Pogranicza
witam
jakie polecacie zalozyc amory na tyl przy obnizeniu cos kolo -40 lub troche wiecej, chodzi mi o cos spradzonego i w przystepnej cenie
takie cuda znalazlem na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...b4_bmw_e30.htmlhttp://moto.allegro.pl/it...act_od_mts.htmlpzdr.
B4 sa za miekkie przynajmniej w e34 mialem i byly jako standardy wiec do obnizenia raczej sie nie nadaja .. albo b6 abo b8 - wg mnie.
B4 to zamiennik seryjnych
B6 s± utwardzane do seryjnych sprê¿yn
B8 dostosowane do obni¿anego zawieszenia
tu masz b6 w przystepnej cenie ale do nich maksymalne obnizenie na ty³ jest oko³o 20mm.
http://www.allegro.pl/ite...0_2szt_tyl.html
Matoot ja ostatnio spedzilem sporo czasu na szukaniu amorow i nie pakuj sie w zadne MTS Technik, GT Cupliny, TA Technix czy Inter Alloy bo to wszystko to samo scierwo, ktore wytrzyma Ci max 4-5 miesiecy. Jedyny sluszny i najtanszy wybor do tak obnizonego zawieszenia to Bilstein B8. Tu masz katalog Bilsteina
http://www.carparts-cat.c...39018019&ROOT=1 , tu dystrubutora
http://amortyzatorysklep....f9&id_dir=10117 , a tu gadu goscia, ktory tez Ci moze zalatwic B8 5351130.
No raczej wdepnac w kakao to nie jest problem z tad moje pytanie ;) szukalem tez uzywek ale raz ze trudno znalezc a dwa, ciezko mi wierzyc komus na slowo chyba ¿e ze sprawdzonego zrodla.
pozdr.
[ Dodano: 2008-09-16, 20:01 ]
Mnie kieszen zabolala 4 miesiace po tym jak kupilem GT Cupline. Bo tak krotko u mnie wytrzymalo to ..... . I teraz musze kupic nowe. Tym razem beda to wlasnie B 8:d, ktore wytrzymaja o wiele dluzej:).
Co do b8 na tyl to tez nie jest tak kolorowo, wlasnie wyslalem do regeneracji, do serwisu Bilsteina w Warszawie gdzie po 8 miesiacach uzytkowania powiedzieli ze amorki juz do niczego sie nie nadaja. Przyczyna szybkiego padania tylnych amortyzatorow sa notorycznie zrywajace sie glowiczki tylne, to przez nie na tloczysko dzialaja duze sily poprzeczne niszczac amortyzator od srodka :/ Gosc z serwisu powiedzial ze juz od ok 5 lat nie montuja tych amorkow na tyl w e36 :/ Wymyslili sobie na to patent, a mianowicie polecaja amortyzator b8 o oznaczeniu B46, ktory ma grubszy cylinder i jest sztywniejszy, przez co dluzej wytrzymuje, jednak wiem ze skracaja mu skok i nieznacznie utwardzaja bo jest bardziej "komfortowy" niz seryjny b8 sprint B36. Zastanawiam sie nad taka opcja jednak wolaja 550zl/szt :/
chyba kupie u tego goscia z allegro i wysle im do przerobki bo on wola 600zl/2szt. Poki co kupilem b8 na przod i jutro bede montowal ;)
...a i jeszcze co do tych glowiczek to moznaby je jakos wzmocnic...wiem ze gagariny to regeneruja i wlasnie w ten sposob ze zostaje tam mniej gumy, pzez co sa sztywniejsze.
Wg mnie gagarin sie nadaje tylko do diagnozy i zakupu swoich czesci i roboty u niego. Nie wierze ze mozna zregenorowac swozen wahacza a on to robi ... pozniej jest niby rok gwarancji ale co to jest rok - 20.000km ? Swozen na nowym wahaczu dobrej firmy przy seryjnym zawieszeniu i dobrze dobranej gumie na kole powinien wytrzymac kolo 80.000km nawet na polskich drogach. Dlatego ja bym odradzal naprawy o gagarina na jego regenerowanych czesciach.
a ktos z was odsy³a³ je w ramach gwarancji?czy gwarancja nie obejmowa³a tych uszkodzen?chodzi o te gt cupline(mugen) i b8 ty³(osti).tu jest bardzo dobre zawieszenie kompletne SACHS PERFORMANCE do e36 w cenie 1200z³
http://www.allegro.pl/ite...hs_bmw_e36.html
Ja odsylalem ale niestety gdzies sie gwarancja zawieruszyla szwagrowi. Z tego co wiem to zrobiliby to bez kosztow.
Peron co do gagarina to naprawde znaja sie na rzeczy choc tez jestem za tym zeby kupowac nowe jak najlepsze czesci, choc niektore ich regenerowane wytrzymuja dluzej niz nowe zamienniki.
Jesli chodzi o te glowiczki to nie chodzi o ich regeneracje tylko wzmocnienie co jest mozliwe i dziala, bo oryginal zrywa sie po wjechaniu w dobra dziure, tym bardziej przy obnizonym i twardym zawiasie.
hej. Jak± masz e30? w jakiej budzie? ja mam cabrio i mam sportowe amorki i twarde sprê¿yny. Ja takie auto kupi³em i chcê to wywaliæ bo autem je¿d¿ê na codzieñ i jest dla mnie za twardo i nisko. Je¶li masz ochotê to mo¿emy siê zamieniæ oczywi¶cie je¶li chcesz u¿ywki i sam masz zawiasy w dobrym stanie.
Ja podobnie gdzies zawieruszylem gwarancje:d, a Cupliny tak juz maja, ze szybko padaja. Wlasnie przez to doczeklaismy sie tylu nazw tych samych amorow.
e30 coupe m20b20 z 90r zamiana calkiem chetnie szczegolnie ze teraz ubezpieczalnia ogolila mnie z kasy (kretacze), a co do zawieszenia to springi raczej ori, a amorki sa zolte (pewnie malowane :D), miekkie i tlumia, mam je jeszcze zalozone wiec sprawdzic mozna
pzdr.
[ Dodano: 2008-09-18, 09:55 ]
Napisa³em ci PM. Trzeba tylko ustaliæ czy sprê¿yny i amorki bêd± pasowa³y z cabrio do coupe. Ja mam taki sam motor wiêc mo¿e bêdzie pasowa³o:)
wszystko raczej powinno podejsc normalnie chociaz glowy uciac nie dam, z reszta demontaz amorow to najmniejszy problem, a co do pw to nic nie dostalem
ok, wyslalem drug± pw
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl