierwszej po³owie przysz³ego roku.
fotopolis.pl
osobi¶cie uwa¿am optykê Zuiko za bardzo dobr±
Zeiss zaprezentowa³ nowe wersje o¶miu obiektywów na bagnet F. We wszystkich pojawi³ siê procesor umo¿liwiaj±cy korzystanie z automatycznego pomiaru ¶wiat³a i transfer metadanych EXIF.
ZF.2 - oznaczenie o¶miu nowych obiektywów Zeissa mówi niemal wszystko - to nowe wersje znanych ju¿ wcze¶niej szkie³ na bagnet F. Jedyna zmiana to dodanie procesora CPU, który umo¿liwi wykorzystanie automatycznych trybów pomiaru ¶wiat³a i transfer informacji zwi±zanych z obiektywem do EXIF-u.
Oto lista szkie³, które bêd± dostêpne w nowej wersji:
* 18 mm f/3,5
* 21 mm f/2,8
* 35 mm f/2
* 50 mm f/1,4
* 50 mm f/2
* 85 mm f/1,4
* 28 mm f/2
* 100 mm f/2
Dwa ostatnie obiektywy trafi± do sklepów na wiosn± przysz³ego roku. Pozosta³e bêd± dostêpne jeszcze w tym miesi±cu.
fotopolis.pl
Krakowska firma Delta poinformowa³a o wprowadzeniu na rynek obiektywów marki Samyang przeznaczonych do filmuj±cych lustrzanek. Obiektywy z serii vDSLR wyró¿niaj± siê bezstopniow± przys³on±
Ciekawa propozycja dla filmowców u¿ywaj±cych lustrzanek - firma Samyang przygotowa³a specjalne wersje swoich obiektywów wyró¿niaj±ce siê p³ynnie (bezstopniowo) dzia³aj±c± przys³on±. Pocz±tkowo w tej wersji dostêpne bêd± modele 85mm f/1,4 i 8mm f/3,5 fish eye. Nied³ugo do³±czy do nich model 14mm. "Filmowe" Samyangi bêd± kosztowa³y tyle samo co ich normalni odpowiednicy.
Informacja prasowa:
Obiektywy Samyang do zastosowañ Video DSLR
Od czasu powstania pierwszej lustrzanki cyfrowej posiadaj±cej mo¿liwo¶æ rejestracji obrazu video grono entuzjastów filmowania systematycznie siê powiêksza. Wyj±tkowe mo¿liwo¶ci jakie oferuj± dzi¶ aparaty typu DSLR z trybem video sprawiaj±, ¿e nawet profesjonali¶ci coraz chêtniej siêgaj± po ten segment sprzêtu. Wychodz±c na przeciw oczekiwaniom klientów firma Samyang przygotowa³a specjaln± wersje swoich obiektywów przeznaczon± w³a¶nie do zastosowañ video DSLR.
Obiektywy Samyang 85mm f/1.4 Samyang 8mm fish-eye oraz spodziewany niebawem Samyang 14mm posiadaj± pier¶cieñ sterowania przys³on±. W serii Video DSLR pracuje on bezstopniowo, co pozwala na p³ynn± jej regulacjê. Przy rejestracji filmów pozwala to na uzyskanie efektu niedostêpnego za pomoc± standardowych obiektywów fotograficznych, które najczê¶ciej nie posiadaj± mo¿liwo¶ci sterowania prac± przys³ony inaczej ni¿ z poziomu aparatu. Dodatkowa zalet± obiektywów marki Samyang przy zastosowaniach video jest precyzyjny i odpowiednio wyskalowany pier¶cieñ ustawienia ostro¶ci. Obiektywy serii Video DSLR mog± byæ równie¿ wykorzystywane do normalnego fotografowania.
W tej chwili w ramach serii Video DSLR dostêpne s± obiektywy:
Samyang 85mm f/1.4 IF MC Aspherical z mocowaniami do systemów Canon, Nikon, Sony, Pentax
Samyang 8mm f/3.5 IF MC Aspherical fish-eye z mocowaniami do systemów Canon, Nikon, Sony, Pentax.
fotopolis.pl
Nowy obiektyw Sigma 17-70 mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM nale¿y do kategorii standardowych zoomów, które bardziej zaawansowani kupuj± sobie w zamian za standardowe “kitowe” obiektywy. W nowej wersji obiektywu poprawiono nieco jasno¶æ i dodano optyczn± stabilizacjê obrazu.
Przy ogniskowej mamy ca³kiem przyzwoite f/2.8, a na koñcu zooma, przy 70 mm do dyspozycji pozostaje f/4, w porównaniu do wcze¶niejszego f/4.5. Najwa¿niejszym jednak dodatkiem jest OS (Optical Stabilizer) który wg zapewnieñ Sigmy ma umo¿liwiaæ zrobienie ostrego zdjêcia przy przed³u¿eniu czasu na¶wietlania o 4 stopnie. Co ciekawe wbudowana w obiektyw stabilizacja obrazu nie przeszkadza w dzia³aniu stabilizacji korpusu (w przypadku pod³±czenia do lustrzanek Sony i Pentaxa).
Minimalna odleg³o¶æ z jakiej mo¿na robiæ zdjêcia to 22 cm, a stopieñ powiêkszenia to 1:2,7 (w poprzedniej wersji obiektywu by³o to 1:2,3). W ¶rodku umieszczono 3 soczewki asferyczne (w sumie jest tam 17 elementów w 13 grupach) w tym jedn± wykonan± w technologii ELD (Extraordinary Low Dispersion). Nowa Sigma 17-70 mm zosta³a wyposa¿ona równie¿ w cichy napêd autofokusa w postaci silnika HSM.
Cena aktualnej wersji na serwisach aukcyjnych zaczyna siê w okolicach 1400 z³, a oficjalna cena nowego bêdzie pewnie wy¿sza ale nie powinna przekroczyæ 1800 z³. Do kupienia od stycznia 2010.
Obiektywy Samyang dla 4/3
Firma Samyang poinformowa³a nas o oficjalnym wprowadzeniu ich do sprzeda¿y.
Nowe-stare obiektywy z mocowaniem 4/3 to Samyang 8 mm f/3.5 (rybie oko) oraz 85 mm f/1.4. Prócz tego mocowania do dyspozycji s± tak¿e inne systemy: Nikon, Canon, Sony oraz Pentax.
To by³ prosty ruch, bo konstrukcja samych obiektywów nie zosta³a w ¿aden sposób zmieniona, a dostosowany do Olympusów (i innych zgodnych) zosta³ jedynie bagnet. W przypadku Cztery Trzecie szkoda trochê rybiego oka, które z 8 mm po za³o¿eniu na Olympusa staje siê obiektywem o ogniskowej 16 mm (mno¿nik 2x) i jednak zauwa¿alnie mniejszym k±cie widzenia.
Natomiast 170 mm ze ¶wiat³em f/1.4 to ju¿ bardzo ciekawa oferta, szczególnie, ¿e nie spodziewam siê, aby ceny obiektywów z tym mocowaniem by³y inne ni¿ do pozosta³ych systemów. A ceny s± wyj±tkowo atrakcyjne, szczególnie w porównaniu do jako¶ci – ok. 800 z³.
Szerokok±tny zoom Olympus 9-18mm do Mikro 4/3
Po informacji o pojawieniu siê nowych obiektywów Samyang dla systemu Cztery Trzecie mamy kolejne dobre wie¶ci tym razem dla mi³o¶ników aparatów formatu Mikro Cztery Trzecie. Portal 4/3rumors podaje, ¿e w lutym lub marcu 2010 roku zobaczymy w sklepach nowy szerokok±tny zoom Olympus 9-18mm f/4-5.6.
Obiektyw ma kosztowaæ ok 550 euro (600 dolarów). To konstrukcja zbli¿ona jako¶ci± wykonania do solidnie zbudowanego zoomu Panasonic 7-14mm, jednak o wiele l¿ejsza i mniejsza. Olympus 9-18mm pozwoli równie¿ na korzystanie z filtrów. Szk³o powinno zostaæ wprowadzone do sprzeda¿y wraz z inn± konstrukcj± – Olympus 14-150mm.
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Canon przedstawi³ now± wersjê jednego z najczê¶ciej wykorzystywanych obiektywów profesjonalnych - EF 70-200mm f/2.8L IS II USM. Zmieni³a siê zarówno konstrukcja optyczna jak i szczegó³y obudowy.
Obiektyw klasy 70-200mm f/2.8 to podstawowe narzêdzie pracy wielu fotografów. Nowy EF 70-200mm f/2.8L IS II USM tak czy inaczej z czasem zago¶ci w ich torbach ze sprzêtem.
Nie oznacza to, ¿e producent nie wprowadzi³ istotnych poprawek - wrêcz przeciwnie.
Zmieni³a siê konstrukcja optyczna. Obiektyw w nowej wersji sk³ada siê z 23 elementów ustawionych w 19 grup, z czego jeden element jest fluorytowy, a piêæ wykonano ze szk³a niskodyspersyjnego. Producent wyposa¿y³ nowego EF-a w pier¶cieniowy napêd ultrad¼wiêkowy i system stabilizacji o wydajno¶ci (wg deklaracji Canona) 4 EV.
Kolejna zmiana wi±¿e siê ze zmniejszon± odleg³o¶ci± ostrzenia, która teraz wynosi 1,2 metra. W zwi±zku z tym wzros³o maksymalne powiêkszenie - do 0,21x. Równie¿ obudowa obiektywu doczeka³a siê modyfikacji. W oczy szczególnie siê rzuca szerszy pier¶cieñ ustawiania ostro¶ci. Nowy teleobiektyw, jak wiêkszo¶æ "L-ek", jest uszczelniony i odporny na kurz czy wodê. W zestawie znajduje siê mocowanie statywowe.
Nowe obiektywy Panasonic do Mikro 4/3
Panasonic startuje i chce byæ liderem rynku aparatów systemu Mikro Cztery Trzecie. W po³owie kwietnia tego roku japoñska firma wprowadzi do sprzeda¿y 3 nowe obiektywy do Mikro 4/3. Na zakoñczonych wczoraj targach CES 2010 w Las Vegas mo¿na by³o zobaczyæ prototypy najnowszych szkie³.
Pierwszy obiektyw to Panasonic Lumix G Fisheye 8mm f/3.5, czyli tzw. Rybie oko – ultra szerokok±tne szk³o. Po przeliczeniu na format 35 mm otrzymamy ogniskow± 16 mm.
Panasonic Lumix 14 mm f/2.8 pancake – prosty, niezwykle lekki i ma³y (cienki) obiektyw szerokok±tny. Du¿ym atutem szk³a bêdzie jego ¶wiat³osi³a – f/2.8. Obiektyw wielko¶ci± przypomina dobrze znany 20 mm f/1.8 pancacke i my¶lê, ¿e bêdzie jego ¶wietnym uzupe³nieniem w sytuacjach, gdzie potrzebny jest szeroki k±t. Wspomniany nale¶nik 20 mm po przeliczeniu na format 35 mm oferuje ogniskow± ok 40 mm. Korzystaj±c z Lumixa 14 mm f/2.8 otrzymamy prawie klasyczne 28 mm. ¦wietna ogniskowa do reporta¿u.
Na koniec prezentujemy obiektyw Panasonic Lumix G Vario 100-300 mm f/4-5.6 MEGA O.I.S. Tego typu zoomy ciesz± siê du¿± popularno¶ci± w¶ród fotografów z ograniczonym bud¿etem, którzy nie mog± sobie pozwoliæ na zakup zoomu z ¶wiat³osi³± f/2.8. Dodatkowym atutem nowego obiektywu mo¿e byæ system stabilizacji obrazu oraz prawdopodobnie system cichego silnika. Przeliczaj±c 100-300 mm na format 35 mm otrzymamy zakres ogniskowych a¿ 200 – 600 mm!
Wydaje mi siê, ¿e Panasonic idealnie trafi³ z nowymi obiektywami w oczekiwania klientów. Rybie Oko, szeroki k±t i bud¿etowy zoom to obiektywy, które nie stanowi± tylko uzupe³nienie oferty w zaniedbanych obszarach, ale te¿ bardzo dobrze trafiaj± w zapotrzebowania wiele fotografów. Wszystkie 3 szk³a mog± zaciekawiæ odbiorców systemu Mikro Cztery Trzecie. Dobrze, ¿e firma stawia na dobre jako¶ciowo, jasne obiektywy sta³oogniskowe, zamiast prezentowaæ kolejne ciemne zoomy – do wszystkiego, czyli do niczego.
50 milionów obiektywów Canon EF
Canon og³osi³ wyprodukowanie 50-milionowego obiektywu EF do swojej renomowanej linii lustrzanek fotograficznych EOS, zaznaczaj±c tym samym ponad 20 lat obecno¶ci innowacyjnej technologii i zaanga¿owania w najlepsz± jako¶æ produktów dla fotografów. 50-milionowy model to jeden z obiektywów EF 100 mm f/2,8 L Macro IS USM.
Historia obiektywów Canon EF rozpoczê³a siê w 1987 roku wraz z narodzinami pierwszego aparatu fotograficznego systemu EOS, modelu EOS 650.
Od tamtej pory wprowadzono wiele prze³omowych udoskonaleñ technologicznych:
- W 1987 roku ¶wiat³o dzienne ujrza³ pierwszy obiektyw z silnikiem USM (Ultrasonic Motor) - EF 300 mm f/2,8 L USM, stworzony dla fotoreporterów sportowych oraz zawodowych fotografów dzikiej przyrody.
- W 1995 roku Canon zaoferowa³ pierwszy na ¶wiecie wymienny obiektyw ze stabilizatorem obrazu - EF 75-300 mm f/4-5,6 IS USM, przeznaczony dla amatorów fotografii sportowej i dzikiej przyrody.
- W 2001 roku wprowadzono pierwszy obiektyw Canon posiadaj±cy wielowarstwowe dyfrakcyjne elementy optyczne - EF 400 mm f/4 DO IS USM, stworzony dla fotoreporterów sportowych i zawodowych fotografów dzikiej przyrody fotografuj±cych w ruchu.
- W 2008 roku Canon wprowadzi³ na rynek obiektyw EF 24 mm F/1,4 L II USM z pow³ok± przeciwodblaskow± SWC (Subwavelength Structure Coating), przeznaczony dla profesjonalnych fotografów krajobrazu.
- W 2009 roku zaprezentowano pierwszy na ¶wiecie obiektyw z hybrydow± stabilizacj± obrazu EF 100 mm f2,8 L Macro IS USM, przeznaczony miêdzy innymi do wykonywania zdjêæ makro.
W 2010 roku, Canon wprowadzi³ nowy teleobiektyw zmiennoogniskowy wysokiej jako¶ci: EF 70-200 mm f/2,8L II IS USM, stworzony do wielu ró¿nych zastosowañ w fotografii zawodowej.
"Jeste¶my dumni, ¿e wpieramy tak wielu fotografów o ró¿nych umiejêtno¶ciach dziêki szerokiej ofercie lustrzanek cyfrowych, ³±cznie z niedawno zaprezentowanym modelem Canon 7D" - powiedzia³ Kazuyuki Suzuki, dyrektor generalny Lens Products Marketing Management Div. Canon Inc.
Canon oferuje obecnie najbogatszy na ¶wiecie wybór obiektywów do lustrzanek cyfrowych - ³±cznie ponad 60 modeli dostêpnych na ca³ym globie. W nadchodz±cych latach producent bêdzie kontynuowaæ promocjê innowacji technicznych, od optyki, przez elektronikê, po in¿ynieriê produkcji.
inf prasowa Canona
M.Zuiko Digital ED 9-18mm f/4-5,6 i 14-150mm f/4-5,6
Premiera Olympusa E-P2 by³a okazj± do poinformowania o planach wprowadzenia do sprzeda¿y dwóch nowych obiektywów: M.Zuiko Digital ED 9-18mm f/4-5,6 i 14-150mm f/4-5,6. Teraz producent ujawni³ nieco wiêcej szczegó³ów, w tym dok³adniejszy termin wprowadzenia ich do sprzeda¿y.
O nowych obiektywach po raz pierwszy dowiedzieli¶my siê przy okazji premiery Olympusa E-P2. Dzi¶ poznali¶my kilka nowych szczegó³ów. M.Zuiko Digital ED 9-18mm f/4-5,6, który ma trafiæ do sprzeda¿y na pocz±tku maja, bêdzie drugim w ofercie Olympusa obiektywem systemu Mikro Cztery Trzecie wyposa¿onym w sprytny mechanizm sk³adania na czas transportu. Dziêki temu bêdzie siê móg³ pochwaliæ d³ugo¶ci± 49mm i wag± 155 gramów.
To mniej ni¿ po³owa d³ugo¶ci i oko³o 60% masy Zuiko 9-18mm do systemu Cztery Trzecie. Podobnie superzoom M.Zuiko Digital ED 14-150mm f/4-5,6 (dostêpny od czerwca) bêdzie mniejszy o 65% i l¿ejszy o 70% od porównywalnego, "pe³nowymiarowego" Zuiko Digital ED 18-180mm.
olympus.pl
Samyang 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical
Samyang zaprezentowa³ poprawion± wersjê obiektywu 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical. Producent deklaruje, ¿e przeprojektowa³ pow³oki antyrefleksyjne i soczewki asferyczne oraz poprawi³ wyczernienie wnêtrza. W efekcie obiektyw ma znacznie lepiej pracowaæ pod ¶wiat³o i oferowaæ podwy¿szon± rozdzielczo¶æ.
Firma Samyang poinformowa³a o wej¶ciu w koñcow± fazê testów poprawionej wersji obiektywu Samyang 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical. Producent deklaruje, ¿e przeprojektowa³ soczewki asferyczne, co ma skutkowaæ zwiêkszeniem o 15% rozdzielczo¶ci w naro¿nikach obrazu.
Druga zmiana wi±¿e siê z polepszeniem pracy pod ¶wiat³o - zastosowano nowe pow³oki antyrefleksyjne i poprawiono wyczernienie wnêtrza. Obiektyw bêdzie dostêpny z mocowaniami do systemów: Canon, Nikon, Pentax, Sony, 4/3. Przewidywana cena detaliczna to 1159 z³.
Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1,4G IF-ED
Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1,4G IF-ED to jasny, sta³oogniskowy obiektyw przeznaczony do lustrzanek pe³noklatkowych. U¿yty z aparatami o matrycach APS-C mo¿e siê staæ szybkim, reporterskim szk³em o k±cie widzenia obiektywu 36 milimetrów.
Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1,4G IF-ED, wed³ug deklaracji producenta, ma byæ najlepszym jasnym obiektywem szerokok±tnym ze wszystkich konstrukcji dostêpnych na rynku. Wp³yw na to bêdzie mia³a konstrukcja optyczna: 12 soczewek w 10 grupach oraz u¿ycie dwóch soczewek ze szk³a ED i dwóch asferycznych.
Za redukcjê odblasków odpowiedzialne bêd± pow³oki nanokrystaliczne. Nikkor 24 mm f/1,4 ma mieæ autofokus oparty o ultrad¼wiêkowy silnik SWM i 9-listkow± przys³onê. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia ma wynosiæ 25 centymetrów.
Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 16-35 mm f/4G IF-ED
Nikkor AF-S VR 16-35 mm f/4 to nowy szerokok±tny zoom Nikona. Choæ zosta³ stworzony z my¶l± o lustrzankach pe³noklatkowych, mo¿e te¿ zainteresowaæ w³a¶cicieli aparatów z matrycami APS-C. Zosta³ wyposa¿ony w modu³ stabilizacji obrazu, ma mechanizm wewnêtrznego ogniskowania i pow³oki nanokrystaliczne.
Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 16-35 mm f/4G IF-ED to jak najbardziej pe³noklatkowy, ultra-szerokok±tny zoom, który jednocze¶nie mo¿e zainteresowaæ u¿ytkowników lustrzanek z matryc± APS-C. W takim przypadku zamieni siê w solidnego zooma standardowego o ekwiwalencie ogniskowych 24 - 52,5 milimetry. W materia³ach udostêpnionych przez Nikona mo¿emy dodatkowo wyczytaæ, ¿e to pocz±tek nowej serii szkie³ o sta³ym ¶wietle f/4, które maj± siê charakteryzowaæ dobrym stosunkiem ceny do jako¶ci. Na razie nie wiadomo jakie konstrukcje pojawi± siê w dalszej kolejno¶ci. Ze szczególn± niecierpliwo¶ci± czekamy na obiektyw klasy 70-200mm f/4...
Wróæmy jednak do dzisiejszej premiery - tym bardziej, ¿e prezentuje siê bardzo interesuj±co. Na schemacie dobrze widaæ budowê optyczn±: 17 soczewek ustawionych w 12 grup, przy czym dwie soczewki wykonano z niskodyspersyjnego szk³a ED, a trzy elementy s± asferyczne. Czê¶æ soczewek pokryto pow³okami nanokrystalicznymi, które maj± ograniczaæ bliki i flary. Obiektyw zosta³ wyposa¿ony w mechanizm redukuj±cy drgania VR II o wydajno¶ci siêgaj±cej (wg producenta) 4 EV, ultrad¼wiêkowy napêd autofokusa SWM i 9-listkow± przys³onê, wp³ywaj±c± na ³adny bokeh. Nikkor 16-35 mm ma mechanizm wewnêtrznego fokusowania, dziêki czemu nie zmienia swoich rozmiarów, ani nie obraca przedniej soczewki.
Noktor HyperPrime 50mm f/0,95
Szykuje siê premiera niesamowicie jasnego klasycznego obiektywu 50 mm dla systemu Mikro Cztery Trzecie – Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95. Szk³a ma byæ sprzedawane w przystêpnej cenie i sprawdzaæ siê szczególnie dobrze do nagrywania wysokiej jako¶ci filmów.
U¿ytkownicy skojarzyli tê konstrukcjê z kinematograficznym obiektywem Senko 50 mm f/0,95 (kosztuj±cym oko³o 730 dolarów) - czy maj± racjê oka¿e siê w marcu, po oficjalnej premierze.
Wiêcej informacji na temat Noktora HyperPrime 50 mm f/0.95 otrzymamy 1 marca, kiedy to oficjalnie ruszy strona promuj±ca obiektyw. 2 tygodnie przed t± dat± mamy pewne przecieki dotycz±ce nowego szk³a. Portal 43rumors.com dotar³ do kopii podstron zapisanych przez Google, dziêki czemu mo¿emy zobaczyæ podstawowe parametry obiektywu:
* Ogniskowa: 50 mm
* Maksymalna przys³ona: f/0.95
* Minimalna przys³ona: f/16
* Autofokus: Brak
* Wewnêtrzne ogniskowanie: Brak
* Tylne ogniskowanie: Tak
* Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia: 0.6 m
* K±t widzenia: 23°
* Elementy: 8
* Grupy: 7
* Wymiary: 74 x 53 mm
* Waga: 480 g
* ¦rednica filtra: 62 mm
fotoblogia.pl
http://noktor.com
Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3,5 SL II
Cosina zaprezentowa³a sta³oogniskowy teleobiektyw Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3,5 SL II. Choæ producent dodaje do jego nazwy sformu³owanie "Close Focus", to nie do koñca sprawdzi siê on w fotografii zbli¿eniowej - maksymalna skala odwzorowania wynosi 1:3,5.
Sta³oogniskowy teleobiektyw Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3,5 SL II to konstrukcja sk³adaj±ca siê z 6 soczewek ustawionych w 5 grup. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi 50 cm, co przek³ada siê na skalê odwzorowania 1:3,5. Do³±czona soczewka makro pozwala na zwiêkszenie tej skali do warto¶ci 1:1,8 (przy odleg³o¶ci 35 milimetrów).
Obiektyw bêdzie dostêpny w wersjach z mocowaniami Canona, Nikona (ze stykami) i Pentaksa. Bêdzie kosztowa³ 55000 jenów (w przeliczeniu - nieca³e 2000 z³otych).
fotopolis.pl
Samsung NX - nowe obiektywy w konkretnych planach
O tym, ¿e w przeci±gu bie¿±cego roku Samsung do³o¿y do swojego systemu NX kilka nowych obiektywów wiedzieli¶my ju¿ wcze¶niej. Teraz poznali¶my konkretn± listê szkie³, których mo¿na siê spodziewaæ w najbli¿szych miesi±cach.
Samsung najwyra¼niej chce podkre¶liæ, z jak± powag± traktuje system NX. Na rozpoczêtych w³a¶nie targach PMA zaprezentowa³ listê obiektywów, które bêd± mia³y swoj± premierê w 2010 roku. To bardzo cenna informacja dla wszystkich, którzy rozwa¿aj± zakup korpusu w tym systemie. Oto lista wszystkiech szkie³ Samsung NX wraz z datami wprowadzenia ich do sprzeda¿y:
* 30 mm f/2 (pancake) - styczeñ 2010
* 18-55 mm f/3,5-5,6 OIS - styczeñ 2010
* 50-200 mm f/4-5,6 OIS - styczeñ 2010
* 18-55 mm f/3,5-5,6 (bez stabilizacji) - pierwsza po³owa 2010
* 20-50 mm f/3,5-5,6 (niewielkie wymiary) - pierwsza po³owa 2010
* 20 mm f/2,8 - druga po³owa 2010
* 18-200 mm f/3,5-6,3 OIS - brak podanego terminu
* 60 mm f/2,8 (makro) - brak podanego terminu
Sigma 8-16 mm f/4,5-5,6 DC HSM
Sigma 8-16 mm f/4,5-5,6 DC HSM to pierwszy w ofercie tego producenta ultra-szerokok±tny zoom stworzony z my¶l± o niepe³noklatkowych lustrzankach. "Trudny" zakres ogniskowych sprawi³, ¿e w jego konstrukcji znalaz³o siê a¿ 5 soczewek ze szk³a niskodyspersyjnego i 3 elementy asferyczne.
Sigma 8-16 mm f/4,5-5,6 DC HSM to obiektyw stworzony z my¶l± o lustrzankach z matrycami APS-C - da k±t widzenia obiektywu 12-24 mm na pe³nej klatce! Do jego konstrukcji u¿yto 15 soczewek, które ustawiono w 11 grup. W¶ród nich a¿ cztery zosta³y wykonane z nowego rodzaju niskodyspersyjnego szk³a FLD, jedna ze szk³a SLD, a 3 s± asferyczne. Producent zastosowa³ te¿ pow³oki Super Multi-Layer Coating, które maj± za zadanie ograniczyæ powstawanie flar i blików. Za ustawianie ostro¶ci odpowiada cichy silnik HSM, a minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi 24 cm. Techniczn± wyliczankê zakoñczymy informacj± o 7-listkowej przys³onie.
Obiektyw docelowo bêdzie dostêpny z mocowaniami Sigma, Canon, Nikon, Sony i Pentax.
Sigma 85 mm f/1,4 EX DG HSM
Jasna portretówka Sigma 85 mm f/1,4 EX DG HSM to gor±ca nowo¶æ z targów PMA. Nowo¶æ, dodajmy, wyczekiwana przez wielu mi³o¶ników fotografii. Symbol EX oznacza, ¿e obiektyw nale¿y do najwy¿szej serii szkie³ japoñskiego producenta.
Sigma 85 mm f/1,4 EX DG HSM to szk³o wyczekiwane przez wielu mi³o¶ników fotografii. Choæ na razie nie znamy jej ceny, spodziewamy siê, ¿e jak zwykle w przypadku Sigmy bêdzie ona do¶æ konkurencyjna w stosunku do analogicznych konstrukcji w poszczególnych systemach. Czym kusi nowa portretówka?
Klasyczn± ogniskow± 85 mm (w przypadku aparatów z matrycami APS-C da to ekwiwalent 127,5 mm) i ¶wiat³osi³ê f/1,4. Symbol EX oznacza, ¿e obiektyw nale¿y do najwy¿szej serii charakteryzuj±cej siê znakomit± jako¶ci± wykonania. Producent zastosowa³ cichy silnik autofokusa HSM i mechanizm rear focus. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi 85 centymetrów, co przek³ada siê na powiêkszenie 1:8,6x. Ca³o¶æ dope³nia 9-listkowa przys³ona.
Obiektyw sk³ada siê z 11 elementów ustawionych w 8 grup. Jedna soczewka zosta³a wykonana z niskodyspersyjnego szkla SLD, a jedna jest asferyczna. Sigma zastosowa³a te¿ pow³oki Super Multi-Layer Coating. Obiektyw bêdzie dostêpny z mocowaniami Sigma, Canon, Nikon, Sony i Pentax.
Sigma 17-50 mm f/2,8 EX DC OS HSM
Sigma zaprezentowa³a kolejne wcielenie swojego jasnego, standardowego zooma 17-50 mm f/2,8 - nowa wersja zosta³a wyposa¿ona w stabilizacjê obrazu. Czy¿by pojawi³ siê "zamiennik kita" idealny?
"Zamienniki kita", a takich Sigma oferuje sporo, zawsze ciesz± siê du¿ym zainteresowaniem. Najprawdopodobniej tak samo bêdzie w przypadku kolejnej nowo¶ci zaprezentowanej na targach PMA. Sigma 17-50 mm f/2,8 EX DC OS HSM to najnowsze wcielenie jasnego, standardowego zooma wspó³pracuj±cego z lustrzankami o matrycach APS-C. Nowo¶ci± jest system stabilizacji, który mo¿e wyd³u¿yæ czas na¶wietlania bez poruszenia o 4 stopnie EV (wg producenta).
Konstrukcja optyczna obiektywu przedstawia siê nastêpuj±co: 17 elementów, które zosta³y ustawione w 13 grup, 2 elementy z nowego, niskodyspersyjnego szk³a FLD i trzy elementy asferyczne. Do tego 7-listkowa przys³ona, ultrad¼wiêkowy silnik HSM i pow³oki Super Multi-Layer Coating. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi 28 centymetrów, a maksymalne powiêkszenie to 1:5.
Obiektyw bêdzie dostêpny z mocowaniami Sigma, Canon, Nikon, Sony i Pentax. W przypadku korpusów ze stabilizacj±, trzeba j± bêdzie wy³±czyæ.
Sigma APO 50-500 mm f/4,5-6,3 DG OS HSM
Sigma APO 70-200 mm F/2,8 EX DG OS HSM
Ostatnimi zaprezentowanymi dzi¶ obiektywami s± dwa tele-zoomy: Sigma APO 50-500 mm f/4,5-6,3 DG OS HSM i Sigma APO 70-200 mm F/2,8 EX DG OS HSM. Obydwa szk³a mia³y ju¿ wcze¶niejsze wersje, które teraz doczeka³y siê od¶wie¿enia.
Sigma APO 70-200 mm F/2,8 EX DG OS HSM to nowy, jasny teleobiektyw wyposa¿ony w modu³ stabilizacji i ultrad¼wiêkowy napêd autofokusa HSM. Obiektyw jest zbudowany z 22 elementów ustawionych w 17 grup - dwa elementy wykonano z niskodyspersyjnego szk³a FLD, a trzy ze szk³a SLD. Japoñski producent zastosowa³ te¿ pow³oki Super Multi-Layer Coating, które maj± zapobiegaæ powstawaniu flar i blików. £adne rozmycie t³a ma gwarantowaæ 9-listkowa przys³ona o okr±g³ym kszta³cie. Minimalna odleg³o¶æ ogniskowania to 140 centymetry - obiektyw osi±ga wtedy skalê odwzorowania 1:8.
Drugi tele-zoom - Sigma APO 50-500 mm f/4,5-6,3 DG OS HSM - mo¿e siê pochwaliæ niezwykle uniwersalnym zakresem. Jedna z wa¿niejszych zmian w stosunku do poprzednika to stabilizacja obrazu - szczególnie przydatna przy ogniskowej 500 mm, na której maksymalny otwór przys³ony to f/6,3. Obiektyw sk³ada siê z 22 elementów ustawionych w 16 grup (cztery soczewki wykonano z niskodyspersyjnego szk³a SLD), 9-listkowej przys³ony i ultrad¼wiêkowego silnika HSM. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi 50-180 cm (w zale¿no¶ci od ogniskowej). Jeszcze jednym parametrem, który przykuwa nasz± uwagê, jest rozmiar filtra - a¿ 95 milimetrów. Dla posiadaczy lustrzanek z matryc± APS-C producent przewidzia³ redukcjê na 85 milimetrów, co pozwoli zaoszczêdziæ nieco funduszy przy zakupie filtra.
Obydwa obiektywy bêd± dostêpne z mocowaniami Sigma, Canon, Nikon, Sony i Pentax.
Sigma "F" Low Dispersion
Sigma "F" Low Dispersion to nowy typ szk³a niskodyspersyjnego, zaimplementowany w kilku modelach na targach PMA 2010.
Sigma FLD (“F" Low Dispersion) prezentuje w³a¶ciwo¶ci optyczne szk³a fluorytowego, zapewniaj±c wysok± przepuszczalno¶æ ¶wiat³a przy niskiej dyspersji, charakteryzuje siê równie¿ nisk± refrakcj±. Szk³o ma równie¿ cechowaæ dobra korekcja aberracji chromatycznej, nieosi±galna dla szk³a innego typu. Niska gêsto¶æ szk³a Sigma "F" Low Dispersion zmniejsza tak¿e masê opartego na nim sprzêtu.
Szk³o FLD zaimplementowane zosta³o w kilku obiektywach zaprezentowanych na targach PMA 2010: 4 elementy trafi³y do Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM, po 2 znalaz³y siê w szk³ach Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM i Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM.
Pe³noklatkowa Tokina SD 16-28 F2.8 (IF) FX
Amerykañski dystrybutor marki Tokina pokaza³ na swoim stoisku prototyp nowego obiektywu, który ma wej¶æ do sprzeda¿y lipiec-sierpieñ 2010. Jest to jasny, szerok±tny zoom o ogniskowej 16-28 mm przeznaczony do lustrzanek z pe³noklatkowymi matrycami.
Nasi koledzy z brytyjskiego magazynu DPReview wypatrzyli na stoisku amerykañskiego dystrybutora marki Tokina prototyp nowego obiektywu, który mo¿e zainteresowaæ spor± grupê posiadaczy pe³noklatkowych lustrzanek. Mocno schowany z ty³u stoiska model to Tokina SD 16-28 F2.8 (IF) FX. Nie opublikowane s± jeszcze specyfikacje tego szk³a, ale odczytuj±c oznaczenia mo¿na ju¿ wyrokowaæ, ¿e bêdzie to obiektyw wyposa¿ony w super niskodyspersyjne soczewki i wewnêtrzne ogniskowanie.
Przedstawiciel dystrybutora poinformowa³ nas, ¿e prace na konstrukcj± jeszcze trwaj±, ale planowane wprowadzenie do sprzeda¿y to lipiec-sierpieñ 2010. Dowiedzieli¶my siê tak¿e, ¿e Tokina du¿o obiecuje sobie po tym modelu i liczy, ¿e bêdzie to bestseller. Miejmy nadziejê, ¿e w zwi±zku z tym my mo¿emy liczyæ, ¿e cena bêdzie konkurencyjna w stosunku do analogicznych modeli producentów korpusów.
Bior±c obiektyw do rêki byli¶my zaskoczeni jego lekk± wag±. Jak siê okaza³o obecny na stoisku egzemplarz to na razie pusta w ¶rodku makieta. Oczywi¶cie w dobie projektowania typu CAD nie trzeba zbudowaæ obiektywu, ¿eby wiedzieæ jakie bêdzie mia³ w³a¶ciwo¶ci i parametry. Jednak ¶wiadczy to o tym, ¿e prace nad finalnym egzemplarzem nie s± jeszcze bardzo zaawansowane. Tak wiêc, informacje Tokiny o dostêpno¶ci tego modelu w lecie tego roku traktowaliby¶my z du¿± rezerw±. Mo¿e zobaczymy go na tegorocznej Photokinie na jesieni?
Noktor HyperPrime 50mm f/0,95
Noktor oficjalnie zaprezentowa³ obiektyw HyperPrime 50mm f/0,95 do systemu Mikro Cztery Trzecie, o którym wstêpnie pisali¶my ju¿ jaki¶ czas temu. Potwierdzi³y siê informacje o wszystkich parametrach - w tym o du¿ym otworze wzglêdnym.
Noktor HyperPrime 50mm f/0,95 do systemu Mikro Cztery Trzecie zosta³ dzi¶ oficjalnie zaprezentowany na stronie amerykañskiego producenta. Potwierdzi³y siê informacje o wszystkich parametrach. Obiektyw sk³ada siê z 8 soczewek ustawionych w 7 grup, ostrzy od 60 centymetrów i wa¿y prawie 500 gramów. Poznali¶my te¿ jego cenê - Noktor HyperProme 50mm f/0,95 bêdzie kosztowa³ 750 dolarów.
Oto jego dane techniczne:
* Ogniskowa: 50 mm
* Maksymalna przys³ona: f/0.95
* Minimalna przys³ona: f/16
* Autofokus: Brak
* Wewnêtrzne ogniskowanie: Brak
* Tylne ogniskowanie: Tak
* Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia: 0.6 m
* K±t widzenia: 23°
* Elementy: 8
* Grupy: 7
* Wymiary: 74 x 53 mm
* Waga: 480 g
* ¦rednica filtra: 62 mm
fotopolis.pl
Panasonic G VARIO 14-42 mm f/3.5-5.6 ASPH MEGA O.I.S
Kolejn± nowo¶ci± zaprezentowan± na wczorajszej konferencji podczas targów Focus On Imaging w Birmingham jest nastêpca "kitowego" szk³a 14-45 do aparatów Mikro 4/3 Panasonika. Szk³o zosta³o przekonstruowane optycznie, ale zmiany s± niewielkie.
Panasonic z przyjemno¶ci± przedstawia nowy, wymienny obiektyw o standardowym zoomie, przeznaczony do systemu LUMIX G Micro i zgodny ze standardem Mikro Cztery Trzecie.
Dziêki bardzo ma³ym rozmiarom i niewielkiej wadze, model LUMIX G VARIO 14-42mm / F3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. jest niezwykle ³atwy w przenoszeniu. Oferuje uniwersalny zakres zoomu, wynosz±cy 14-42 mm (odpowiednik 28-84 mm w aparatach na klisze 35mm). Sprawdza siê on w szerokim zakresie scen, od dynamicznych krajobrazów a¿ po fotografiê portretow±. Obiektyw ten charakteryzuje siê doskona³ym kontrastem w ca³ym zakresie przybli¿ania. Zastosowanie soczewek asferycznych poprawia charakterystykê optyczn±, minimalizuj±c zniekszta³cenia nawet w szerokim k±cie 28 mm. Ta znakomita pod wzglêdem optycznym konstrukcja wykorzystuje wewnêtrzny mechanizm ustawiania ostro¶ci bazuj±cy na silniku krokowym. Zapewnia to p³ynne dzia³anie, pozwalaj±ce w pe³ni cieszyæ siê szybkim autofokusem w aparatach z serii LUMIX G.
Nowy model LUMIX G VARIO 14-42mm / F3,5-5,6 ASPH. / MEGA O.I.S. wykorzystuje mechanizm optycznej stabilizacji obrazu Panasonic MEGA O.I.S., który bardzo u³atwia wykonywanie ostrych zdjêæ nawet przy s³abym o¶wietleniu, poniewa¿ niweluje efekt drgania r±k. Je¿eli obiektyw zamontowany jest na aparatach z rodziny Lumix G Micro System, wówczas u¿ytkownicy mog± wykorzystaæ mechanizmy kontrastowego AF oraz szeregu wygodnych funkcji, które na nim bazuj±.
Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia wynosi zaledwie 30 cm nawet przy maksymalnym zoomie. Nowy obiektyw zapewnia maksymalne powiêkszenie fotograficzne na poziomie 0,32x (odpowiednik dla aparatów 35 mm). Okr±g³a przys³ona zbudowana z siedmiu listków nadaje zdjêciom atrakcyjnej g³adko¶ci w obszarach bêd±cych poza polem ostro¶ci, nawet je¿eli jest szeroko otwarta. W obiektywie zastosowano wielokrotnie powlekane soczewki, które zmniejszaj± do absolutnego minimum odblaski i refleksy, co pozwala uzyskaæ ¶wietne parametry optyczne.
fotopolis.pl
Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD
Na 60. rocznicê Tamron zapowiedzia³ dzisiaj wprowadzenie do sprzeda¿y nowej wersji standardowego telezooma 70-300 mm. Nowa wersja otrzyma³a wszystko co nowoczesny obiektyw powinien mieæ: elementy o niskiej dyspersji, system stabilizacji i silnik ultrad¼wiêkowy. Na pocz±tek dostêpny bêdzie bagnet nikonowski.
Telezoom o przedziale ogniskowych 70-300 mm to szk³o uznawane za standard. Taki zakres ma w swojej ofercie ka¿dy producent, czêsto w kilku odmianach. Z okazji 60. rocznicy swojego istnienia now± wersjê swojego tele przedstawi³ Tamron. Zmiany s± gruntowne.
Obiektyw o tradycyjnie dla tego producenta d³ugiej nazwie Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD w wersji A005 otrzyma³ nowe cechy, które na pewno pomog± mu stawiæ czo³a konkurencji. Przede wszystkim jest to napêd ultrad¼wiêkowy nazywany przez Tamrona USD. Inne, równie istotne zmiany wzglêdem poprzednika to zastosowanie elementów optycznych o bardzo niskiej dyspersji (XLD) oraz systemu optycznej redukcji drgañ. Wielko¶æ, waga i konstrukcja optyczna obiektywu zmieni³y siê na tyle, ¿e praktycznie mamy doczynienia z zupe³nie now± konstrukcj±.
Na pocz±tek nowy obiektyw zostanie wypuszczony na rynek z mocowaniem do Nikona, ale producent zapowiada równie¿ wersje do Canonów i Sony. W tym ostatnim mocowaniu obiektyw nie zostanie wyposa¿ony w uk³ad stabilizacji drgañ VC, gdy¿ jest dostêpny w korpusach aparatów Alpha.
Pentax FA 645 55mm f/2,8 SDM
Uzupe³nieniem zaprezentowanej dzi¶ ¶rednioformatowej cyfrowej lustrzanki Pentaksa ma byæ obiektyw, którego pe³na nazwa brzmi "smc PENTAX-D FA 645 55mm f/2,8 AL[IF] SDM AW". Obiektyw ma ultrad¼wiêkowy silnik autofokusa, okr±g³± przys³onê i uszczelnienia chroni±ce go przed wilgoci±.
smc PENTAX-D FA 645 55mm f/2,8 AL[IF] SDM AW to pierwszy obiektyw Pentaksa stworzony z my¶l± o nowej, ¶rednioformatowej lustrzance cyfrowej. K±t widzenia wynosz±cy 53 stopnie odpowiada ma³oobrazkowemu obiektywowi o ogniskowej oko³o 43 milimetrów. Jego konstrukcja optyczna to 9 elementów (w tym jedna hybrydowa soczewka asferyczna) ustawionych w 7 grup.
Producent zastosowa³ 9-listkow± przys³onê, ultrad¼wiêkowy silnik autofokusa SDM i uszczelnienia chroni±ce wnêtrze obiektywu przed wilgoci±. Wiêcej informacji mo¿na znale¼æ w specyfikacji technicznej:
Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 16-35 mm f/4G IF-ED
Nikon chwali siê pe³noklatkowym, szerokok±tnym zoomem o ogniskowej 16-35 mm i ¶wietle f/4. Jest to pierwsza konstrukcja z nowej serii szkie³ o sta³ym ¶wietle f/4, które maj± siê charakteryzowaæ dobrym stosunkiem jako¶ci do ceny.
W nowym obiektywie AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR Nikon zastosowa³ 17 soczewek ustawionych w 12 grup, przy czym dwie soczewki wykonano z niskodyspersyjnego szk³a ED, a trzy elementy s± asferyczne. Czê¶æ soczewek pokryto pow³okami nanokrystalicznymi, które maj± ograniczaæ bliki i flary. Obiektyw zosta³ tak¿e wyposa¿ony w mechanizm redukuj±cy drgania VR II, ultrad¼wiêkowy napêd autofokusa SWM i 9-listkow± przys³onê. Obiektyw oferuje mechanizm wewnêtrznego fokusowania, dziêki czemu nie zmienia swoich rozmiarów, ani nie obraca przedniej soczewki, co jest szczegónie przydatne przy korzystaniu z filtrów po³ówkowych.
Obiektyw jest bardzo solidnie wykonany. Gabarytami odpowiada obiektywowi 24-70 mm f/2.8, co przy tak szerokok±tnym szkle trzeba zaliczyæ do zdecydowanych zalet. Wagowo jest od niego trochê l¿ejszy - 680 g. ¦rednica filtra wynosi 77 mm, a k±t widzenia obiektywu 107 - 63 stopnie. Minimalna odleg³o¶æ ogniskowania wynosi 0,29 m, przy skrajnych ogniskowych 16 i 35 mm oraz 0,28 m w zakresie 20-28 mm.
Je¿eli chodzi o prêdko¶æ autofokusa to 16-35 mm f/4 jest minimalnie wolniejszy od 24-70 mm f/2.8, co nale¿y uznaæ za bardzo przyzwoity rezultat.
Ostatnim elementem o jakim trzeba wspomnieæ jest cena, która wynosi oko³o 4500 z³. Póki co obiektyw AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR trzeba zaliczyæ do propozycji raczej drogich, ni¿ umiarkowanych cenowo. Wielu potencjalnych nabywców przy wydatku tego rzêdu dwa razy zastanowi siê czy nie do³o¿yæ 1500 z³ i nie kupiæ jednak 17-35 mm f/2.8.
Polska premiera nowych obiektywów Samyang
Niezmiernie mi³o nam poinformowaæ, ¿e w czasie Miêdzynarodowych Targów £ódzkich Film Video Foto 2010 zaprezentowane zostan± po raz pierwszy nowe obiektywy marki Samyang.
Bêd± to:
* Samyang 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical z mocowaniami do wszystkich systemów.
* Samyang 85mm f/1.4 IF UMC AE w wersji z mocowaniem Nikon – jest to nowa generacja obiektywu portretowego, charakteryzuj±ca siê nowym rodzajem pow³ok antyrefleksyjnych oraz wbudowanym chipem przekazuj±cym do aparatu dane o ogniskowej, przys³onie i innych parametrach. Pozosta³e parametry pozostaj± bez zmian.
* Samyang 85mm f/1.4 IF MC w wersji z mocowaniem do Olympusa 4/3.
* Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye w wersji z mocowaniem do Olympusa 4/3.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na nasze stoisko nr 165 w hali nr 3. Poza wspomnianymi obiektywami bêdzie mo¿na zapoznaæ siê z pozosta³ymi produktami marki Samyang. Ostatniego dnia targów, w sobotê 27 marca, og³oszone zostan± równie¿ wyniki konkursu na najlepsze zdjêcie wykonane obiektywem Samyang.
fotomaniak.pl
120 lat obiektywów Carl Zeiss
Firma Carl Zeiss ¶wiêtuje 120 lat produkcji obiektywów. Przedsiêbiorstwo zosta³o za³o¿one w 1846 roku, ale pocz±tkowo zajmowa³o siê jedynie mikroskopami i dopiero w marcu 1890 rozpoczê³o produkujê obiektywów fotograficznych.
Firma Carl Zeiss powsta³a w 1846 roku w niemieckim mie¶cie Jena. Pocz±tkowo zajmowa³a siê produkcj± mikroskopów. W kolejnych latach do samego Carla Zeissa do³±czyli Ernst Abbe i Otto Schott. W marcu 1890 roku przedsiêbiorstwo Carl Zeiss wyprodukowa³o pierwszy obiektyw fotograficzny. Od tamtej pory optyka tej firmy jest stale obecna w ¶wiecie fotografii, filmu, medycyny, astronomii i przemys³u.
Carl Zeiss wniós³ du¿y wk³ad w rozwój bran¿y - wystarczy wspomnieæ o konstrukcjach Planar i Tessar czy pow³okach przeciwodblaskowych zastosowanych ju¿ w 1935 roku (oraz ¶wietnych T* stosowanych wspó³cze¶nie). Produkowane przez tê firmê szk³a by³y wykorzystywane w trakcie pierwszego l±dowania na ksiê¿ycu oraz przy produkcji wielu oskarowych filmów - na przyk³ad w trylogii W³adca Pier¶cieni.
Aktualnie Carl Zeiss produkuje gamê obiektywów do lustrzanek firm Canon, Nikon, Pentax i Sony, a tak¿e bli¿ej wspó³pracuje z tym ostatnim producentem przy produkcji optyki do aparatów kompaktowych i komórek.
Samyang 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical
Krakowska firma Delta informuje o dostêpno¶ci poprawionej (i finalnej) wersji obiektywu Samyang 14mm f/2.8 IF ED MC Aspherical. Szk³o z pierwszej, limitowanej dostawy pojawi siê w sklepie ju¿ dzi¶, 12 kwietnia - przy czym pierwszeñstwo zakupu maj± osoby, które wcze¶niej dokona³y rezerwacji.
W pierwszej - limitowanej dostawie, obiektyw bêdzie dostêpny z mocowaniem do Canona i Nikona. Oczywi¶cie pierwszeñstwo zakupu bêd± mia³y osoby które dokona³y wcze¶niej rezerwacji. Niestety ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ egzemplarzy mo¿e zabrakn±æ ich dla pozosta³ych klientów. Równie¿ dla nich mamy jednak dobr± wiadomo¶æ, kolejna dostawa ju¿ z pe³n± gam± systemów, zaplanowana jest na koniec kwietnia. Wtedy te¿ obiektywy bêd± dostêpne bez ograniczeñ.
www.samyang.pl
Na forach internetowych zwi±zanych z fotografi± pojawi³ siê link do ukraiñskiego oddzia³u firmy Leica. Tam z kolei mo¿emy zapoznaæ siê z oficjalnym plikiem PDF, opisuj±cym nowy obiektyw SUMMILUX-M 35mm f1.4 ASPH.
Nowy SUMMILUX-M 35mm f/1.4 ASPH. zosta³ zaprojektowany pod k±tem optymalnej wspó³pracy z cyfrowymi aparatami serii Leica M, ale nie tylko. Producent zapewnia, ¿e równie dobre efekty osi±gniemy, gdy podepniemy obiektyw do korpusów analogowych.
W obiektywie SUMMILUX-M 35mm f/1.4 ASPH. u¿yto tzw. "Floating Element", czyli ruchomej soczewki. Ma ona gwarantowaæ wyj±tkow± jako¶æ obrazu nawet przy najmniejszej odleg³o¶ci ostrzenia. Z nowo¶ci warto te¿ wymieniæ os³onê przeciws³oneczn±, opatentowan± i wykonan± w ca³o¶ci z metalu.
Nowy obiektyw firmy Leica ma kosztowaæ 3750 EUR, co w przeliczeniu daje ok. 14500 PLN.
Specyfikacja techniczna
* ogniskowa: 35mm
* jasno¶æ: f/1.4
* konstrukcja optyczna: 9 elementów w 5-ciu grupach
* jedna soczewka asferyczna
* minimalna odleg³o¶æ ostrzenia: 0,7 m
* minimalna przys³ona: 16
* listki przys³ony: 9
* bagnet: Leica M
* wymiary: 60x56 mm wraz z os³on±
* waga: 330 g
swiatobrazu.pl
Nikon AF-S Nikkor 200-400 mm f/4G ED VR II
Nikon zaprezentowa³ now± wersjê tele-zoomu o zakresie 200-400 milimetrów i sta³ym ¶wietle f/4. W stosunku do pierwotnego projektu zastosowano uk³ad stabilizacji nowszej generacji VRII, pow³oki nanokrystaliczne oraz dodano tryb autofokusa A/M.
Nikon AF-S Nikkor 200-400 mm f/4G ED VR II to nowa wersja tele-zoomu o takich samych parametrach, który funkcjonowa³ na rynku od 2003 roku. Obiektywy tego typu s± najczê¶ciej wykorzystywane w fotografii sportowej i przyrodniczej przez zawodowych fotografów - barier± dla amatorów jest cena, która oscyluje wokó³ 25000 z³otych (za star± wersjê).
Optyczna konstrukcja nowego Nikkora 200-400 milimetrów jest do¶æ skomplikowana: to 24 elementy (w tym 4 z niskodyspersyjnego szk³a ED), które ustawiono w 17 grup. Producent na niektórych powierzchniach zastosowa³ równie¿ pow³oki nanokrystaliczne, które maj± za zadanie ograniczyæ flary i odbicia oraz podnie¶æ kontrast.
Nowo¶ci± w stosunku do poprzedniej wersji jest ulepszony uk³ad stabilizacji obrazu VR II, który (wg producenta) pozwala wyd³u¿yæ czas otwarcia migawki bez poruszenia o 4 stopnie EV. Efektowny wygl±d nieostro¶ci ma gwarantowaæ 9-listkowa przys³ona. Obiektyw posiada te¿ mocowanie filtrów o ¶rednicy 52 mm (wsuwane).
Nikon AF-S Nikkor 200-400 mm f/4G ED VR II to narzêdzie, które wyj±tkowo czêsto mo¿e byæ wykorzystywane na zewn±trz - st±d uszczelnienia. Producent chwali siê odporn±, magnezow± obudow±, gumowymi uszczelkami oraz dodatkowym, szklanym filtrem ochronnym. W zestawie znajduje siê te¿ futera³ transportowy w formie plecaka.
Leica Summarit-S 35 mm f/2,5 ASPH
Leica zaprezentowa³a obiektyw Summarit-S 35 mm f/2,5 ASPH. To pierwszy szerokok±tny obiektyw stworzony z my¶l± o profesjonalnej, ¶rednioformatowej lustrzance S2.
Leica Summarit-S 35 mm f/2,5 ASPH to pierwszy szerokok±tny (ekwiwalent 28 milimetrów) obiektyw stworzony z my¶l± o profesjonalnej, ¶rednioformatowej lustrzance S2. Obiektyw sk³ada siê z 11 soczewek ustawionych w 9 grup. Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia to 55 centymetrów, co przek³ada siê na skalê odwzorowania 1:11.
Obiektyw ma mocowanie filtrów o rozmiarze 82 milimetrów, a jego wymiary to 88 x 122 milimetry. Wa¿y 930 gramów. W Wielkiej Brytanii ma kosztowaæ oko³o 3800 funtów, polskiej ceny na razie nie znamy.
fotopolis.pl
Sony E 16 mm f/2.8, E 18–55 mm f/3.5–5.6 oraz E 18–200 mm f/3.5–6.3
Razem z premier± modeli NEX-3 i NEX-5, firma Sony zaprezentowa³a równie¿ konwerter oraz trzy nowe modele obiektywów, dedykowanych debiutuj±cym dzisiaj aparatom. Oficjalnej prezentacji doczeka³y siê szk³a E 16 mm f/2.8, E 18–55 mm f/3.5–5.6 oraz E 18–200 mm f/3.5–6.3.
E 16 mm f/2.8
Obiektyw pe³ni±cy rolê najtañszego “kita”. Po pod³±czeniu do aparatu serii NEX (wyposa¿onego w matrycê formatu APS-C), charakteryzuje siê k±tem widzenia 83.1 stopni (warto¶æ ogniskowej oko³o 24 mm).
E 18–55 mm f/3.5–5.6
Standardowy zoom, wyposa¿ony w optyczn± stabilizacjê obrazu (OSS). Po pod³±czeniu do aparatu serii NEX (wyposa¿onego w matrycê formatu APS-C), charakteryzuje siê k±tem widzenia 76.5 stopni dla najkrótszej ogniskowej i 28.9 stopni dla najd³u¿szej ogniskowej.
E 18–200 mm f/3.5–6.3
Super zoom, wyposa¿ony w optyczn± stabilizacjê obrazu (OSS). Po pod³±czeniu do aparatu serii NEX (wyposa¿onego w matrycê formatu APS-C), charakteryzuje siê k±tem widzenia 76.5 stopni dla najkrótszej ogniskowej i 8.1 stopni dla najd³u¿szej ogniskowej.
Konwerter LA-EA1
Konwerter umo¿liwiaj±cy zapiêcie do aparatów serii NEX, obiektywów z mocowaniem Alpha i bagnetem A.
Sigma APO 120-400 mm f/4.5-5.6 DG OS HSM z mocowaniem Sony i Pentax
Sigma Corporation og³osi³a rozpoczêcie sprzeda¿y teleobiektywu APO 120-400 mm f/4.5-5.6 DG OS HSM z mocowaniem dla aparatów Sony i Pentax. Szk³o wyró¿nia siê obecno¶ci± optycznej stabilizacji obrazu i cichego silnika AF (Hyper Sonic Motor).
Konstrukcja teleobiektywu Sigma APO 120-400 mm f/4.5-5.6 DG OS HSM oparta zosta³a o dwadzie¶cia jeden elementów (w tym trzy soczewki ze szk³a SLD), u³o¿onych w piêtnastu grupach. Na wyposa¿eniu znalaz³ siê silnik ultrad¼wiêkowy (Hyper Sonic Motor), który wspomaga system AF aparatu, zapewniaj±c b³yskawiczn± reakcjê oraz szybkie ustawienie i utrzymanie ostro¶ci. Nie zabrak³o równie¿ optycznej stabilizacji obrazu, która wedle deklaracji producenta zapewnia przesuniêcie rzêdu 4 EV.
Podstawowe parametry techniczne:
* Zakres ogniskowych: 120-400 mm;
* ¦wiat³osi³a: f/4.5-5.6;
* Pole widzenia: 20.4-6.2 stopni;
* Maksymalne powiêkszenie: 1:4.2;
* Minimalna odleg³o¶æ ostrzenia: 150 centymetrów;
* Filtr: 77 mm;
* Dostêpne mocowania: Sigma, Canon, Nikon, Sony i Pentax;
* Wymiary: 92.5×203.5 mm;
* Waga: 1 640 gramów.
Leica Summilux-M 35 mm f/1,4 ASPH
Leica zaprezentowa³a od¶wie¿on± wersjê obiektywu Summilux-M 35 mm f/1,4 ASPH, stworzon± z my¶l± o wspó³pracy z modelem M9. Szk³o o tych parametrach jest jednym z najpopularniejszych w¶ród u¿ytkowników systemu M.
Od¶wie¿ona wersja obiektywu Leica Summilux-M 35 mm f/1,4 ASPH zosta³a zoptymalizowana pod k±tem wspó³pracy z cyfrowymi aparatami Leica M, w tym najnowszym M9. Optycznie sk³ada siê z dziewiêciu soczewek, z których piêæ wykonano ze szk³a o wysokim wspó³czynniku refrakcji. Zastosowano te¿ jeden element asferyczny. Producent podkre¶la równie¿ zmiany w konstrukcji zewnêtrznej, w tym now± os³onê przeciws³oneczn±.
Najwa¿niejsze cechy nowego obiektywu:
- Doskona³a jako¶æ odwzorowania w ca³ym zakresie odleg³o¶ci – od 70cm do nieskoñczono¶ci.
- Mo¿liwo¶æ selektywnego wyboru p³aszczyzny ostro¶ci, dziêki niewielkiej g³êbi, osi±ganej przy otworze wzglêdnym f/1.4.
- Znakomita odporno¶æ na odblaski i wewnêtrzne odbicie, umo¿liwiaj±ca uzyskanie kontrastowych zdjêæ nawet podczas fotografowania pod ¶wiat³o.
- Poprawiona widoczno¶æ przez celownik aparatu dziêki kompaktowym rozmiarom obiektywu i os³ony przeciws³onecznej.
- Nowa, metalowa os³ona przeciws³oneczna.
- Obiektyw dostarczany bêdzie w zestawie z nakrêcan± os³on± przeciws³oneczn±, za¶lepkami: przedni±, tyln± oraz do os³ony przeciws³onecznej, protektorem gwintu mocowania os³ony (zak³adanym, gdy obiektyw wykorzystywany jest bez niej), skórzanym futera³em, instrukcj± obs³ugi i karta gwarancyjn±.
- Nowy obiektyw bêdzie dostêpny u autoryzowanych dealerów od koñca maja 2010 w cenie ok. 15.300 PLN
Voigtlander APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II
Obiektyw Voigtländer APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II, którego premiera mia³a miejsce w lutym, jest ju¿ dostêpny na rynku europejskim w cenie 549 euro.
Voigtländer APO-LANTHAR 90 mm f/3.5 SL II jest dostêpny w wersjach z mocowaniami do systemów Canon, Nikon oraz Pentax; cena szk³a to 549 euro, czyli ok. 2260 PLN. Jak podaje serwis dpreview, w Wielkiej Brytanii nowego Voigtländera z bagnetem Canon EF kupimy za 487,62 GBP, natomiast za wersje Nikon Ai-S i Pentax KA zap³acimy nieco mniej, bo 464,12 GBP (odpowiednio - ok. 2310 i 2200 z³otych).
Obiektyw charakteryzuje sta³a ogniskowa 90 mm przy ¶wiat³osile f/3.5. Jego konstrukcja optyczna to sze¶æ elementów, które zosta³y u³o¿one w piêciu grupach. Pozosta³a charakterystyka: ¶rednica filtra 52 mm, dziewiêæ listków przys³ony, minimalna odleg³o¶æ ogniskowania - 50 cm (32 mm z soczewk± zbli¿eniow±).
swiatobrazu.pl
Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM
W amerykañskim Amazonie pojawi³a siê cena obiektywu Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM. Szk³o dostêpne jest ju¿ w przedsprzeda¿y, a kosztuje 899 USD.
O obiektywie Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM, patrz±c na "papier", mo¿na powiedzieæ wiele dobrego. Jest jasny, jego ogniskowa ¶wietnie nadaje siê do portretów (w przypadku matryc o rozmiarze APS-C otrzymamy ekwiwalent 127,5 mm), a dziêki 9-listkowej przys³onie szk³o mo¿e generowaæ atrakcyjny bokeh.
Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM dostêpna jest w przedsprzeda¿y w cenie 899 USD (ok. 3015 PLN).
swiatobrazu.pl
Nikkor 6mm f/2.8, czyli fish-eye, który widzi "za siebie"
W serwisie aukcyjnym eBay pojawi³ siê wyj±tkowo rzadki obiektyw firmy Nikon - Nikkor 6mm f/2.8, z polem widzenia równym... 220 stopni. Jego cena to nieco ponad 34 tys. USD.
Serwis PetaPixel zwraca te¿ uwagê na spor± wagê tego interesuj±cego szk³a - ok. 5200 gramów. Nikkor 6mm f/2.8 jest jednym z najciekawszych szkie³ w "35-milimetrowej" fotografii; rzeczywi¶cie potrafi "patrzeæ za siebie" dziêki 220-stopniowemu polu widzenia.
Obiektyw zosta³ skonstruowany w Japonii, z przeznaczeniem do u¿ytkowania w specyficznych warunkach naukowych i przemys³owych; tam, gdzie potrzeba pola widzenia szerszego ni¿ 180 stopni. Mowa tu - przyk³adowo - o fotografowaniu wnêtrz rur, walców, cylindrów i podobnego typu obiektów.
Oczywi¶cie, nikt nie zabrania korzystania z niew±tpliwych dobrodziejstw Nikkora 6mm f/2.8 w innych ga³êziach fotografii.
swiatobrazu.pl
Wwwow, ale ryba!! Macie jakie¶ foty tego szk³a??
Panasonic Lumix G Fisheye 8 mm f/3,5
Panasonic zaprezentowa³ nowy, wymienny obiektyw LUMIX FISHEYE 8 mm / F3.5 (odpowiednik dla negatywu 35 mm: 16 mm), przeznaczony do aparatów systemowych nowej generacji LUMIX G Micro System.
Obiektyw ten oferuje k±t widzenia po przek±tnej wynosz±cy 180 stopni, co daje charakterystyczn± perspektywê i unikalny efekt deformacji. Pozwala to uzyskaæ niezwyk³y obraz nie tylko na zdjêciach, ale tak¿e w filmach, aby dodaæ efektowne ujêcie nawet do materia³ów telewizyjnych, filmów i nagrañ przeznaczonych do Internetu.
Nowy obiektyw zbudowany jest z dziesiêciu soczewek w dziewiêciu grupach. Wyró¿nia siê niezwykle kompaktowymi rozmiarami, które zawdziêcza standardowi Micro 4/3. Pozwoli³o to na zdecydowane zmniejszenie gabarytów, dziêki czemu jest to najmniejszy i najl¿ejszy obiektyw Fisheye na ¶wiecie*. Zastosowanie soczewki ED sprawia, ¿e obiektyw rysuje ostry obraz od zbli¿enia a¿ po nieskoñczono¶æ, za¶ aberracja chromatyczna i zniekszta³cenia s± zminimalizowane.
Obiektyw jest w stanie ustawiæ ostro¶æ ju¿ w odleg³o¶ci 0,1 metra od celu, jednocze¶nie LUMIX G FISHEYE 8 mm / F3.5 wykorzystuje wewnêtrzny system ogniskowania, który umo¿liwia wykonywanie zdjêæ z du¿ych odleg³o¶ci, nie zmuszaj±c u¿ytkowników do podchodzenia do fotografowanego przedmiotu nawet wówczas, gdy chc± wykonaæ zbli¿enie.
Nowy obiektyw, po zamocowaniu w aparacie z linii LUMIX G Micro System, sprawnie wspó³pracuje z szybkim i precyzyjnym kontrastowym systemem AF, co zwiêksza komfort i przyjemno¶æ p³yn±c± z fotografowania. Siedem listków przes³ony daje jej zaokr±glony kszta³t, dziêki czemu nieostre obszary zdjêæ wykonanych z wysok± przes³on± charakteryzuj± siê atrakcyjn± delikatno¶ci±. Ponadto w tylnej czê¶ci obiektywu mo¿na umie¶ciæ filtr arkuszowy, np. ¿elowy, aby za jego pomoc± uzyskaæ dowolne formy ekspresji.
Zastosowanie silnika krokowego sprawia, ¿e ustawianie ostro¶ci przebiega p³ynnie i cicho zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów. W konstrukcji obiektywu zastosowano solidne, metalowe mocowanie oraz wielokrotnie powlekane soczewki, które zmniejszaj± odblaski i refleksy, co pozwala uzyskaæ ¶wietne parametry optyczne. Optymalnie zaprojektowana nasadka przeciws³oneczna pozwala na korzystanie z obiektywu nawet przy silnym ¶wietle s³onecznym.
panasonic.pl
Carl Zeiss Distagon T* 2,8/25 ZF.2
Firma Carl Zeiss wypu¶ci³a kolejny obiektyw w wersji ZF.2, czyli z bagnetem Nikona i stykami oraz procesorem umo¿liwiaj±cym przekazywanie do korpusu informacji o ogniskowej i przys³onie.
Carl Zeiss Distagon T* 2,8/25 ZF.2 nie ró¿ni siê optycznie od poprzedniej wersji. Zmiany, jak we wszystkich szk³ach z oznaczeniem ZF.2, wi±¿± siê z dodaniem procesora i styków elektronicznych umo¿liwiaj±cych przekazywanie do korpusu informacji o ogniskowej i przys³onie, a w konsekwencji korzystanie z automatycznych trybów pomiaru ¶wiat³a. Obiektyw kosztuje oko³o 760 euro (bez VATu).
fotopolis.pl
Sigma - wykryto wadê w niektórych obiektywach
Jak poinformowa³a firma Sigma Corporation, w niektórych obiektywach japoñskiego producenta wyst±piæ mog³a wada zwi±zana z systemem automatycznego strojenia ostro¶ci. Problem dotyczy jedynie wybranych szkie³ z serii APO 50-500 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM, APO 120-400 mm f/4.5-5.6 DG OS HSM i APO 150-500 mm f/5-6.3 DG OS HSM.
Defekt wspomniany w nocie serwisowej Sigmy wyst±piæ mo¿e w modelach o numerze seryjnym mieszcz±cym siê w poni¿ej podanych zakresach:
* APO 50-500 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM - numery od 10633051do 10972000;
* APO 120-400 mm f/4.5-5.6 DG OS HSM - numery od 10574001 do 10972000;
* APO 150-500 mm f/5-6.3 DG OS HSM - numery od 10674301 do 10972000.
Je¶li jeste¶cie posiadaczami jednego z wadliwych szkie³, producent zaleca Wam wizytê w punkcie serwisowym. Oficjalny komunikat w tej sprawie znajdziecie na stronie
http://www.sigma-photo.co...info_100616.htmfotomaniak.pl
U¿ytkownicy aparatów Samsung NX10 mog± zacieraæ rêce z rado¶ci, albowiem wszystko wskazuje na to, ¿e na rynku pojawi siê drugie ¼ród³o dla wymiennej optyki w systemie NX. Wszystko dziêki ostatniej deklaracji firmy Samyang, która zapowiedzia³a rych³e wprowadzenie do sprzeda¿y trzech obiektywów z mocowaniem kompatybilnym z bagnetem NX.
Po¶ród szkie³ zapowiedzianych przez koreañskiego producenta znajdziemy:
* Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye - parametry optyczne bez zmian wzglêdem innych systemów, zwiêkszeniu ulegnie jednak d³ugo¶æ obiektywu (do 98.3 mm) i jego waga (do 464 gramów). Wiêcej informacji w tym dokumencie (format PDF);
* Samyang 14 mm f/2.8 IF ED MC Aspherical - parametry optyczne bez zmian wzglêdem innych systemów, zwiêkszeniu ulegnie jednak d³ugo¶æ obiektywu (do 117.1 mm) i jego waga (do 573 gramów). Wiêcej informacji w tym dokumencie (format PDF);
* Samyang 85 mm f/1.4 IF MC Aspherical - parametry optyczne bez zmian wzglêdem innych systemów, zwiêkszeniu ulegnie jednak d³ugo¶æ obiektywu (do 95.7 mm) i jego waga (do 560 gramów). Wiêcej informacji w tym dokumencie (format PDF);
Propozycja Samyanga w po³±czeniu z wcze¶niejszymi deklaracjami Samsunga o wprowadzeniu piêciu nowych obiektywów jeszcze w tym roku, umo¿liwi zbudowanie podstawowej bazy optycznej dla systemu NX i z pewno¶ci± u³atwi wprowadzenie na rynek kolejnych aparatów z tej serii.
Tokina AT-X 16-28 mm f/2,8 PRO FX (IF) SD-M
Na stoisku Tokiny na ostatnich targach PMA mo¿na by³o znale¼æ prototyp szerokok±tnego zooma o zakresie 16-28 milimetrów i ¶wietle f/2,8. Przedstawiciele firmy informowali wtedy, ¿e obiektyw ten bêdzie mia³ swoj± premierê latem tego roku. Zapowied¼ okaza³a siê prawdziwa, Tokina AT-X 16-28 mm f/2,8 zosta³a w³a¶nie oficjalnie zaprezentowana.
Tokina AT-X 16-28 mm f/2,8 PRO FX (IF) SD-M zosta³a zapowiedziana na targach PMA. Teraz pojawi³y siê ju¿ oficjalne informacje o finalnym kszta³cie produktu. Obiektyw bêdzie siê sk³ada³ z 15 elementów u³o¿onych w 13 grup. Cze¶æ elementów bêdzie wykonana z niskodyspersyjnego szk³a i bêdzie mia³a asferyczny kszta³t. Producent zastosowa³ nowy silnik AF Silent Drive-Module (SD-M) i mechanizm wewnêtrznego ogniskowania. Tokina planuje sprzeda¿ dwóch wersji tego szk³a - z mocowaniem Canon i Nikon.
fotopolis.pl
Zmiany w dystrybucji obiektywów Falcon i Samyang
Samyang Optics Co Ltd informuje o zaprzestaniu produkcji obiektywów pod mark± Falcon. Wszystkie szk³a bêd± teraz dostêpne jedynie pod mark± Samyang, a zobowi±zania serwisowe i gwarancyjne dotychczasowego dystrybutora Falconów przejmie firma Delta Kraków.
Samyang Optics Co Ltd nie bêdzie ju¿ wytwarzaæ obiektywów sygnowanych logiem Falcon; posiadacze tych szkie³ nie strac± jednak swoich gwarancji czy mo¿liwo¶ci serwisowania. Przejmie je dotychczasowy dystrybutor obiektywów Samyang, firma Delta Kraków, zapewniaj±c najwy¿szej jako¶ci us³ugi serwisowe. Informacja ta bezpo¶rednio z Korei, z siedziby firmy Samyang Optics Co Ltd.
swiatobrazu.pl
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8G ED - zauwa¿ono wady w niektórych egzemplarzach
Koreañski oddzia³ firmy Nikon opublikowa³ notê serwisow±, w której zwraca uwagê na pewien problem, mog±cy pojawiaæ siê w okre¶lonych okoliczno¶ciach. Mowa tutaj o mo¿liwo¶ci dostawania siê ¶wiat³a do wnêtrza obiektywu Nikkor 24-70 mm f/2.8G ED (zw³aszcza przy mocnym, zewnêtrznym o¶wietleniu) podczas pracy w zakresie ogniskowych 50-55 milimetrów.
Winn± jest w tym wypadku szybka, os³aniaj±ca skalê odleg³o¶ci w obiektywie Nikkor 24-70 mm f/2.8G ED. To przez ni±, przy silnym o¶wietleniu zewnêtrznym, mo¿e siê do wnêtrzna obiektywu dostawaæ niechciane ¶wiat³o. Jeden z "nieszczê¶liwych" Nikkorów trafi³ do Andyego Kima, który za pomoc± materia³u wideo przedstawi³ dok³adnie, na czym polega wspomniany defekt i jaki ma wp³yw na zdjêcia.
Zdaniem producenta problem ten wystêpuje sporadycznie, a wszystkie poszkodowane osoby proszone s± o zg³oszenie siê do serwisu. Mo¿na tak¿e skorzystaæ z prowizorycznego rozwi±zania, zaproponowanego przez koreañski oddzia³ Nikona.
swiatobrazu.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl