Pogranicza
nasz³o mnie ostatnio takie pytanie, poniewa¿ prawie zawsze tankuje vpowera czasami racing, czy nie lepsze od vpower byloba benzyna super jakos tam 98 z bp, roznica w cenie to 1 grosz na korzysc vpower (4,62 i 4,63)
zwyk³y v-power ma 95 oktanów,mi sie wydaje ze dobra(np. ultimate) 98 bedzie lepsza.ale nie jestem pewien
Nie ma sensu tankowaæ paliwa tylko dlatego, ¿e ma wy¿sz± liczbê oktanow± (od zalecanej przez producenta) bo w ¿aden nie wp³ywa to na jego warto¶æ opa³ow±. Na pewno nie przybêdzie Ci mocy.
Vpower, vpower racing(99+) spe³niaj± bardziej rygorystyczne normy, zawieraj± mniej siarki i maj± jakie¶ dodatki uszlachetniaj±ce wiêc raczej nie ma sensu przerzucaæ siê na Pb98.
sprawa jest prosta
wyzsze oktany sa potrzebne przy bardzo wysilonych silnikach. Dzieki temu (jak dobrze pamietam) spalanie stukowe nie jest tak destrukcyjne dla silnika jak przy 95.
Dlatego w sportach motorowych stosuje sie paliwa powyzej 100oktanow
Druga sprawa ze benzyna vpower posiada dodatki ktore powoduja wzrost paru koni.
Po szersze info zapraszam tutaj:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdfsprawa powinna sie wyjasnic:)
tam jest napisane ze ultimate jest tej samej klasy co v-power racing 100 oktanów(prawie 5z³/1l).nie wiem jaka jest u nas cena za litr ultimate?czyli jak sie nie ma kasy to najlepiej jezdzic na zwyk³ym 95 a jak stac to lac racinga 100 oktanów.czyli nie ma tak zwanego z³otego srodka:)
Kiedy¶ by³ robiony test paliw na 100 stacjach w zachodniopomorskim.
Wynik - PB95 zawiera³a ¶rednio 91 oktan a PB98 mia³a ¶rednio 96
czyli lej±c 98 lejemy dobr± 95 a lej±c 95 ..... to ju¿ niewiadomo
pozatym przy ma³ych przebiegach czyli przy jazdach typu 5 cz10km niczego nie odczujemy zw³aszcza w miescie ale na trasie moze zmiejszyc sie choc niewiele zuzycie paliwa
sprawdza³em to kiedy¶ - zrobi³em na ca³ym baku vp racing tyle samo kilometrów co zazwyczaj na zwyk³ej Pb95 z shella.
jak by nie spojrzec nasze beemki sa przystosowane do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 91 wiec nie ma problemu z tego co mi wiadomo i co testowalem w swoim aucie i aucie starych to w mniejszych silnikach spalanie minimalnie spadlo i silnik zaczal rowniej pracowac a w duzym silniku znaczy u mnie poprawila sie tylko kultura pracy spalanie nie spadlo niestety ale testowalem niemieckie paliwo i na autostradzie w niemczech z porownaniu z nasza 95 na ichnej euro super czyli tak jak nasze 95 auto zrobilo 90 km wiecej a jeszcze paliwa z grupy v-power czy ultimate lub supreme spalaja sie czysciej co sprawdzilem na analizatorze spalin na kursie diagnosty
no niestety nasze paliwa nie s± najlepszej jakosci i róznica w zasadzie jest w nazwie co widac takze po olejach wystarczy pogadac z ludzmi z branzy i odrazu mamy pe³en obraz rynku paliw i oleju shela rozlewaj± w szopach disel zasiarczony ma³a liczba cetanowa a w benzynie za ma³o oktanów niemcy jednak pod wieloma wzgledami nas przeganiaj± i tak juz zostanie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl