Pogadajmy o ... F1 

Pogranicza

Zapewne i tutaj s± fani F1, z którymi mo¿na pogadaæ na wspólne tematy Pierwsze GP za nami, mo¿e niezbyt pomy¶lne dla Roberta, ale przynajmniej sobie powyprzedza³ (wg. niektórych "fahofcuf" nie umie tego robiæ). B±czek jak b±czek, ani to jaka¶ specjalna Sutila wina, ani Webbera, ani Roberta, po prostu pech, cieszy natomiast dobre tempo Renault, co¶ powinno z tego byæ Cieszê siê, ¿e zas³u¿enie wygra³ Alonso - nale¿a³o mu siê, Massa, jak Massa, Vettel mia³ biedak pecha, ale 4`te miejsce jako¶ dowióz³. Nie zachwycili ani Schumacher, ani Rosberg, ani Hulkenberg. "Nowi", z wyj±tkiem Lotusa, zgodnie z oczekiwaniami, czyli totalna klapa. Nastêpne emocje F1 juz za 2 tygodnie - GP Australii Jedyne, co nie cieszy, to to, ¿e wci±¿ musimy ogladaæ relacje polsatu, które niestety s± daremne, ale lepszy rydz ni¿ nic, lub RTL po niemiecku


Nie jest taki zly ten bolid Renault... Myslalem, ¿e bedzie gorzej... Co wa¿ne Robert dosc zadowolony takze z teamu - poprzednio stekal na niemiaszków...
To co mnie pociesza, to fakt, ¿e trochê siê ciekawiej zrobio³, mo¿e nie widowiskowo, ale przyjemniej siê oglada:) Mimo wszystko zostanê przy WRC
Mr.x a nie zauwa¿y³e¶ ¿e relacje z WRC te¿ ostatnio przynudzaj±?
Strasznie du¿o ujêæ z ¶rodka, jakby cieli koszty i przez to ilo¶æ kamer.
Co do F1. Wg mnie jako¶ nudno jak kocham wy¶cigi. A to przez to ¿e jednak pitstopy to by³a niewiadoma. A teraz Bolidy wa¿± mniej wiêcej tyle samo, przez to du¿o mniej mo¿liwo¶ci wyprzedzania przez ca³e pó³torej godziny, jak kto¶ szybki to i tak ¶rednio na takich torach jak Bahrajn doprowadziæ do wyprzedzania.
Ale mimo wszystko trzeba ogl±daæ. I szykowac sie ju¿ nied³ugo na nasze podwórko. Oby ch³opcy z autem zd±¿yli:)


Pitstopy z tankowaniami by³y fajne, bo to albo jaki¶ ci¶nieniowiec z wê¿em odjecha³, albo sie Hami spieszy³, i komu¶ w pitlane w dupê wjecha³, generalnie co¶ siê dzia³o. Poza tym, je¶li teraz taktyka wy¶cigowa ma polegaæ na jednej zmianie opon na wy¶cig, zak³adaj±c ¿e nie spadnie deszcz, to dziêkujê - FIA chyba trochê w piêtkê goni, albo Bernie ma ju¿ zaawansowanego alzheimera. Bahrajn, có¿... ci±¿y na nim przekleñstwo Tilke`go, którego powinno siê przegnaæ od projektowania torów...
Pamiêtam jeszcze te wy¶cigi kilkana¶cie lat temu, gdy nie mo¿na by³o tankowaæ. Moim zdaniem to krok w dobr± stronê.
Te¿ uwa¿am ¿e brak tankowania wyrównuje szanse pozostawiaj±c wiêcej umiejêtno¶ci kierowców i mo¿liwo¶ci samochodów i eliminuje po czê¶ci wp³yw przypadku. O przypadku wygranej Alonso po ustawionym wypadku Piqueta w Singapurze nawet nie warto wspominaæ.
Z jednej strony macie racje ale... jad±c w strudze za kim¶ trac± 20KM albo kilka km/h... jak sie przypadkiem mocny znajdzie za s³abszym wiadomo, widaæ by³o jak nagle De la Rosa dogoni³ Buemiego i wtedy dopiero Kubica ³ykn±³ oby dwu. a tak nie bardzo dawa³ radê..., w przypadku odwrotnym nawet jaka¶ szaleñcza szar¿a nie pomo¿e...
Bo tu jest pytanie na ile zmieni³y siê aerodynamicznie bolidy przez te kilkana¶cie lat...
no niby zmiany w specyfikacji w poprzednim roku mia³y ograniczaæ wp³yw docisku aerodynamicznego ale jak zwykle zamierzenia federacji sobie a konstruktorzy i ¿ycie sobie
Te nó¿kami zas³aniane dziurki w bolidzie.
hehehe

ale odk±d pamiêtam to federacja ca³y czas wojuje z konstruktorami niby w celu zwiêkszenia bezpieczeñstwa na torach i podniesienia atrakcyjno¶ci zawodów - ograniczenia ilo¶ci cylindrów, zmiany aerodynamiczne, opony... mo¿na tak ci±gn±æ w nieskoñczono¶æ. A konstruktorzy zaraz rzucaj± siê do przeprojektowania i zaraz mamy kolejne patenty!

prawda jest taka ¿e F1 oprócz grupy zatwardzia³ych entuzjastów wiêkszo¶æ obchodzi tyle co zesz³oroczny ¶nieg! A prze³omu ¿adnego nie widaæ!
Fascynuje mnie w sumie ta niemoc tworz±cych przepisy, by u³atwiæ wyprzedzanie i ta walka z konstruktorami, w której jakikolwiek przepis zostanie uchwalony, to konstruktorzy i tak bêd± kilka kroków naprzód.

A tak powa¿nie, to du¿e ograniczenia powsta³y w wyniku znacznego zwiêkszenia bezpieczeñstwa wy¶cigów. Czyta³em, ¿e usztywnienie konstrukcji bolidów i stworzenie stref zgniotu spowodowa³y, ¿e nie ma w zasadzie mo¿liwo¶ci powrotu do pewnych pomys³ów powoduj±cych, ¿e wyprzedzanie jest ³atwe...
to akurat nie jest g³upie ale walka z oponami?
najpierw wprowadzenie opon bie¿nikowanych w miejsce slicków, które mia³o obni¿yæ przyczepno¶æ ¿eby spowolniæ bolidy!!! pó¼niej powrót do slicków ale za to obowi±zek jazdy na dwóch mieszankach co powoduje ¿e czê¶æ wy¶cigu przeje¿d¿a siê w nieoptymalnych warunkach! ja po prostu nie ogarniam tej kuwety. Kolejne koncerny i sponsorzy rezygnuj± z pracy w F1. Pomys³y ¿eby wprowadziæ dwie serie dla bogatych i tych mniej zasobnych...
jak dla mnie ¿enada
Pomys³ z dwoma mieszankami w sytuacji braku tankowania jest rzeczywi¶cie bez sensu. Podobno ma to siê zmieniæ za rok, gdy odejdzie obecny dostawca opon.

To, ¿e koncerny opuszczaj± Formu³ê 1 akurat uwa¿am za plus. Toyota i Honda siê zb³a¼ni³y. BMW podobnie, bo gdy mieli szansê na wysokie miejsca, to korporacyjny styl my¶lenia nie by³ w stanie nad±¿yæ za rozwojem wypadków. W Formule 1 najbardziej odnajduj± siê zespo³y ma³e, umiej±ce szybko reagowaæ. Tak w sumie by³o zawsze. McLaren, Williams, Lotus, Brabham, Tyrrell, Arrows, zawsze biedniutkie Minardi, Sauber, Jordan wreszcie. Era wielkich koncernów zabi³a Formu³ê 1 moim zdaniem. W tej chwili mamy stan przej¶ciowy niestety, a to nikomu siê nie podoba...

W Formule 1 najbardziej odnajduj± siê zespo³y ma³e, umiej±ce szybko reagowaæ. Tak w sumie by³o zawsze. McLaren, Williams, Lotus, Brabham, Tyrrell, Arrows, zawsze biedniutkie Minardi, Sauber, Jordan wreszcie.

Ej¿e, McLaren to znowu nie takie maleñstwo, a pozosta³e na ogó³ "odnajdywa³y siê" w koñcówce, albo co najwy¿ej w ¶rodku stawki. By³y oczywi¶cie wyj±tki - np. Williams sprzed 10-15 lat, ale inni ze swoimi bud¿etami nie podskoczyli np. takiemu Ferrari.

Choæ oczywi¶cie wspominam te malutkie zespo³y i ich kierowców z prawdziwym rozrzewnieniem! Taki Forti Ford, albo mój ulubiony je¼dziec Yukyo Katayama! Ech - kto ich jeszcze pamiêta...
Czytali¶cie o tym?:

http://chronos24.pl/hublo...rzem-formuly-1/

a p... Toyota i Honda siê zb³a¼ni³y...

Tu bym polemizowa³. Honda musia³a doj¶æ sama do tego co chcia³a i dosz³a... Tylko pod nazw± Brawn GP...
Przemku, ale w³a¶nie o to chodzi, ¿e nie pod swoj± nazw±, tylko jako Brawn GP.

Najpierw by³ BAR. Pamiêtacie te malowane na pó³ samochody? By³o to tak: BAR by³ stajni± utworzon± przez koncern tytoniowy. Mieli dwa samochody i chcieli reklamowaæ na nich dwie swoje marki papierosów. Z tego powodu chcieli pomalowaæ jeden samochód na kolor jednej marki, a drugi na kolor drugiej marki. FIA siê nie zgodzi³a. W rezultacie oba samochody by³y pomalowane w sposób nastêpuj±cy: po lewej stronie Lucky Strike, po prawej 555.


I ten¿e BAR po kilku latach zacz±³ wygrywaæ. W pewnym sezonie by³ nawet trzeci w klasyfikacji, a Button, który tam je¼dzi³, regularnie wygrywa³. BAR by³ wtedy wyposa¿ony w silniki Hondy i Honda postanowi³a ten zespó³ wykupiæ. I ju¿ rok po wykupieniu przez Hondê zespó³ drastycznie obni¿y³ loty. Kompletnie przesta³ siê liczyæ. W koñcu w 2008 roku do zespo³u zosta³ ¶ci±gniêty Ross Brawn, by to znów pouk³adaæ. Ross przyszed³ i z³apa³ siê za g³owê. Spisa³ 2008 rok na straty i stwierdzi³, ¿e ten w³a¶nie rok daje sobie na przygotowanie zespo³u i samochodu na rok 2009. I kiedy ju¿ wszyscy w Hondzie wiedzieli, ¿e projekt samochodu na rok 2009 jest naprawdê obiecuj±cy, kierownictwo Hondy postanowi³o siê... wycofaæ. Maj±c ¶wiadomo¶æ, ¿e wszystko wskazuje na to, ¿e w nastêpnym sezonie bêd± wygrywaæ! Ma³o kto oczywi¶cie bra³ pod uwagê wywalczenie podwójnego mistrzostwa, ale ci, co znali samochód, wiedzieli, ¿e wygrywaæ bêdzie. To Przemku powiedz mi czy to nie jest zb³a¼nienie siê? Odej¶cie, gdy wie siê, ¿e mo¿na wygrywaæ, ale jakiemu¶ ksiêgowemu bilans siê nie zgadza³ i odhaczy³ zespó³ Formu³y 1 po stronie "straty, skasowaæ"? Rozumiem, gdyby nie wiedzieli, ¿e maj± ¶wietny samochód i zwyciêstwami byliby zaskoczeni, ale oni wiedzieli!

To jest skutek korporacyjnego my¶lenia, gdzie wydatki na zespó³ Formu³y 1 s± tylko jedn± z licznych kolumn w bud¿ecie potê¿nego koncernu. Gdy bilans siê nie zgadza, to jedno poci±gniêcie piórem i zespo³u nie ma... Sam Brawn przyznaje, ¿e wiele spraw, które trzeba by³o zrobiæ, by osi±gn±æ sukces, musia³ robiæ WBREW centrali w Japonii.
Owszem skutek korporacyjnego my¶lenia ale...
Zlikwidowali zespó³ bo to by³o tzw :"widzimisiê", kryzys dopad³ fabrykê a wiadomo ¿e nie przestana produkowaæ aut. Skre¶lili cos co wg nich by³o niepotrzebne. Podobnie Toyota. Jakie¶ oszczêdno¶ci z tego posiedli. A ¿e teraz pewnie po³owa pluje sobie w brode to juz ich zmartwienie.
Podobnie by³o na naszym podwórku, kiedy¶ wspiera³ nas Bank przez du¿e B któremu taka forma reklamy odpowiada³a, pó¼niej ten bank zacz± wspieraæ olimpijczyków, rozumiem lepsza ogl±dalno¶æ, a my zaczêli¶my szukaæ czegokolwiek i do tej pory jest z tym naprawdê problem. G³upie utrzymanie malutkiego zespoliku w Polsce, na poziomie jednak odpowiednim kosztuje fuuurê sary któr± tak naprawdê trzeba wyrzuciæ w b³oto. Formu³a to co innego ale pieni±dze wyrzucaja tak samo. Przyk³adowy tamtegoroczny KERS.
Wydali miliony z³otych na to. A w Lublinie trolejbusy maj± taki system...
To by³o korporacyjne widzimisiê, a ja chcê w Formule 1 pasji, nawet je¶li to oznacza mniejsz± ilo¶æ pieniêdzy. Naiwniak jestem?

I nie zgodzi³bym siê, ¿e zespo³y prywatne co najwy¿ej w ¶rodku stawki siê znajdowa³y. Tytu³y mistrzowskie Williamsa z Hillem i Kanadyjczykiem? Benetton z Schumacherem? Itp, itd.

Co do Williamsa - ta¿ powiedzia³em, ¿e to wyj±tek! A i tak po szczytowych osi±gniêciach z lat 90-tych nadesz³y dla tego zespo³u, rz±dzonego przez hobbystê-inwalidê-zamordystê lata znacznie chudsze.

A w przypadku Benettona - to sugerowanie, ¿e firma sponsoruj±ca, maj±ca kilka tysiêcy salonów ze snobistycznymi ciuchami na ca³ym ¶wiecie jest ma³a, uwa¿a³bym za przesadê!

Naprawdê ma³e to by³y takie Minardi, Forti czy Simtek, no ale oni je¼dzili wy³±cznie w ogonach wy¶cigów.
A zreszt± te¿ nawet nie - kiedy w po³owie lat 90-tych zosta³ wprowadzony wymóg,. ¿e do wy¶cigu dopuszczony bêdzie kierowca, który osi±gn±³ w kwalifikacjach czas nie gorszy ni¿ o 7% od zwyciêzcy, to takie Forti ¶rednio raz na 3 wy¶cigi startowa³y!
Tak w³a¶nie by³o z Benettonem. Tylko ¿e Benetton najpierw przej±³ opuszczony przez Renault zespó³, potem Renault wróci³o i przejê³o zespó³ z powrotem.

Williams? To nie tylko 1994-1997. Te lata to by³y ostatnie ich piêkne lata, ale nie jedyne. Ile maj± tytu³ów mistrzowskich?

Ma³y by³ Sauber, ma³e by³y: Jordan, Ligier i Arrows. McLaren te¿ by³ ma³y. Lotus, Tyrrell, Brabham. Twierdzê wrêcz, ¿e ma³e zespo³y zdoby³y znacznie wiêcej tytu³ów ni¿ du¿e. Minardi to by³a piêkna historia kogo¶, kogo kompletnie nie by³o staæ na zespó³ Formu³y 1, ale tak go pasja cisnê³a, ¿e ca³y czas ten zespó³ wystawia³.
A jeszcze chcia³em dodaæ, ¿e wbrew pozorom Formu³a 1 nie opiera siê tylko i wy³±cznie na kosmicznej technologii. Oto przyrz±d okre¶laj±cy jaka jest w³a¶nie pogoda na torze Formu³y 1:

No to ³adnie siê niedziela zaczê³a!

Robert wykrêci³ 2 miejsce - trochê szczê¶cia przy starcie, poza tym równa jazda - nie wyprzedzi³ nikogo, sam zosta³ wyprzedzony raz. W sumie utraci³ jedn± pozycjê na rzecz Buttona, który jako pierwszy zmieni³ opony na slicki i gdyby nie to to by³by pierwszy
¦wietna jazda, ¶wietny wynik! Na nudê narzekaæ nie mo¿na by³o. Du¿o, du¿o walki.
Brawo Robert, ¶wietny wy¶cig
w koñcu wy¶cig przypomina³ wy¶cig a nie kondukt ¿a³obny! ale ¿eby by³y emocje musia³ spa¶æ deszcz i trzeba by³o dzwona na starcie.

Kubica mia³ sporo szczê¶cia ale to co zrobi³ Button to jest majstersztyk! Kraksa na starcie, trochê wymuszony pitstop, wymiana opon trochê na wariata (zapowiadany by³ deszcz), wycieczka Vettela na pobocze - no facet ma wiêcej szczê¶cia ni¿ ...
I Alonso. O ile miejsc siê wdrapa³. Rozczarowa³ Schumacher i mimo wszystko Red Bulle. S± szybkie, ale awaryjne.

A - HRT do mety dojecha³o. I to - powa¿nie - du¿y sukces.
a w ubieg³ym sezonie...

http://www.youtube.com/watch?v=FidhfJpKrYs
Roberto pokaza³, ¿e da siê je¼dziæ i wygrywaæ Sam wy¶cig ciekawy i jeden z lepszych bardzo jestem ciekawy co bêdzie za tydzieñ
Niestety nie mialem gdzie obejzec , a z tego co slyszalem bylo ciekawie . Nastepnego nie opuszcze
Rudolf ja te¿ zamiast ogladaæ siedzia³em na mechanice teoretycznej od 7:30
Jak masz Polsat Sport to dzi¶ 22:40 jest powtórka ... ja ogl±dam
jak kto¶ nie ogl±da³ to polecam - warto!
Bidni ludzie z podrupkami nie miec kablowki , mam 7 kanalow bez polsat sport - nie wiem czy to czy - wiecej czasu spedzam przy kompie
Rudolf, nie masz czego ¿a³owaæ, wynik ju¿ znasz, Robu¶ jest debe¶ciak, a tak zamiast 2 godziny patrzeæ w ekran telewizora, bêdziesz patrzy³ w monitor, ku chwale CW , i swojemu w³asnemu zadowoleniu.
I'm addicted ... to byly jedne z moich pierwszych slow na tym forum - to zobowiazuje
Bardzo ciekawy wy¶cig.
Zjazd Buttona po slicki wydawa³ mi siê dziwny wrêcz absurdalny ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana Trochê szkoda, ¿e potem Button wyprzedzi³ Roberta no ale có¿ mia³ ju¿ bardziej dogrzane opony i sta³o siê. Miejmy nadziejê, ¿e to drugie miejsce to nie jednorazowy wybryk i w Malezji te¿ bym widzia³ Robcia na pudle. Petronasy by siê zdziwi³y
Przed nami Malezja ... pytanie czy znowu przerw± wy¶cig ? :]
Zobaczcie sobie jak wczoraj la³o:

Robert lubi deszczyk podobno... No i w deszczu Schumi móg³by zab³ysn±æ....
z tego co s³ysza³em to maj± przesun±æ start o godzinê by unikn±æ takiego potopu jak rok temu - ponoæ tam wg opadów mo¿na zegarki regulowaæ
tez slyszalem ze tam deszcz pada na 3...2...1 Start
Nie maj±, tylko start jest przesuniêty na godzinê 16:00 ichniejszego czasu, czyli na 10:00 naszego. Swoj± drog± australijski pech przesta³ czê¶ciowo prze¶ladowaæ Roberta. Piszê czê¶ciowo, bo Mazurka nie s³ysza³em
to jest najwiêkszy problem egzotycznych torów - wy¶cig musi siê odbywaæ w porze dobrej ogl±dalno¶ci w Europie bo inaczej nikt nie bêdzie p³aci³ za transmisje a to przede wszystkim liczy siê dla FIA. Inne wzglêdy s± drugoplanowe - w tym jak by³o widaæ w zesz³ym roku i bezpieczeñstwo kierowców
Je¶li przesun± o 1h wcze¶niej wy¶cig to bêdzie to dobra decyzja dla wszystkich!

PS. Na sports.pl znajduje siê informacja o przesuniêciu z 17.00 na 16.00 wiêc jednak potwierdzone - gorsze s± prognozy - deszcz na bank!!!
Trochê to ¶mieszne, bo deszcze lubi± padaæ tam o 17:00, czyli teoretycznie lunie po przejechaniu 3/4 wy¶cigu, pewnie specjalnie, ¿eby podnie¶æ dramaturgiê.
tak ¿e kasa rulez - w sumie jakby przesunêli o 2h to by dziury w niebie nie by³o ale pewnie stacje tiwi naciskaj±!
Ja my¶lê, ¿e g³ównie, to Bernie naciska, przecie¿ On ³oi na tym konkretn± kasê.
zapewne tak ale kasa idzie je¶li transmisja pójdzie w prime time gdzie siê uda du¿o reklam sprzedaæ za zylion $ za minutê

tak czy inaczej bêd± emocje! jak nie na torze to dziêki pogodzie! i jeszcze ciekaw jestem jak zosta³ przygotowany tor - ostatnio sporo na niego narzekali!
trzeba trzymaæ kciuki ¿eby uda³o siê jutro dobry czas wykrêciæ w eliminacjach
No i bardzo ciekawe kwalifikacje za nami. Trzecia linia Roberta napawa optymizmem, chocia¿ bior±c pod uwagê idiotyczne decyzje sêdziów na pocz±tku Q3 (przerwanie sesji), móg³ byæ znacznie wy¿ej, jak nie na samym PP. Ale ciszmy siê z tego co mamy. I nawi±zuj±c do dzisiejszego dnia...


hehehe - po wznowieniu ch³opaki siê obstawili ¿eby Robert manewru nie powtórzy³!

ciekaw jestem czy jutro znów g³ównym graczem nie oka¿e siê pogoda
wy¶cig bêdzie za to ciekawy - szczególnie interesuj±ce bêdzie czy tzw. faworyci zdo³aj± przebiæ siê z koñca stawki!
Bêd± siê przebijaæ, albo nie bêd±. Nie wiem, ale kanapka Alonso, Hamilton, Massa pachnie mi dzwonem
Hamilton ostatnio ¶miga jak demon wcielony a bior±c pod uwagê stare zatargi z Alonso mo¿e byæ rzeczywi¶cie ciekawie!
no dzis kilka ³adnych pojedynków by³o, no i Robert wysoko
wy¶cig dobry choæ emocji by³o mniej ni¿ mog³o siê wydawaæ przed startem. Tak jak mo¿na by³o przewidzieæ wiêcej ciekawego dzia³o siê z ty³u ni¿ z przodu. Pozycja Roberta bardzo dobra - jak sam powiedzia³ po wy¶cigu bra³by w ciemno gdyby mu kto¶ zaproponowa³ przed wy¶cigiem.

Za dwa tygodnie Chiny...
Robert super, Jenson klasa, szkoda Alonso ale sam siê prosi³ (swoj± drog± to cu¶ kiepawe te silniki Ferrari), RedBull rispekt! ¦wietny wy¶cig.
A mnie siê coraz bardziej podobaj± Force India - Hamilton ³yka³ po drodze wszystkich a Sutilowi rady nie da³ - widaæ zarówno konstrukcja jak i silnik mercedesa ca³kiem udane!
Dzi¶ by³o do wyboru w TV - Urbi .. i F1 . Obejzalem wyscig i nie za³uje by³o pare fajnych pojedynków. Robert po za podium , ale 4 .

A mnie siê coraz bardziej podobaj± Force India - Hamilton ³yka³ po drodze wszystkich a Sutilowi rady nie da³ - widaæ zarówno konstrukcja jak i silnik mercedesa ca³kiem udane!

Gdyby tak wsadziæ w FI jakiego¶ dobrego kierowcê...

Podsumowuj±c: oczywi¶cie nie ma co popadaæ w skrajny optymizm. Realnie rzecz bior±c Renault jest czwart±-pi±t± si³± obecnie i jedynie potkniêcia rywali mog± pomóc Robertowi byæ wy¿ej. Ale na tym polega kunszt kierowcy, by takie potkniêcia umieæ wykorzystywaæ.

Zauwa¿cie te¿, ¿e Ferrari przed wy¶cigiem specjalnie zamontowa³o wiêksze skrzela, by mocniej ch³odziæ silnik. Mo¿e siê okazaæ, ¿e wprowadzenie w tym roku braku tankowania mo¿e mieæ wiêksze znaczenie ni¿ s±dzimy. Niektórzy producenci wprowadzili ogranicznik obrotów, by zmniejszyæ paliwo¿erno¶æ silników, a to po¶rednio paradoksalnie wp³ywa na ¿ywotno¶æ.

Obym siê myli³ te¿, obym siê myli³, ale ca³y czas kr±¿y taka opinia o Neweyu, ¿e robi samochody genialne, ale bardzo kruche i trudne do wspó³pracy z jednostk± napêdow±. W ten sposób niesamowity McLaren w wyniku wielu awarii zabra³ Raikkonenowi pewny tytu³. Obawiam siê, ¿e w tym roku bêdzie podobnie z Red Bullem...

A propos Raikkonena - w ten weekend zdoby³ swoje pierwsze punkty w WRC! Brawo!
Ch³opak radzi sobie ale ju¿ kr±¿± plotki ¿e od nastêpnego sezonu ma wróciæ do F1!

Przykre ale mo¿e okazaæ siê ¿e prawdziwe - brak tankowania prawdopodobnie bêdzie powodowa³ ¿e wygrywaæ w tym sezonie bêd± kierowcy je¿d¿±cy mniej agresywnie za to w miarê równo i szybko (tu mo¿e siê okazaæ ¿e Robert bêdzie na sta³e w czo³ówce poniewa¿ potrafi je¼dziæ równo i szybko) którzy nie przeci±¿± silników i nie bêd± niszczyæ opon.
Kierowcy pokroju Hamiltona mog± mieæ duuu¿e k³opoty - jak widaæ w kolejnym wy¶cigu Hamilton w koñcówce nie radzi sobie tak dobrze jak na pocz±tku i po zmianie opon. A zespo³om z Ferrari pod mask± na ostatnie wy¶cigi mo¿e zabrakn±æ ju¿ silników

Trzeba siê cieszyæ ¿e Kubica jest w czo³ówce a Renówka póki co je¼dzi bezproblemowo - nie chcê byæ z³ym prorokiem ale o mistrzostwie mo¿e zadecydowaæ to kto zbudowa³ najbardziej niezawodny samochód.


Trzeba siê cieszyæ ¿e Kubica jest w czo³ówce a Renówka póki co je¼dzi bezproblemowo - nie chcê byæ z³ym prorokiem ale o mistrzostwie mo¿e zadecydowaæ to kto zbudowa³ najbardziej niezawodny samochód.


Nie jeste¶ z³ym prorokiem, bo w ten sposób wróciliby¶my do korzeni: najlepszy by³by ten, kto nie jedzie na z³amanie karku, ale ten, kto tak umie wspó³graæ z samochodem, by wybraæ jego (czyli samochodu) OPTYMALN¡ prêdko¶æ. I umie wspó³dzia³aæ z mechanikami, by uczyniæ samochód bardziej niezawodnym.
niby masz racjê ale duch zawodów gdzie¶ ginie - rozwój motoryzacji (tak¿e innych dziedzin jak np. lotnictwo) by³ zawsze zwi±zany z odrobin± szaleñstwa zarówno od strony konstruktorów jak i kierowców gotowych ¶cigaæ siê coraz szybszymi maszynami. Ostatnie wielkie pojedynki takie jak Senny z Proustem to ju¿ chyba przesz³o¶æ. Od po³owy lat 90 FIA zak³ada jeden po drugim kagañce które moim zdaniem zabijaj± ten sport!
Ograniczenie pojemno¶ci do 3l w 95, (wcze¶niej bo 89 zakazano stosowania turbo), pó¼niej zakaz stosowania slicków który przetrwa³ 12 lat! 2006 kolejne zmniejszenie pojemno¶ci do 2,4l po drodze jeszcze regulaminy które ograniczaj± ilo¶æ silników, opon, ilo¶æ testów w sezonie!
to jest droga do nik±d - jeszcze trochê i ch³opaki bêd± siê ¶cigaæ hulajnogami!

wy¶cigi staj± siê po prostu nudne - po prze³omie lat 90 i 2000 gdzie dominowa³ M. Schumacher - nuuuudaaaa, przysz³y teraz rewolucyjne zmiany specyfikacji i kolejne obostrzenia praktycznie co rok! teraz jeszcze FIA zakaza³a rozwoju silników - na czym kierowcy maj± je¼dziæ?
W top Gear za¿artowali z Schumachera ¿e musia³ odej¶æ bo ka¿dy mo¿e kupiæ sobie Bugatti Veyron i je¼dziæ szybciej od niego . ¯eby by³o zabawniej sami kierowcy te¿ jakby tracili bigiel - pamiêtam GP USA z 2005 roku gdzie do wy¶cigu stanê³y tylko zespo³y Ferrari, Jordana i Minardi a reszta podkuli³a ogony ze strachu przed "zbyt szybkim" torem!

Powiem szczerze ¿e ogl±dam F1 tylko ze wzglêdu na Roberta, gdyby nie jego udzia³ prawdopodobnie nie w³±cza³bym telewizora a F1 ¶ledzê od lat 80 - i my¶lê ¿e nie jestem osamotniony w moim zdegustowaniu!
Wiesz... Du¿o zmieni³o siê po pewnym ¶miertelnym weekendzie na Imoli... Od tego czasu bardzo du¿o czasu po¶wiêcono temu, by bolidy by³y bardzo bezpieczne. Kontrolowane strefy zgniotu, zbiorniki paliwa prze¿ywaj±ce upadek ze 100 metrów, zupe³nie inne kokpity i spojlery. Gdzie¶ czyta³em opracowanie, z którego wynika³o, ¿e uk³ad budowy bolidu z tego powodu straci³ 90 procent efektu docisku. St±d dyfuzory, p³etwy rekina, do niedawna jeszcze najró¿niejsze skrzyde³ka. A wiêc co¶ za co¶... Przyznam siê szczerze, ¿e wolê gdy Formu³a 1 jest bardziej nudna ni¿ w latach 80-tych i 90-tych, a jednocze¶nie widzieæ Roberta ca³ym i zdrowym po koszmarnym wypadku w Kanadzie. Wcze¶niej nie mia³by szans wyj¶æ z tego wypadku ca³o...

Zakaz rozwoju silników by³ wymuszony chêci± zej¶cia w dó³ z horrendalnych nak³adów finansowych, a jednocze¶nie zmuszenie stajni, by zamiast grzebaæ w silnikach zaczêli szukaæ wiêkszych osi±gniêæ w zmianie aerodynamiki. I jak wiêkszo¶æ pomys³ów ostatnich lat tak i ten mia³ dobre pod³o¿e teoretyczne, ale w praktyce siê wyko¶lawi³.

Turbo zakazali dlatego, ¿e przyspieszenia generowane przez te silniki zaczê³y stawaæ siê ju¿ zbyt du¿e jak na wytrzyma³o¶ci fizyczne kierowcy. Dochodzi³o do momentów, w których kierowcy na u³amek sekundy tracili przytomno¶æ. Mog³o to doprowadziæ do dosyæ du¿ej tragedii.

W GP USA 2005 roku to nie sami kierowcy zadecydowali o zjechaniu. Dzieñ wcze¶niej na treningach Ralf Schumacher waln±³ w bandê, bo opona mu wybuch³a. Wtedy opony dostarcza³ Michelin i Bridgestone. Michelin stwierdzi³o, ¿e ich opony na tym torze (czê¶ciowym owalu) nie wytrzymuj± si³ przeci±¿enia i ¿e radzi zespo³om, które u¿ywaj± ich opon, by nie wystartowali do wy¶cigu. Tak te¿ szefowie (a nie kierowcy) zespo³ów postanowili i na trasê wy¶cigu wyruszy³y tylko trzy zespo³y, które u¿ywa³y Bridgestonów.

Formu³a 1 to jest po prostu sport, w którym ca³y czas rywalizuj± dwie sprzeczne ze sob± si³y: widowiskowo¶ci i bezpieczeñstwa. Raz jedna jedzie po bandzie, raz druga.
Blaz ja nie mam nic przeciw temu ¿eby wy¶cigi by³y bezpieczne dla kierowców i widowni, ale...

no zawsze jest jakie¶ ale! Wy¶cigi MUSZ¡ byæ widowiskowe po prostu MUSZ¡!!! zlikwidowanie wszystkich elektronicznych polepszaczy wyrêczaj±cych kierowcê czy team orders to bardzo dobry ruch. Samochody maj± ma³± pojemno¶æ, ma³± moc, strasznie uty³y - limit 620 kg! to bzdura. Zakaz rozwoju silników bo to du¿o kosztuje - kolejna bzdura! tym bardziej przy innych zmianach regulaminowych. Wcale du¿e pieni±dze nie gwarantuj± sukcesów - najlepiej by³o to widaæ w poprzednich sezonach. Zmniejszenie wp³ywu docisku aerodynamicznego na rzecz mechanicznego mia³ spowodowaæ ³atwo¶æ wyprzedzania ale jak wyprzedzaæ cysternami zatankowanymi pod korek.

Problemem jest to ¿e FIA miota siê i nie ma spójnej koncepcji na to czym mia³y by byæ wy¶cigi F1! i to zabija ten sport.

Coraz czê¶ciej ogl±dam zawody WTCC, którymi do tej pory praktycznie siê nie interesowa³em - pomimo mniejszego presti¿u dzieje siê tam duuuu¿o wiêcej a regulamin zawodów zmusza czo³ówkê do sta³ej walki - ot choæby start w odwrotnej kolejno¶ci dla czo³ówki - i jest zabawnie, jest walka wyprzedzanie, s± tak¿e dzwony ale zazwyczaj niegro¼ne dla kierowców.
Ja siê oczywi¶cie z Tob± zgadzam, ¿e generalnie w tej chwili Formu³a 1 nie jest tym, czym kiedy¶ by³a. Wiele czynników siê na to z³o¿y³o. I FIA siê miota, i inny aspekt w grê wchodzi - dzi¶ Formu³a 1 to jest po protu prywatne przedsiêwziêcie pewnego pana. Czêsto wiêc ta ca³a otoczka - celebryci, sponsorzy, kasa - jest wa¿niejsza od ¶cigania siê...

Ja siê oczywi¶cie z Tob± zgadzam, ¿e generalnie w tej chwili Formu³a 1 nie jest tym, czym kiedy¶ by³a. Wiele czynników siê na to z³o¿y³o. I FIA siê miota, i inny aspekt w grê wchodzi - dzi¶ Formu³a 1 to jest po protu prywatne przedsiêwziêcie pewnego pana. Czêsto wiêc ta ca³a otoczka - celebryci, sponsorzy, kasa - jest wa¿niejsza od ¶cigania siê...
To ostatnie coraz czesciej jest ponad sportem , nie jestem specjalista od F1 , ale od dawna ogladam wyscigi z ojcem (czasy pierwszej kablowki) . Sa widzowie ktorym nnie przeszkadza ten splendor jachty modelki pokazy mody oraz zlot celebrytow , uznaja to za czesc show
Blaz i to w³a¶nie mnie dziwi - kiedy dziêki takim posuniêciom odwróc± siê od F1 najpierw kibice a potem stacje tiwi bêdzie po ptokach a ca³y biznes pójdzie siê goniæ!
kogo bêdzie obchodzi³o dwudziestu kilku wariatów je¿d¿±cych w kó³ko przez 2h ???
Zapraszam na http://www.renaultf1.com/ Pomy¶leli, i zrobili stronê dostêpn± w jêzyku polskim! ¯eby bmw my¶la³o i 100 lat, to by na to nie wpad³o !
Mily akcent moja Pani juz oglada i czyta w naszym ojczystym
Dzieki Sawim
WYPADEK NA TRENINGU W CHINACH
LoL co to bylo , bo mi tak sredni dziala YT na kalkulatorku
...³adunki jakie¶ mu pod³o¿yli czy co
Podobno cos przesadzili z nowymi elementami zawieszenia...
hehehe - przesadzili!

prawda jest taka ¿e równie "dziwnego" wypadku to ja jeszcze nie widzia³em!
ca³e szczê¶cie ¿e Sebastianowi siê nic nie sta³o!

Przy okazji - Robert mia³ mieæ w renówce now± pod³ogê i przekonstruowany aerodynamicznie nos co powinno mu daæ mo¿liwo¶æ równej jazdy z czo³ówk±. Co¶ chyba jednak nie pojsz³o. Zobaczymy jak bêdzie w kwalifikacjach.
2gi safety car byl ca³kiem z czapy, te 3 kawalki skrzyd³a Algersuariewgo w pitlane, to troche s³aby powód do puszczania gullwing`a. Ale widaæ czo³ówka, dziêki dobrej strategii by³a za daleko, wiêæ trzeba by³o "trochê pomóc" reszcie stawki. Murzyn nama³powa³, ale oczyi¶cie nic ca³kiem siê nie sta³o, i pokiwano mu paluszkiem... Szumi da³ dupy po ca³o¶ci, bo jak kogo¶ Pietrow wyprzedza, to powinien siê zastanowiæ nad sw± przysz³o¶cia w F1, i nad trafno¶ci± decyzji o powrocie. Zaczyna mnie to wszystko zniesmaczaæ.
Na ka¿d± spiskow± teoriê znajdzie siê kontrspisek
- Ch³opcy z F1 s± przewra¿liwieni i nie chcieli ¿eby kto¶ siê rozwali³ przez te kawa³ki skrzyd³a. Przebicie opony czy wystrzelenie takiego kawa³ka w winny samochód jest do¶c prawdopodobne i wtedy dopiero by by³o pozamiatane.
- Szumi móg³ mieæ powazne problemy z bolidem i dlatego jecha³ jak ciota ale to siê pewnie da szybko naprawiæ bo jak widaæ by³o Mercedes Raikkonena by³ szybki.

2 refleksje:
- Jak nie lubi³em Hamiltona tak pozostanê przy swoim. Jest tempym ... bucem i tyle!
- Szumi rozmienia siê na drobne. Nie wiem po co wraca³. Zaszed³ tak wysoko, ¿e nie da siê ju¿ tego powtórzyæ, a ka¿de osi±gniêcie poni¿ej tego co kiedys zdoby³ bêdzie odebrane jako pora¿ka.

No a Robert pokaza³ klasê. Je¿eli tylko wóz bêdzie mocniejszy to powalczy o wy¿sze pozycje. Pietrow, mam nadziejê, ¿e sie odnajdzie bo nie wierzê, ¿e on nie umie je¼dziæ. To s± pewnie problemy debiutanta w F1 gdzie technika i taktyka s± unikalne i nie da siê przenie¶c do¶wiadczeñ z innych wy¶cigów w taki prosty sposób.
Wierze, ¿e Schumi wróci³ bo lubi sie ¶cigaæ - s³awy i kasy mu wystarczy - wiêc jakie widzicie opcje... Ka¿dy dobry kierowca jak odchodzi to stêka, ¿e mu brakuje F1... A schumiemu rozbudzili nadzieje w zesz³ym roku jak Masa sie leczy³ i podobno juz nie móg³ wytrzymaæ...

A Hamilton to denerwuj±cy typ
Takze nie jestem fanem Hamiltona , a pokazywanie jego Taty i nazeczonej to juz czysta rozrywka , zawsze jak ogladam wyscigi z kolegami to mamy polewke jak w kadr wchodzi obraz zmarszczonego czola starego Hamiltona i jego laski
No wiesz....tate by mogli odpu¶cic ale...
Ej, ale teraz nie by³o Hamiltonowej lali i komentatorzy co¶ b±knêli, ¿e ju¿ do niego nie je¼dzi. Mo¿e teraz ma ch³opaka?
Ona czy On
No On. O Hamiltonu Lewisu piszê. Co mnie obchodzi aktualny ch³opak czy dziewczyna Hamiltona by³ej dziewczyny?
No wiesz - myslalem, ze Ona "ma w koncu faceta" (czyt. H. to cieniacz) albo On ma ch³opaka (czyt. H. to cieniacz do potêgi)...
Dla mnie obojêtne czy Hamilton potrzebuje ch³opaka czy dziewczyny (czy mo¿e jakiej¶ orgietki), ale ¿e potrzebuje to fakt - testosteron wiadrami siê z niego wylewa.

Co do Safety Cara to okaza³o siê, ¿e jest po prostu luka w przepisach, a dok³adnie mówi±c przepisy s± zbyt dok³adne. Chodzi³o o to, ¿e jad±c za SC trzeba zwolniæ do podanej prêdko¶ci, ale jednocze¶nie SC ma za zadanie ustawiæ za sob± rz±dek WSZYSTKICH samochodów i dopiero wtedy zje¿d¿a. Pomiêdzy Schumacherem zdaje siê i Pietrowem by³a dosyæ du¿a ró¿nica. Chyba 20 sekund. Ale Pietrow jej nie niwelowa³, bo jecha³ ZGODNIE z przepisami i nie zwiêksza³ prêdko¶ci. Ca³a sytuacja trwa³a dwa okr±¿enia zanim siê Whiting nie zorientowa³ i kaza³ Pietrowowi mieæ w d... przepisy i doszlusowaæ do reszty. Dopiero wtedy SC zjecha³. Ma byæ zmieniony w zwi±zku z tym regulamin F1.

Co do zasadno¶ci wyjechania F1. Teraz, po tym jak Massê uderzy³ w g³ówkê w sumie niewielki fragment bolidu pozostawiony na torze, ka¿dy tam dmucha na zimne...
Mistrzostwa ¦wiata w pi³ce no¿nej mistrzostwami, Formu³a 1 Formu³± 1, a za chwilê zaczyna siê 24 Godziny w Le Mans!
Ogl±dam Le Mans, Eurosport w³±czony. Teraz wypadek Nigela Mansella, mam nadziejê, ¿e nic powa¿nego siê nie sta³o ale wygl±da to gro¼nie.
PS Bramka Rolexa nad alej± serwisow±
By³em zrobiæ herbatê - poszed³ jeden Peugeot, robi³em ¶niadanie - odpad³ drugi, robi³em herbatê - odpad³ trzeci. O co tu chodzi???
Blaz ju¿ nigdzie nie odchod¼ :P
Siê Pugi sypi±.
A tak na powa¿nie to ich kompletna klêska. Podejrzewam jak±¶ wadê fabryczn± we wszystkich trzech.
Edyta: mo¿e byæ jeszcze gorzej. Poleg³ ostatni Peugeot.
Masakra, popada³y wszystkie, Audi jedzie po zwyciêstwo.
Nie wiem czy wiecie, ale 17 lipca na poznañskim torze odbêdzie siê Renault Roadshow.
Robert Kubica + R29 + masa innych atrakcji
Wiêcej szczegó³ów: http://www.f1fanclub.pl/2...eam-show-w.html
Wybieram siê ze znajomymi
By³o, by³o

http://www.chinawatches.pl/viewtopic.php?t=2427
O, a ja ¶lepota przejrza³em w±tek o f1 a nie ca³± tr±bê
Pojecha³bym nna ten show , ale w tym terminie nie dam rady

Pojecha³bym nna ten show , ale w tym terminie nie dam rady

Hehehe ... hotwax ma wtedy wyjazd s³u¿bowy na Grunwald .... prezes W³adek dzwoni³ i kaza³ byæ
Nie jadê na Grunwald w tym roku by³em pare razy moj kumpel walczy tam po stronie ZuA i ci±gle wierzy ¿e Zakon kiedy¶ wygra
W sumie jakby sam Pan W³adek zadzwoni³ to pêdzê w wojenn± zawieruchê
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adminik.xlx.pl