Pogranicza
Witam mam BMW E36
ostatnio pojawi³ misi ma³y problem w moim aucie podczas hamowania zaczyna mi ostro biæ kierownica. Co mo¿e byæ przyczyn±?? Krzywa tarcz zu¿yte koñcówki dr±¿ków czy mo¿e nie wywa¿one które¶ z kó³. dodam ze ko³a wywa¿a³em ostatnio jakie¶ 2 ty¶ km temu jednak bici pojawi³o sie dopiero teraz. Zauwa¿y³em równie¿ ¿e zgubi³em odwa¿nik na prawym przednim kole czy to mo¿e byæ przyczyn± tego??
Czekam na podpowiedzi i z góry dziêkuje
Pozdrawiam
to mo¿e byæ przyczyn± (i od tego zacznij skoro spad³ ciê¿arek), tak samo jak krzywe tarcze i wszelkie luzy w uk³adzie kierowniczym i zawieszeniu.
kurde ja mam podobnie tylko ze w pewnym zakresie predkosci ... jezeli hamuje to miedzy 110 a 80 tez mi trzesie kierownica ... tylko ja u siebie podejrzewam ze ktoras tarcza moze byc krzywa bo kiedy auto sie bardzooooo wolno toczy to ktoras tarcza co chwile popiskuje (tak mi sie wydaje ze tarcza) ale niedlugo sie wybieram to guru Bartka z carfixu wiec pewnie i to zdiagnozuje. do tego kiedy jade i puszcze kierownice to nie trzyma sie prosciutko tylko wykonuje bardzo delikatne ruchy w prawo i lewo ... ale wystarczy ja tylko dotknac reka i przestaje.
widze ze e36 maja podobne problemy...ja tez sie wybieram na przeglad ukladu kierowniczego:)
podobne mam wrazenia,lekkie sciaganie przy hamowaniu itp:)
mi sie wydaje ze na 99% tarcze,mia³em to samo.przy hamowaniu mocne trzesienie,a podczas jazdy lekkie dygotanie lewo prawo.zmieni³em tarcze na ate power disc,klocki ate(komplet 340z³) i jest miodzio.dodam ze tarcza krzywa wprowadza bicie a si³a bic zalerzy w duzym stopniu równiez od tego jak spore sa luzy na pozosta³ych elementach zawieszenia jak swoznie,koncówki itd.znajomy mia³ tak jak my ale najpierw zmieni³ sworznie zewnetrzne,koncówki,³aczniki,trzesienie spad³o o 70% ale dopiero zmiana tarcz spowodowa³a ze ca³kowicie przesta³o bic.
cos z tym trzeba bedzie zrobic ... ale to juz na wyplate lipcowa zostawiam :D
Proponujê sprawdziæ jeszcze gumy na stabilizatorze i (mo¿e banalne ale s³ysza³em o takich przypadkach) lu¼ny zacisk lub niedokrêcone ko³o.
Je¶li kierownica bije przy wysokich prêdko¶ciach i lekkim hamowaniu (wtedy powinna biæ najmocniej) to s± to zdecydowanie tarcze hamulcowe, je¶li natomiast bicie jest przy wszystkich prêdko¶ciach to bêdzie to uk³ad zawieszenia lub a nawet bardziej uk³ad jezdny. Zacz±³bym od kana³u, brechy i sprawdzenia czy nie ma luzów na koñcówkach dr±¿ków, stabilizatorach itp. Je¶li wszystko jest ok to mo¿e faktycznie pospada³y tylko ciê¿arki a mo¿e w oponie gdzie¶ siê zrobi³ du¿y z±bek... w wiêkszo¶ci przypadków rozwi±zania s± banalne. Wa¿ne jest jednak by tego nie zaniedbaæ poniewa¿ mo¿e to doprowadziæ do "rozklekotania" ca³ego zawieszenia i uk³adu jezdnego. To co czujemy w kabinie to nic w porównaniu z tym co idzie na ko³a i amortyzacje.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pladminik.xlx.pl